Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Mines Ecu JZA70
- Andre
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2163
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
- Location: Hoofddorp
Mines Ecu JZA70
Je hoort vaak about de Blitz ecu maar weinag over de mines
Ter info het gaat om Mines een JZA70
Ik heb een Mines ecu maar op de een of andere manier kan/kon ik niet meer gas geven
Auto begon te ploffen uit de uitlaat echt vlammen van een halve meter ineens uit het niets
Dus ik gokte dat er iets was met de onsteking maar zeker wist ik het niet dacht zelf eerst dat de plaat achter de timingg gear bij de Krukas los was geraakt maar dat was het niet
Alla fin alla fan het lag aan de ecu gelukkig heb ik een jumper harness en ook heb ik altijd een stock ecu in de Auto voor het geval dat
Mijn PooPra rijd inmiddels weer nu met de stock ecu en de andere stuffs
Hier en daar wat aanpassingen gedaan aangezien mijn PooPra op de mines is afgesteld en niet op een stock ecu dus moest er hier en daar wat fuel minder met name rond de 2800 3300 rpm range etc etc verder von d ik het ook fijn dat de jappen alles hadden bijgegeven van die Auto dus ook de stocker verder kan ik boosten tor max map egt /af ook binnne de marges op de stock en de andere stuffs heb niet echt veel logs aanpassingen gedaan want de mines moet er straks toch weer in indien die niet te repareren is haal ik de hele mik mak eruit
Wat me opviel is dat de Mines Dikker beefer is dat de Stock ecu ook kun je de mines niet hellemaal open krijgen omdat er gewoon weg een paar boutjes vertint zijn dus waar de schroevendraaier in zou moeten passen zit gewoon soldeer tin dus die schroeven kun je niet loshalen (bij de blits ook zo? Rich chime in)
De Ecu bestaat uit drie delen ik gok denk dat eentje de onsteking ignition board is maar zeker weet ik het niet
Met drie delen bedoel ik drie van die groene printplaten heten ze volgens mij waar van alles en nog wat op zit
Ook zit er iets dat je los kan trekken/eruithalen maar ik weet nog niet wat het is (Rich chime in [:D] )
Ik ben een hardcore sleutelaar dus al dat ecu stuffs dingen zeggen mij niks dus somebody correct me iff i wrong pls
Hier een paar pics geschoten leek me wel leuk shoarma get first
Hier komen dan de Pics
Plug side
De Mines ecu
Zij kant
Mines
Verder kun je ook iets eruit halen maar ik weet niet wat het is
Straks meer pics heb ook de oorzaak gevonden denk ik alleen is de vraag of het nu te repareren is
Ter info het gaat om Mines een JZA70
Ik heb een Mines ecu maar op de een of andere manier kan/kon ik niet meer gas geven
Auto begon te ploffen uit de uitlaat echt vlammen van een halve meter ineens uit het niets
Dus ik gokte dat er iets was met de onsteking maar zeker wist ik het niet dacht zelf eerst dat de plaat achter de timingg gear bij de Krukas los was geraakt maar dat was het niet
Alla fin alla fan het lag aan de ecu gelukkig heb ik een jumper harness en ook heb ik altijd een stock ecu in de Auto voor het geval dat
Mijn PooPra rijd inmiddels weer nu met de stock ecu en de andere stuffs
Hier en daar wat aanpassingen gedaan aangezien mijn PooPra op de mines is afgesteld en niet op een stock ecu dus moest er hier en daar wat fuel minder met name rond de 2800 3300 rpm range etc etc verder von d ik het ook fijn dat de jappen alles hadden bijgegeven van die Auto dus ook de stocker verder kan ik boosten tor max map egt /af ook binnne de marges op de stock en de andere stuffs heb niet echt veel logs aanpassingen gedaan want de mines moet er straks toch weer in indien die niet te repareren is haal ik de hele mik mak eruit
Wat me opviel is dat de Mines Dikker beefer is dat de Stock ecu ook kun je de mines niet hellemaal open krijgen omdat er gewoon weg een paar boutjes vertint zijn dus waar de schroevendraaier in zou moeten passen zit gewoon soldeer tin dus die schroeven kun je niet loshalen (bij de blits ook zo? Rich chime in)
De Ecu bestaat uit drie delen ik gok denk dat eentje de onsteking ignition board is maar zeker weet ik het niet
Met drie delen bedoel ik drie van die groene printplaten heten ze volgens mij waar van alles en nog wat op zit
Ook zit er iets dat je los kan trekken/eruithalen maar ik weet nog niet wat het is (Rich chime in [:D] )
Ik ben een hardcore sleutelaar dus al dat ecu stuffs dingen zeggen mij niks dus somebody correct me iff i wrong pls
Hier een paar pics geschoten leek me wel leuk shoarma get first
Hier komen dan de Pics
Plug side
De Mines ecu
Zij kant
Mines
Verder kun je ook iets eruit halen maar ik weet niet wat het is
Straks meer pics heb ook de oorzaak gevonden denk ik alleen is de vraag of het nu te repareren is
Last edited by Andre on Sunday 13 June 2010 15:01, edited 1 time in total.
