Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Probleem met Supra
- Christian
- Sla blaadje
- Posts: 35
- kuchnie na wymiar
- Joined: Wednesday 02 September 2009 11:09
- Location: Bad Bentheim
Probleem met Supra
Hallo,
Ik heb een prbleem met mijn supra MK3 7MGTE.
Het probleem is dat de auto teveel brandstof verbruikt (1 tank 200km), er komt zwarte rook uit de uitlaat, soms meestal in hogere toeren schokt de auto erg en ik heb vermogenverlies.
Op het moment dat de auto schokt treed er ook een foutcode 34 op.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Groeten Christian
Ik heb een prbleem met mijn supra MK3 7MGTE.
Het probleem is dat de auto teveel brandstof verbruikt (1 tank 200km), er komt zwarte rook uit de uitlaat, soms meestal in hogere toeren schokt de auto erg en ik heb vermogenverlies.
Op het moment dat de auto schokt treed er ook een foutcode 34 op.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Groeten Christian
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Probleem met Supra
Hoi en welkom
na 34 - turbo pressure abnormal.
Dat noemen we in gewone taal "boost cut". Je turbodruk loopt te hoog op door een defecte wastegate, of er is inderdaad een slang lek. (of een combinatie van die 2).
Dat veroorzaakt wellicht ook het veel te rijk lopen. Waar woon je ? wellicht kan je naar iemand van ons toe, of kan er even iemand bij jou komen helpen.
Geen idee hoeveel je zelf aan je auto doet / kan doen?
na 34 - turbo pressure abnormal.
Dat noemen we in gewone taal "boost cut". Je turbodruk loopt te hoog op door een defecte wastegate, of er is inderdaad een slang lek. (of een combinatie van die 2).
Dat veroorzaakt wellicht ook het veel te rijk lopen. Waar woon je ? wellicht kan je naar iemand van ons toe, of kan er even iemand bij jou komen helpen.
Geen idee hoeveel je zelf aan je auto doet / kan doen?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Probleem met Supra
Hoi Tjabbo en Jos,
Ik woon net over de grens bij De Lutte.
Maar zal mij ook ff voorstellen.
Ik ben Christian 27 jaar en heb een 89 Supra gekocht voor op het circuit.
Heb hem tevens een ander niet originel kleur gegeven, deze is beter om op een foto te komen.
Qua interrieur zit er niks meer in behalve dashboard/kuipstoelen en 6-punts gordels.
Met de motor heb ik nog niks gedaan omdat deze niet altijd even betrouwbaar is.
Ik ben zelf wel handig met gereedschappen dus normaal gesproken doe ik al het sleutel werk zelf, dit scheelt aanzienlijk in het geld.
Ik heb naar mijn idee alle vacuum slangen gecontroleerd en zo nodig vervangen.
Kan je deze turbo druk die te hoog oploopt ergens meten??
Ik heb de AFM met een geruild die ik heb liggen alleen is de status onbekend van de LHM, maar het resultaat blijft gelijk.
Ditzelfde heb ik gedaan met de ECU echter ook geen verschil te merken.
Ik heb nog een turbo liggen, kan je hiervan de wastegate 1 op 1 overzetten?
Alvast bedankt voor de informatie.
Groeten Christian
Ik woon net over de grens bij De Lutte.
Maar zal mij ook ff voorstellen.
Ik ben Christian 27 jaar en heb een 89 Supra gekocht voor op het circuit.
Heb hem tevens een ander niet originel kleur gegeven, deze is beter om op een foto te komen.
Qua interrieur zit er niks meer in behalve dashboard/kuipstoelen en 6-punts gordels.
Met de motor heb ik nog niks gedaan omdat deze niet altijd even betrouwbaar is.
Ik ben zelf wel handig met gereedschappen dus normaal gesproken doe ik al het sleutel werk zelf, dit scheelt aanzienlijk in het geld.
Ik heb naar mijn idee alle vacuum slangen gecontroleerd en zo nodig vervangen.
Kan je deze turbo druk die te hoog oploopt ergens meten??
Ik heb de AFM met een geruild die ik heb liggen alleen is de status onbekend van de LHM, maar het resultaat blijft gelijk.
Ditzelfde heb ik gedaan met de ECU echter ook geen verschil te merken.
Ik heb nog een turbo liggen, kan je hiervan de wastegate 1 op 1 overzetten?
Alvast bedankt voor de informatie.
Groeten Christian
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Probleem met Supra
De lutte is dichtbij voor ons
Turbodruk meter zit in je auto maar is erg onbetrouwbaar. Het best is een aftermarket metertje te kopen, dat doen de meeste supra eigenaren.
De motor hoeft niet onbetrouwbaar te zijn, maar je moet inderdaad wel wat dingen aanpassen omdat hij standaard niet erg goed tegen misbruik kan.
Er is hier op het forum nog iemand met een rally supra (alexander strik). je kan eens in zijn topics kijken voor de aanpassingen die hij gedaan heeft.
ECU en AFM is meestal niet het probleem van boost cut. dan zou je veel meer problemen moeten hebben dan alleen maar dat.
