Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
vvti turbo
-
- Shoarma haler
- Posts: 209
- kuchnie na wymiar
- Joined: Saturday 22 September 2007 21:07
vvti turbo
is heb de turbo van de vvti gedemonteerd met spruitstuk en al en legde deze op zijn zij op de werk bank en er kwam uit alle gaten olie en koelvloeistof lopen.
hoord dit of moet ik driftig opzoek naar een lekke keering?
hoord dit of moet ik driftig opzoek naar een lekke keering?
Re: vvti turbo
Wat olie komt er altijd in de inlaat/turbo, komt gewoon van de carterventilatie af.
Foto's?
Foto's?
Re: vvti turbo
De antwoord op jou vraag kan een ja of een nee zijn
Je zal of fotos moeten maken of de gaten duidelijk beschrijven waar olie en of water uitkomt
Ik kan me niet voor de geest halen of bij de VVTI de Turbo ook watergekoeld is en als dat wel zo is kan er inderdaad wat koelvloiestof uit die kanalen komen
En Olie uit de oliekanalen van de Turbo
Zoals mmark al zijn bij de inlaat kun je ook wat olie zien en dat komt door de caterventilatie maar het mag niet al te veel zijn natuurlijk
Verder kun je natuurlijk ook de Turbo controleren op speling en als ie soepeldraait en of je geen oliesporen ziet aan de Uitlaatzijde
Als je oliesporen ziet aan de uitlaatzijde van de Turbo of de te veel speling heeft op de as dan vrees ik dat ie kapot is en zou je de Turbo moeten vervangen of reviseren
Je zal of fotos moeten maken of de gaten duidelijk beschrijven waar olie en of water uitkomt
Ik kan me niet voor de geest halen of bij de VVTI de Turbo ook watergekoeld is en als dat wel zo is kan er inderdaad wat koelvloiestof uit die kanalen komen
En Olie uit de oliekanalen van de Turbo
Zoals mmark al zijn bij de inlaat kun je ook wat olie zien en dat komt door de caterventilatie maar het mag niet al te veel zijn natuurlijk
Verder kun je natuurlijk ook de Turbo controleren op speling en als ie soepeldraait en of je geen oliesporen ziet aan de Uitlaatzijde
Als je oliesporen ziet aan de uitlaatzijde van de Turbo of de te veel speling heeft op de as dan vrees ik dat ie kapot is en zou je de Turbo moeten vervangen of reviseren
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: vvti turbo
ik heb van de week de turbo naar de turboboer gebracht en die bevestigde de vermoedens dat het binnen werk een end naar het vaantje was en hij gaat nu even een offerte opstellen,
van daar uit ga ik kijken wat het slimste is.
een gebruikte 2de hands zit op 350euro.
ga verder even op het internet kijken naar een aftermarkt en wat daar allemaal bij komt kijken.
gyp
van daar uit ga ik kijken wat het slimste is.
een gebruikte 2de hands zit op 350euro.
ga verder even op het internet kijken naar een aftermarkt en wat daar allemaal bij komt kijken.
gyp
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: vvti turbo
he mick
goed om weer eens van je (project) te horen!
je kan natuurlijk direct voor een aftermarket turbo gaan. veel beter dan een 2e hands stock turbo maar wel duurder
goed om weer eens van je (project) te horen!
je kan natuurlijk direct voor een aftermarket turbo gaan. veel beter dan een 2e hands stock turbo maar wel duurder
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: vvti turbo
en kwaliteid kost geld
Re: vvti turbo
driftmotion verkoopt geupgrade ct15's voor $725...http://store.driftmotion.com/static/c-turboexhaust.php
Re: vvti turbo
ja inderdaad weer leuk om eens rond te neuzen op het shoarmateam,
maar het schiet aardig op met de 1jz,
het het motor ruim glans zwart laten spuiten
heb de kleppen deksels en de bovenste spuitstukken met wat pijpjes laten verchromen
het wachten is nog steeds dat dat klaar is, zit een levertijd op van 12 weken
de intercooler is binnen 600*300*100 universeel
ik heb het blok helemaal schoon gemaakt en 2 ophang punten van de aircopomp en stuur bekrachteging gerepareerd
en alle slijt delen vervangen( v-snaar, distributie riem, filtertjes, puntje koudere ngk bougies etc)
verder zitten al die lelijke electriciteids kastjes in het motor ruim nu achter het zijscherm zodat deze uit het zicht zijn.
