Page 2 of 2

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Posted: Tuesday 20 August 2013 20:49
by Ztepjuh
Resultaten van de AFM-test:

Eerst doorgemeten aan de hand van: http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... ?S=FI&P=96
Met zo'n 19 graden was de weerstand zo'n 2,6kOhm. Prima dus.

Daarnaast ook op basis van, jaja, een ander roulerend TSRM: http://www.turboninjas.com/mk3supra/198 ... System.pdf
Met daarin meer mogelijke meetwaardes, echter bij de temperatuur weerstanden op THA-E2 hetzelfde, deze was dus ook goed.
Echter metingen op KS -> E1, E1 -> KS, VC -> E1, E1 -> VC gaven ALLEMAAL volledig max weerstand/oneindig, terwijl die volgens de handleiding enkel maar deze waarde zou mogen geven bij KS-> E1. Echter de rest dus ook allemaal max-resist.

Daarnaast nog even de tip van Tjabbo gevolgd, en gepoogd te starten zonder AFM-sensor ingeplugd:

[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=ZvA4p449Syw[/BBvideo]

Krijg hem dus niet eens aan de loop. Ja, in het laatst een fractie maar resulteerde ook gelijk in uitval.

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Posted: Tuesday 20 August 2013 21:26
by Ztepjuh
Ook even de ISC aansluitingen doorgemeten, deze zijn allemaal zo'n 22 ohm, waar deze tussen de 10 en 30 mogen zijn volgens TSRM.

Ik kwam bij het inspecteren van de vacuum lines wel een opening tegen... Vanaf die zwarte ronde doos achterin aan passagierskant (volgens mij een "charcoal canister"?) gaat de achterste (dichtste bij de passagier dus) achter het blok langs via lange vacuum line maar eindigt open...??
Als dat niet correct is, zou deze afgedopt moeten zijn of ergens anders op aangesloten moeten zijn? Kan dat niet goed vinden in de diagrammen....

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Posted: Tuesday 03 September 2013 12:08
by Ztepjuh
Tevens onder de VSV zijn onafdeopte plekjes (de auto heeft geen EGR meer), echter als hij stationair loopt voel ik er niets aan vacuum.. Dus ogenschijnlijk lekt ie niet.. mogelijk toch nog even met carb spray proberen ofzo?

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Posted: Tuesday 03 September 2013 14:04
by Tjabbo
Ik had al ooit eens uitgetekend, gebruik makend van de tekening van toyota waarop het origineel aangegeven staat.

In dit topic: viewtopic.php?f=7&t=1219&p=50683#p50683" onclick="window.open(this.href);return false; staat precies wat je kan verwijderen en/of afdoppen.
Dan ben je de EGR kwijt en ook je charcoal canister.

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Posted: Tuesday 03 September 2013 14:34
by Ztepjuh
Ik ga dit in ieder geval eens helemaal netjes afwerken zoals door jou getekend. Let enkel op, ik heb nog 1 vraagje omtrent een hose-je die je ogenschijnlijk openlaat, zie genoemde topic..

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Posted: Tuesday 03 September 2013 14:43
by Tjabbo
Welke wil je weten ? :)

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Posted: Tuesday 03 September 2013 14:52
by Ztepjuh
Re: Info:Verwijderen van EGR en Charcoal Canister vacuum sla

Berichtdoor Ztepjuh ยป dinsdag 03 september 2013 14:29
De rode line die van throttle body naar metalen stuk (waar ook BOV-line op zit) gaat, moet die niet op het metalen stuk worden gecapt of iets dergelijks?