Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
-
- Sla blaadje
- Posts: 39
- kuchnie na wymiar
- Joined: Saturday 14 August 2010 13:00
Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
sinds ik in me nieuwe mk3 rijdt word me kachel niet warm of koud,
naja ik kan aan de schuif schuiven van koud naar warm maar er gebeurt gewoon echt niks ( je hoort ook niks )
stand 1,2,3 werkt wel prima .
hij word wel lauw waterklep onder de motorkap werkt wel die gaat open en dicht,
heb ook al een andere schuif geprobeerd van me andere mk3 maar blijft het ook lauwe but,
probleem in het kachel huis zelf ?
het is de Air mix controle klep heb ik net opgezocht, die dus in de kachel schuift vanbinnen van koud naar warm,
toevallig nog mensen die dit probleem hebben gehad ?
zal het dashbord eruit moeten om dit te vervangen ? toevallig toen ik tweety sloopte wel gezien dat de kachel echt vreselijk kut zit,
alvast bedankt voor commentaar en hulp
naja ik kan aan de schuif schuiven van koud naar warm maar er gebeurt gewoon echt niks ( je hoort ook niks )
stand 1,2,3 werkt wel prima .
hij word wel lauw waterklep onder de motorkap werkt wel die gaat open en dicht,
heb ook al een andere schuif geprobeerd van me andere mk3 maar blijft het ook lauwe but,
probleem in het kachel huis zelf ?
het is de Air mix controle klep heb ik net opgezocht, die dus in de kachel schuift vanbinnen van koud naar warm,
toevallig nog mensen die dit probleem hebben gehad ?
zal het dashbord eruit moeten om dit te vervangen ? toevallig toen ik tweety sloopte wel gezien dat de kachel echt vreselijk kut zit,
alvast bedankt voor commentaar en hulp
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
Die waterklep waar je het over hebt, die tegen het schutbord aan zit gaat ook vaak kapot.
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
Lauw is niet heet. Die klep moet heet koelwater doorlaten (een bepaalde hoeveelheid dan) Maar goed, is maar een idee.
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
tempratuurmeter loopt wel normaal op? bij mij was de thermostaat kapot. koelvloeistof werd niet warm en kachel deed het niet. thermostaat vervangen en probleem verholpen.
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
kachel paneeltje is vaak defect probeer eens een compleet andere.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
-
- Sla blaadje
- Posts: 39
- Joined: Saturday 14 August 2010 13:00
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
waterklep is goed was het eerste waar ik naar opzoek ging,
thermostaat ook motor word gewoon tempratuur die hij moet zijn,
slangen die schutbord in en uit gaan zijn gewoon loeiheet zoals ze moeten zijn,
wat je zegt van die weerstanden was dat niet voor de standen schakelaar ?
ik heb het echt over koud warm regeling?
thanx voor de respons tot zover
thermostaat ook motor word gewoon tempratuur die hij moet zijn,
slangen die schutbord in en uit gaan zijn gewoon loeiheet zoals ze moeten zijn,
wat je zegt van die weerstanden was dat niet voor de standen schakelaar ?
ik heb het echt over koud warm regeling?
thanx voor de respons tot zover
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
weerstanden is idd van de standen schakelaar meestal is de eerste stand dan defect.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
Fout, weerstanden gaan over de blowersnelheid
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
Gaat de klep echt open? testen op flow, als de motor koud is kun je dit testen door de retour slang los te halen, het mooiste is dan om een paar pijpjes te regelen en een stuk doorzichtige slang, dan kun je redelijk goed zien of je flow heb over de unit!
Heb je 7M.... dan word de unit gevoed door de klep naar de unit.
Heb je 1jz, dan is de stroomrichting meestal andersom (eigenlijk verkeerd, maar past beter )
Heb je 7M.... dan word de unit gevoed door de klep naar de unit.
Heb je 1jz, dan is de stroomrichting meestal andersom (eigenlijk verkeerd, maar past beter )
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
Ik heb de slangen gekruist bij de 1jz. Maar je kunt ze dus ook via de kortste weg aansluiten?