ben alleen nog wel opzoek naar een supra carterpan, weet iemand een adresje?
als de turbo en het chroom binnen is gaan we lepelen
maar het schiet aardig op met de 1jz,
het het motor ruim glans zwart laten spuiten
heb de kleppen deksels en de bovenste spuitstukken met wat pijpjes laten verchromen
het wachten is nog steeds dat dat klaar is, zit een levertijd op van 12 weken
de intercooler is binnen 600*300*100 universeel
ik heb het blok helemaal schoon gemaakt en 2 ophang punten van de aircopomp en stuur bekrachteging gerepareerd
en alle slijt delen vervangen( v-snaar, distributie riem, filtertjes, puntje koudere ngk bougies etc)
verder zitten al die lelijke electriciteids kastjes in het motor ruim nu achter het zijscherm zodat deze uit het zicht zijn.
ben alleen nog wel opzoek naar een supra carterpan, weet iemand een adresje?
als de turbo en het chroom binnen is gaan we lepelen
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: vvti turbo
toyota87 hier op het forum heeft nog wel een turbo carterpan voor je.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: vvti turbo
ik heb vandaag de turboboer aan de telefoon gehad en hij kon geen revisie spullen krijgen.
maar wel een nieuwe a 1200incl, dat is net wat teveel voor een turbo
en een 2de hands voor 350 maar dan weet je ook niet wat je koopt.
wat zouden jullie doen als een vervangende turbo.
de enige motorische aan passingen die ik heb gedaan is een bov, brandstof regelaar en 3" intercooler pijpen 600x300x10
open uitlaat.
wat voor aanpassingen zou je doen om die turbo goed en betrouwbaar laten draaien en waarom
maar wel een nieuwe a 1200incl, dat is net wat teveel voor een turbo
en een 2de hands voor 350 maar dan weet je ook niet wat je koopt.
wat zouden jullie doen als een vervangende turbo.
de enige motorische aan passingen die ik heb gedaan is een bov, brandstof regelaar en 3" intercooler pijpen 600x300x10
open uitlaat.
wat voor aanpassingen zou je doen om die turbo goed en betrouwbaar laten draaien en waarom
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: vvti turbo
ow damn je moet een karterpan van een 1jz natuurlijk
stomstomstom toyota87 heeft er alleen een van een 7m
stomstomstom toyota87 heeft er alleen een van een 7m
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: vvti turbo
Ik zou ook geen €1200 betalen voor een nieuwe stock turbo, dan liever een goede uit NL die je kan bevoelen voor je hem koopt.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: vvti turbo
waarom een andere brandstofregelaar? dan moet je ook een wideband meter hebben om hem af te stellen eigenlijk.
anyway over de turbo:
wat zijn je plannen voor de toekomst?
voor een nieuwe aftermarket turbo betaal je ook makkelijk 800 tot 1200 euro, en dan moet je vaak een aantal dingen erbij kopen zoals een externe wastegate en dus ook een ander uitlaatspruitstuk. maar dan heb je wel toffe spullen en ben je (veel) sneller dan stock.
1200 euro voor een stocker...daar zou ik nog even over denken.
wat voor flange zit er op je spruitstuk? een t3 of een t4?
er zou dan misschien een DSM turbo op kunnen. zo'n 16g
anyway over de turbo:
wat zijn je plannen voor de toekomst?
voor een nieuwe aftermarket turbo betaal je ook makkelijk 800 tot 1200 euro, en dan moet je vaak een aantal dingen erbij kopen zoals een externe wastegate en dus ook een ander uitlaatspruitstuk. maar dan heb je wel toffe spullen en ben je (veel) sneller dan stock.