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Mines Ecu JZA70
In almelo zit een bedrijfje dat ECU's etc repareert. Je zou de ECU eens naar zo'n bedrijfje kunnen brengen bij jou in de buurt?
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: Mines Ecu JZA70
dat is een eprom, dat is het programma. als je die stuk maakt kan je um weggooien. ik heb wel het spul hier om een veiligheids kopie te maken.
ik hoop dat je um niet verkeerd terug gezet heb, anders is ie ook dead. statische energie kan um ook killen.
alles is te repareren, alleen tegen welke prijs. het ziet er uit als standaard (jap) electronica spul. kun je wel alle IC nummers lezen, cq hebben ze niet de nummers er af gehaald?
ik kan me haast niet voorstellen dat je dit ding in europa gefixt krijgt. om te testen moet je veel aansluiten/simuleren en dus alles van de motor weten. 9 van de 10 gevallen kunnen die ecu bedrijven alleen maar siemens bosch vag troep maken. maar goed, zeg nooit nooit. misschien terugsturen naar japan, mines de maker van dit spul, is de beste kans. motec time!
ik hoop dat je um niet verkeerd terug gezet heb, anders is ie ook dead. statische energie kan um ook killen.
alles is te repareren, alleen tegen welke prijs. het ziet er uit als standaard (jap) electronica spul. kun je wel alle IC nummers lezen, cq hebben ze niet de nummers er af gehaald?
ik kan me haast niet voorstellen dat je dit ding in europa gefixt krijgt. om te testen moet je veel aansluiten/simuleren en dus alles van de motor weten. 9 van de 10 gevallen kunnen die ecu bedrijven alleen maar siemens bosch vag troep maken. maar goed, zeg nooit nooit. misschien terugsturen naar japan, mines de maker van dit spul, is de beste kans. motec time!
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Mines Ecu JZA70
Ruik je een verbrandde lucht in de ecu >?
Re: Mines Ecu JZA70
EEPROM, om precies te zijn.tse wrote:dat is een eprom
Electronical
Erasable
Programmable
Read
Only
Memory
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Mines Ecu JZA70
Denk het ook ja, TSE is master in ecu simulatie
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: Mines Ecu JZA70
meh master nee, ik kan alleen de electronische hardware en software. de echte theorie achter motoren en timing enzo is niet mijn ding.
ik moet nog steeds een final versie van me simulator maken, met een echte print en een dikkere processor. misschien een 4 tot 8 cyl versie? ik moet eens aan me baas vragen of hij dit ok vind. er is best wel vraag naar zo'n ding. probleem is een beetje rekening te houden met alle motoren en dan zo universeel mogelijk te maken. ben er wel achter dat bij me honda geen gain te halen valt via ecu. misschien 10pk ofzo, daar ben ik wel mee gestopt. stock ecu doet het prima, is mijn conclusie.