-
- Sla blaadje
- Posts: 39
- Joined: Saturday 14 August 2010 13:00
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
ik weet zeker dat de klep flowt, want me retour slang word ook loei heet als de slang zou afluiten zou hij toch ook niet warm worden ?
ik kan nog voor de zekerheid chekke maar denk dat dit wel goed zit,
ik kan nog voor de zekerheid chekke maar denk dat dit wel goed zit,
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
luchtbel in het systeem ???
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
Daar heb je weer gelijk in, vreemd.Davyvalentino wrote:ik weet zeker dat de klep flowt, want me retour slang word ook loei heet als de slang zou afluiten zou hij toch ook niet warm worden ?
ik kan nog voor de zekerheid chekke maar denk dat dit wel goed zit,
Zou dan kunnen zijn dat het element in de auto verstopt zit, maar ik heb dit nog niet eerder gehoord, anders andere unit scoren, kost een dag om het te vervangen!
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
PimmeTjaaH wrote:Fout, weerstanden gaan over de blowersnelheid
dat boedoelde ik ook
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
Was ook niet bedoeld om te zeiken, maar het blijft dan wel duidelijk met al die elektronische problemen
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
Wel als de vorige eigenaar er allerhande leak-stop ingegooid heeft.dave wrote: Zou dan kunnen zijn dat het element in de auto verstopt zit, maar ik heb dit nog niet eerder gehoord, anders andere unit scoren, kost een dag om het te vervangen!
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
Klinkt als een defecte regelunit. Wel warm water, blower doet 't ook maar geen warmte, dan worden de luchtkleppen niet (goed) aangestuurd en mengt ie teveel koude buitenlucht bij.
Regelunit eruit fietsen en open trekken, meestal zijn er wat soldeercontactjes losgelaten op de printplaat. Kwestie van ff alle contactjes met de soldeerbout aantippen.
Regelunit eruit fietsen en open trekken, meestal zijn er wat soldeercontactjes losgelaten op de printplaat. Kwestie van ff alle contactjes met de soldeerbout aantippen.
-
- Sla blaadje
- Posts: 39
- Joined: Saturday 14 August 2010 13:00
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
leek mij ook de beste oplossing maar kan ik daar bij of word dat dashbord eruit ?Rich wrote:Klinkt als een defecte regelunit. Wel warm water, blower doet 't ook maar geen warmte, dan worden de luchtkleppen niet (goed) aangestuurd en mengt ie teveel koude buitenlucht bij.
Regelunit eruit fietsen en open trekken, meestal zijn er wat soldeercontactjes losgelaten op de printplaat. Kwestie van ff alle contactjes met de soldeerbout aantippen.
iedereen weer bedankt voor het meedenken
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
Idd weerstanden zijn voor aanjager, wat bij oudere auto's veel voorkomt is een verstopte kachelkoeler, vooral als er door de jaren heen allerlei antilekmiddelen in gekieperd zijn om montage van een nieuwe koeler uit te stellen. Ook kan hij helemaal verstopt zijn met ketelsteen als er water of een magere koelvloeistof ingezeten heeft.
Alexander
Alexander
Davyvalentino wrote:waterklep is goed was het eerste waar ik naar opzoek ging,
thermostaat ook motor word gewoon tempratuur die hij moet zijn,
slangen die schutbord in en uit gaan zijn gewoon loeiheet zoals ze moeten zijn,
wat je zegt van die weerstanden was dat niet voor de standen schakelaar ?
ik heb het echt over koud warm regeling?
thanx voor de respons tot zover
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Kachel word niet warm maar ook niet koud ...
alleen je middendeel (dat zwarte met radio)Davyvalentino wrote:leek mij ook de beste oplossing maar kan ik daar bij of word dat dashbord eruit ?Rich wrote:Klinkt als een defecte regelunit. Wel warm water, blower doet 't ook maar geen warmte, dan worden de luchtkleppen niet (goed) aangestuurd en mengt ie teveel koude buitenlucht bij.
Regelunit eruit fietsen en open trekken, meestal zijn er wat soldeercontactjes losgelaten op de printplaat. Kwestie van ff alle contactjes met de soldeerbout aantippen.
iedereen weer bedankt voor het meedenken
Oedipus was de eerste 'motherfucker'