1200 euro voor een stocker...daar zou ik nog even over denken.
wat voor flange zit er op je spruitstuk? een t3 of een t4?
er zou dan misschien een DSM turbo op kunnen. zo'n 16g
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: vvti turbo
Strange
Wie is je revisie boer ? als ik het vragen mag
Denk dat hij eerder een Turbo wil verkopen dan reviseren
Spullen voor de 1JZ VVTI staan meestal niet zomaar in een lijstje om te klikken net als de 7M of de 2JZ
Anders moet je maar contact opnemen met Arnout voor revisie hij kan ze wel reviseren
Denk dat hij ook wel een goed gebruikte heeft liggen
ik vind 1200 euris veel geld voor dat kleine ding
Dan maar Upgrade voor minder geld
Wie is je revisie boer ? als ik het vragen mag
Denk dat hij eerder een Turbo wil verkopen dan reviseren
Spullen voor de 1JZ VVTI staan meestal niet zomaar in een lijstje om te klikken net als de 7M of de 2JZ
Anders moet je maar contact opnemen met Arnout voor revisie hij kan ze wel reviseren
Denk dat hij ook wel een goed gebruikte heeft liggen
ik vind 1200 euris veel geld voor dat kleine ding
Dan maar Upgrade voor minder geld
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: vvti turbo
ik heb de turbo naar terlauw diesel serves gebracht in mijnsheren land.
verder heb ik via een collega een adress gekregen van een turbo boer uit de trekker trek wereld (prijs winnaar in de b- devise) dus die gaat ik ook nog even bellen.
mijn doel is ongeveer 350 pk, maar als ik voor een grotere turbo gaat dat wel wat omhoog.
maar ik wil helemaal geen monster turbo voor 600 pk, een iets grotere is wel leuk maar dan houd het op.
volgens mij moet ik dan ook nog minimaal een ander uitlaat spuitstuk, grotere injectoren, boostecontroller, wide band, walborro pomp, fuel sump en fuel cut defender nodig.
please correct if i'm wrong
de brandstof regelaar heb ik voor een scheet en een knikker overkunnen nemen.
verder heb ik via een collega een adress gekregen van een turbo boer uit de trekker trek wereld (prijs winnaar in de b- devise) dus die gaat ik ook nog even bellen.
mijn doel is ongeveer 350 pk, maar als ik voor een grotere turbo gaat dat wel wat omhoog.
maar ik wil helemaal geen monster turbo voor 600 pk, een iets grotere is wel leuk maar dan houd het op.
volgens mij moet ik dan ook nog minimaal een ander uitlaat spuitstuk, grotere injectoren, boostecontroller, wide band, walborro pomp, fuel sump en fuel cut defender nodig.
please correct if i'm wrong
de brandstof regelaar heb ik voor een scheet en een knikker overkunnen nemen.
Re: vvti turbo
Als je niet (goedkoop) een andere kunt krijgen, zou ik die geupgrade van driftmotion kopen. Volgens mij krijg je nog geld terug als je de oude opstuurt. Voordeel is dan dat je bijna alles zo kunt laten. Zoals uitlaatspruitstuk, olie en waterleidingen etc.
Re: vvti turbo
hoeveel extra aanpassingen zal deze kit met zich mee brengen?
http://store.driftmotion.com/static/i-1 ... rbokit.php
de rebuilt van driftmotion is aantrekkerlijk qua prijs maar ik graag me af waarom ze van ceramiek naar een stalen wiel zijn gegaan.
ik zie dat ceramiek veel terug komen op high perfomance turbo's, net als in de kit hierboven.
http://store.driftmotion.com/static/i-1 ... rbokit.php
de rebuilt van driftmotion is aantrekkerlijk qua prijs maar ik graag me af waarom ze van ceramiek naar een stalen wiel zijn gegaan.
ik zie dat ceramiek veel terug komen op high perfomance turbo's, net als in de kit hierboven.
Re: vvti turbo
De kit hierboven heeft een ceramic GECOAT turbinehuis, en een 60-1 STALEN wiel.
Een ceramic GECOAT turbinehuis is mooi om te zien want het glimt en het isoleerd de hitte.
Een ceramic WIEL is lichter en minder sterk, een staal wiel is zwaarder en sterker!
Een ceramic GECOAT turbinehuis is mooi om te zien want het glimt en het isoleerd de hitte.
Een ceramic WIEL is lichter en minder sterk, een staal wiel is zwaarder en sterker!
Re: vvti turbo
oke duiderlijk
Re: vvti turbo
de keus is toch gevallen op een nieuwe aftermarket.
ik moet nog wel even wat info opzoeken over prijzen, betrouwbaarheid, vermogen en bijkomende spullen om alles werkend te krijgen.
ik moet nog wel even wat info opzoeken over prijzen, betrouwbaarheid, vermogen en bijkomende spullen om alles werkend te krijgen.