beetje druk op werk met electrische autos.
kom je naar gemert andre?
ik moet nog steeds een final versie van me simulator maken, met een echte print en een dikkere processor. misschien een 4 tot 8 cyl versie? ik moet eens aan me baas vragen of hij dit ok vind. er is best wel vraag naar zo'n ding. probleem is een beetje rekening te houden met alle motoren en dan zo universeel mogelijk te maken. ben er wel achter dat bij me honda geen gain te halen valt via ecu. misschien 10pk ofzo, daar ben ik wel mee gestopt. stock ecu doet het prima, is mijn conclusie.
beetje druk op werk met electrische autos.
kom je naar gemert andre?
Re: Mines Ecu JZA70
Hi Dre.
De Blitz ecu ziet er heel anders uit van binnen. Alles past in de stock behuizing, dus geen verdikkingen ofzo. Er zit wel een extra printplaat in met een stuk of wat IC's waar de typenrs van af gehaald zijn.
Ik hoop zoals tse zegt dat je de IC niet gemold hebt door 'm eruit te peuteren, beetje statische spanning kan 'm al killen.
Ik zie ook dat 't een A/T versie is, wellicht dat er ook nog elektronica bij zit om de automaat anders aan te sturen.
Ik heb btw nog een 1jz Blitz ecu te koop ;)
De Blitz ecu ziet er heel anders uit van binnen. Alles past in de stock behuizing, dus geen verdikkingen ofzo. Er zit wel een extra printplaat in met een stuk of wat IC's waar de typenrs van af gehaald zijn.
Ik hoop zoals tse zegt dat je de IC niet gemold hebt door 'm eruit te peuteren, beetje statische spanning kan 'm al killen.
Ik zie ook dat 't een A/T versie is, wellicht dat er ook nog elektronica bij zit om de automaat anders aan te sturen.
Ik heb btw nog een 1jz Blitz ecu te koop ;)
Re: Mines Ecu JZA70
Stuk was ie toch al BTW hoe kan het nou dat jij een Blitz ecu over heb want iets wat goed werkt laat ik meestal in de Auto zitten hoorRich wrote:Hi Dre.
De Blitz ecu ziet er heel anders uit van binnen. Alles past in de stock behuizing, dus geen verdikkingen ofzo. Er zit wel een extra printplaat in met een stuk of wat IC's waar de typenrs van af gehaald zijn.
Ik hoop zoals tse zegt dat je de IC niet gemold hebt door 'm eruit te peuteren, beetje statische spanning kan 'm al killen.
Ik zie ook dat 't een A/T versie is, wellicht dat er ook nog elektronica bij zit om de automaat anders aan te sturen.
Ik heb btw nog een 1jz Blitz ecu te koop ;)
BTW hier heb ik nog meer fotos van de Mines ecu er er kwam inderdaad een verbrande lucht uit toen ik hem open heb gemaakt
Pics
Hier nog een Pic van Inside verder hooer dat ding voor de rod wit zwart geel blauw stkker er zo uit te zien
dat grijze ding die op een pissebed lijkt
En verder wat zijn de andere twee dingen rechts die opstaande zwrate (zilver top) dingen ???
Een van die dingen die lekken die is doorgebrand of whatever zie je ook duidelijk op de printplaat
BTW ik had het eerst over bepaalde schroeven die je niet kon loshalen omdat ze vertint zijn
Hier kun je goed zien wat ik bedoel swa
De onderste schroeven
Een van deze twee dingen lekt moelijk te zien op de foto
Hier beter te zien wat ik bedoel kijk goed naar de rode cirkel en dan zie je ook wat zwarte sporen op de printplaat dat ie gelekt is
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Mines Ecu JZA70
Zag net in de Topic van Dude dan het condensatoren zijn en dat John ook the same problem had en nu ik met mijn Mines en dat die dingen weinag kosten 2 euris ofzo
Dus Dude chime in waat heb je de ecy gebracht voor reparatie of
TSE Chime in kunnen jullie dat ook repareren vervangen die twee dingen (condensatoren)
Kan 123 geen bedrijf voor de geest halen die dit soort dingen doet in de buurt
Dat waren toch wel weer wat aardige pics nu weten we ook hoe een mines eruit ziet van binen
Dus Dude chime in waat heb je de ecy gebracht voor reparatie of
TSE Chime in kunnen jullie dat ook repareren vervangen die twee dingen (condensatoren)
Kan 123 geen bedrijf voor de geest halen die dit soort dingen doet in de buurt
Dat waren toch wel weer wat aardige pics nu weten we ook hoe een mines eruit ziet van binen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Mines Ecu JZA70
jeah dat zijn condensatoren en die kan je met wat geduld en handigheid prima zelf vervangen.
Kleine tip:
je moet alleen wel uit kijken voor 'statische elektriciteit'. dus dat je bijv een schokje krjigt net als wanneer je uit de auto stapt. De ecu componenten kunnen daar kapot van gaan. Dus voor je de ECU beetpakt altijd eerst even iets beetpakken dat geaard is. zoals bijvoorbeeld de verwarming. liefst de buis want daar zit geen verf op. geleid dan ook goed.
Kleine tip:
je moet alleen wel uit kijken voor 'statische elektriciteit'. dus dat je bijv een schokje krjigt net als wanneer je uit de auto stapt. De ecu componenten kunnen daar kapot van gaan. Dus voor je de ECU beetpakt altijd eerst even iets beetpakken dat geaard is. zoals bijvoorbeeld de verwarming. liefst de buis want daar zit geen verf op. geleid dan ook goed.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Mines Ecu JZA70
Tjabbo wrote:jeah dat zijn condensatoren en die kan je met wat geduld en handigheid prima zelf vervangen.
Kleine tip:
je moet alleen wel uit kijken voor 'statische elektriciteit'. dus dat je bijv een schokje krjigt net als wanneer je uit de auto stapt. De ecu componenten kunnen daar kapot van gaan. Dus voor je de ECU beetpakt altijd eerst even iets beetpakken dat geaard is. zoals bijvoorbeeld de verwarming. liefst de buis want daar zit geen verf op. geleid dan ook goed.
Ok Nice to know dat laatste heb ik wel (handigheid ) maar de eerste niet
is het ook verstandig om alle condensatoren te vervangen bij dude zijn het dezelfde denk bij John ook
Aangezien die dingen maar een paar euris kosten kan ik zo goed alle condensatoren in de ecu laten vervangen toch?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Mines Ecu JZA70
Ik kan het slecht zien op de foto, maar als ze lekken (dan slaat de printplaat zwart uit er omheen) dan heeft dat vrijwel zeker van invloed op het slechte lopen etc.
De mines ECU ziet er wel iets anders uit, maar de onderste printplaat waar die kabel binnenkomt is praktisch hetzelfde.
Waar een geel rondje omheen zit, die condensators heb ik vervangen. Er zit er volgens mij ook nog 1 of 2 in de printplaat erboven, maar dat zie je zo. Gewoon het nummer opschrijven wat er op staat, bijvoorbeeld: 10v 220 uF. En daarmee naar een elektronica specialist gaan (expert heeft ze ook wel in de reparatie afdeling) Maar volgens mij heb jij nog een probleem, waar ik een rood rondje omheen heb gezet, volgens mij is die weerstand verbrand.
Vervangen van die condensators is een eitje, dat moet jou zeker lukken als je een goede soldeer unit hebt. Ik heb zo'n bandje die je om je pols en aan de aarde kunt doen van een stopcontact, zodoende heb je geen last van statische lading. Maar ik denk dat die ECU wel te repareren is. Iig gaat het je maar een paar euro kosten aan onderdelen
De mines ECU ziet er wel iets anders uit, maar de onderste printplaat waar die kabel binnenkomt is praktisch hetzelfde.
Waar een geel rondje omheen zit, die condensators heb ik vervangen. Er zit er volgens mij ook nog 1 of 2 in de printplaat erboven, maar dat zie je zo. Gewoon het nummer opschrijven wat er op staat, bijvoorbeeld: 10v 220 uF. En daarmee naar een elektronica specialist gaan (expert heeft ze ook wel in de reparatie afdeling) Maar volgens mij heb jij nog een probleem, waar ik een rood rondje omheen heb gezet, volgens mij is die weerstand verbrand.
Vervangen van die condensators is een eitje, dat moet jou zeker lukken als je een goede soldeer unit hebt. Ik heb zo'n bandje die je om je pols en aan de aarde kunt doen van een stopcontact, zodoende heb je geen last van statische lading. Maar ik denk dat die ECU wel te repareren is. Iig gaat het je maar een paar euro kosten aan onderdelen
Re: Mines Ecu JZA70
Wel ff goed kijken voor je ze er uit soldeert waar de plus en de min zit zodat je de nieuwe er niet verkeerd om in soldeert.
In de bovenste printplaat zit er ook nog eentje trouwens.
En ik heb twee Blitz ecu's ;)
In de bovenste printplaat zit er ook nog eentje trouwens.
En ik heb twee Blitz ecu's ;)
Re: Mines Ecu JZA70
Rich wrote:Wel ff goed kijken voor je ze er uit soldeert waar de plus en de min zit zodat je de nieuwe er niet verkeerd om in soldeert.
In de bovenste printplaat zit er ook nog eentje trouwens.
En ik heb twee Blitz ecu's ;)
Ik ga NIKS solderen wel de stuffs kopen ik breng dat ding wel weg alleen waar weet ik nog niet
Zal morgen hier en daar wat info vragen anders stuur ik dat ding naar gemmerts ofzo (TSE)
Verder denk ik ook dat de weerstand kapot is (lees dat ding die op pissebed lijkt ) wist niet dat het een weerstand was
ik hoef geen blitz ecu als jij drie heb zegt dat genoeg
Als de mines niet te repareren is blijft de stock erin voorlopig en dan haal ik de hele mik mak eruit en dan zien we dan wel wat erin komt
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: Mines Ecu JZA70
met gemert bedoel ik dit; viewtopic.php?f=22&t=1761
als je daar toch heen gaat kunnen we daar kijken.
als je die componenten koopt bij je locale electroboer dan kan ik ze voor je vervangen in gemert. 10 min werk. ik kan aggeregaat (honda natuurlijk) en alle tools meenemen naar gemert.
anders kan ik ze ook voor je kopen maar dan moet je eerst opsturen ofzo. je kunt ook naar me werk komen (5 min van eindhoven station) doordeweeks, maar dat ik die componenten op voorraad heb is nehiel.
kantekening is wel, condensators gaan niet spontaan kapot. lijkt wel of een spanning 5v ofzo te hoog is geweest. vervangen van deze meuk is geen garantie dat het echt gaat werken. als 5v te hoog is geweest door bijvoorbeeld extern 12v er aan te hangen zijn meerdere IC defect. zou het wel proberen ze te vervangen. kan het niet zo goed zien op die perfecte ahum fotos
als je daar toch heen gaat kunnen we daar kijken.
als je die componenten koopt bij je locale electroboer dan kan ik ze voor je vervangen in gemert. 10 min werk. ik kan aggeregaat (honda natuurlijk) en alle tools meenemen naar gemert.
anders kan ik ze ook voor je kopen maar dan moet je eerst opsturen ofzo. je kunt ook naar me werk komen (5 min van eindhoven station) doordeweeks, maar dat ik die componenten op voorraad heb is nehiel.
kantekening is wel, condensators gaan niet spontaan kapot. lijkt wel of een spanning 5v ofzo te hoog is geweest. vervangen van deze meuk is geen garantie dat het echt gaat werken. als 5v te hoog is geweest door bijvoorbeeld extern 12v er aan te hangen zijn meerdere IC defect. zou het wel proberen ze te vervangen. kan het niet zo goed zien op die perfecte ahum fotos
Last edited by tse on Tuesday 15 June 2010 07:34, edited 1 time in total.
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: Mines Ecu JZA70
nog een opmerking.
ik snap niet zo goed wat je met dit ding moet.
als je aan het turbo tjoenen bent zal je toch een aantal parameters moeten instellen voor je setup.
met dit ding kan je niks instellen. word het niet gewoon tijd voor een echte ecu, motec ofzo of die aem troep :-p vroeger of later moet je er toch aan.
ik snap niet zo goed wat je met dit ding moet.
als je aan het turbo tjoenen bent zal je toch een aantal parameters moeten instellen voor je setup.
met dit ding kan je niks instellen. word het niet gewoon tijd voor een echte ecu, motec ofzo of die aem troep :-p vroeger of later moet je er toch aan.
Re: Mines Ecu JZA70
Deze condensators schijnen kapot te gaan door ouderdom, niet door te veel spanning. Komt erg vaak voor, die van mij heb ik vorige week vervangen en het probleem was opgelost.tse wrote:met gemert bedoel ik dit; viewtopic.php?f=22&t=1761
als je daar toch heen gaat kunnen we daar kijken.
als je die componenten koopt bij je locale electroboer dan kan ik ze voor je vervangen in gemert. 10 min werk. ik kan aggeregaat (honda natuurlijk) en alle tools meenemen naar gemert.
anders kan ik ze ook voor je kopen maar dan moet je eerst opsturen ofzo. je kunt ook naar me werk komen (5 min van eindhoven station) doordeweeks, maar dat ik die componenten op voorraad heb is nehiel.
kantekening is wel, condensators gaan niet spontaan kapot. lijkt wel of een spanning 5v ofzo te hoog is geweest. vervangen van deze meuk is geen garantie dat het echt gaat werken. als 5v te hoog is geweest door bijvoorbeeld extern 12v er aan te hangen zijn meerdere IC defect. zou het wel proberen ze te vervangen. kan het niet zo goed zien op die perfecte ahum fotos
Alleen zit er volgens mij wel een verbrande weerstand in de ECU. Het kan zijn dat een lekkende condensator het PCB board heeft aangetast en zodoende kortsluiting heeft gemaakt.
Deze ECU is al niet meer standaard, geen rev limit en nog een paar dingen zijn verbeterd (weet andre wel te vertellen)
Re: Mines Ecu JZA70
D'r zit wel een rev-limit op hoor, alleen hoger dan de stock ecu, 7500 of 7800.
@tse, dit soort getunede ecu's zijn best interessant hoor. De fuel- en ontstekingsmappen zijn aangepast, hogere rev-limit, geen speed-cut meer etc. Maar wel nog steeds de driveability van een stock ecu die je alleen door veel tijd te spenderen kan evenaren met een stand-alone ecu.
Als je een dikkere tubbie gebruikt en dito injectoren moet je wel de fuelling kunnen tunen dmv een safc of emanage blue. Ik rij zelf met een 67mm turbo en 800cc injectoren met een Blitz ecu en de emanage blue en dat gaat erg goed.
@Dre, ik heb twee Blitz ecu's, eentje in m'n suupie en nog eentje die te koop is, beide werken prima. (zal binnenkort ff een te koop topicje aanmaken)
@tse, dit soort getunede ecu's zijn best interessant hoor. De fuel- en ontstekingsmappen zijn aangepast, hogere rev-limit, geen speed-cut meer etc. Maar wel nog steeds de driveability van een stock ecu die je alleen door veel tijd te spenderen kan evenaren met een stand-alone ecu.
Als je een dikkere tubbie gebruikt en dito injectoren moet je wel de fuelling kunnen tunen dmv een safc of emanage blue. Ik rij zelf met een 67mm turbo en 800cc injectoren met een Blitz ecu en de emanage blue en dat gaat erg goed.
@Dre, ik heb twee Blitz ecu's, eentje in m'n suupie en nog eentje die te koop is, beide werken prima. (zal binnenkort ff een te koop topicje aanmaken)