Heb je de slangen die vanaf je turbo naar je IC gaan goed gecontroleerd? vaak zijn ze net onder de turbo aansluiting kapot.
De actuator is 1 op 1 over te zetten inderdaad. Dus uitwisselen en klaar.
Als je met stock druk rijdt kan je ook eens kijken naar het slangetje dat tussen je turbo en de wastegate actuator zit. Als daar een scheurtje in zit verklaart het ineens wel héél veel.
Turbodruk meter zit in je auto maar is erg onbetrouwbaar. Het best is een aftermarket metertje te kopen, dat doen de meeste supra eigenaren.
De motor hoeft niet onbetrouwbaar te zijn, maar je moet inderdaad wel wat dingen aanpassen omdat hij standaard niet erg goed tegen misbruik kan.
Er is hier op het forum nog iemand met een rally supra (alexander strik). je kan eens in zijn topics kijken voor de aanpassingen die hij gedaan heeft.
ECU en AFM is meestal niet het probleem van boost cut. dan zou je veel meer problemen moeten hebben dan alleen maar dat.
Heb je de slangen die vanaf je turbo naar je IC gaan goed gecontroleerd? vaak zijn ze net onder de turbo aansluiting kapot.
De actuator is 1 op 1 over te zetten inderdaad. Dus uitwisselen en klaar.
Als je met stock druk rijdt kan je ook eens kijken naar het slangetje dat tussen je turbo en de wastegate actuator zit. Als daar een scheurtje in zit verklaart het ineens wel héél veel.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Probleem met Supra
Oh en wist je dat het hele werkplaatshandboek incl error codes en weet ik wat meer allemaal online staat?
we linken er ook naartoe vanaf onze portal trouwens. http://www.cygnusx1.net/Supra/techtips.aspx ;)
we linken er ook naartoe vanaf onze portal trouwens. http://www.cygnusx1.net/Supra/techtips.aspx ;)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Probleem met Supra
Christian... volgens mij kennen we elkaar - en heb jij een collega met een hele mooie blauwe 5 deurs 900 T16.
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: Probleem met Supra
Dag Brinky,
Dat klopt helemaal. Volgens mij heb ik jou een keer gezien bij van kronenburg!
Dat klopt helemaal. Volgens mij heb ik jou een keer gezien bij van kronenburg!
Re: Probleem met Supra
Nee, daar was ik helaas niet bij... maar ben weleens op jullie werk over de vloer geweest.
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
- ta22lt
- Shoarma kruider
- Posts: 624
- Joined: Tuesday 05 May 2009 21:05
- Location: Brabant en/of Buenos Aires
Re: Probleem met Supra
Bij te hoge turbodruk is er normaal gezien geen zwarte rook, dat wijst op te weinig lucht/teveel brandstof en dus is waarschijnlijk één van de slangen van het drukgedeelte in het inlaatsysteem lek. Kijk eerst even naar de slang die van je turbo naar de intercooler toe loopt, dit is in zo'n geval (door uitdroging) 9 van de 10 x de boosdoener... Als die slang gescheurd is kan je best even ook de kwaliteit van alle andere slangen controleren...
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Probleem met Supra
met een 7M-GTEChristian wrote:..
en heb een 89 Supra gekocht voor op het circuit. ...
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: Probleem met Supra
Ssst, hij geeft zelf de staat van de motor al aan
Maar kijk je blow off valve ook na. Als je de orginele nog hebt, is die kapot Wanneer komt er zwarte rook uit je auspuff? Als dat alleen op het moment van stotteren is, is dat logisch. Dan kom je in de fuel cut, en wordt de ontsteking even onderbroken. Anders zeg ik ook, lek in je inlaat traject. Kijk zowiezo je wastegate na. Ow en als je accuspanning te laag is kan die hoger in de toeren raar stotteren.
Maar kijk je blow off valve ook na. Als je de orginele nog hebt, is die kapot Wanneer komt er zwarte rook uit je auspuff? Als dat alleen op het moment van stotteren is, is dat logisch. Dan kom je in de fuel cut, en wordt de ontsteking even onderbroken. Anders zeg ik ook, lek in je inlaat traject. Kijk zowiezo je wastegate na. Ow en als je accuspanning te laag is kan die hoger in de toeren raar stotteren.
Re: Probleem met Supra
Ik heb de slangen gecontroleerd en deze zijn alle in slechte staat.
Kan iemand aan deze slangen op zeer korte termijn komen??
En ja ik gebruik hem op het circuit, is de supra erg geschikt voor als die goed loopt.
Kan iemand aan deze slangen op zeer korte termijn komen??
En ja ik gebruik hem op het circuit, is de supra erg geschikt voor als die goed loopt.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Probleem met Supra
Niet om je droom in te laten storten, maar je hebt je 7m zó kapot op het circuit als je niet wat aanpassingen maakt aan o.a. de olievoorziening, koppakking en koeling.
Verder is een circuit supra natuurlijk super vet.
Ik was laatst bij de kleine staarman (bornerbroek) en daar vertelde een verkoper me dat ze met een duitse mkIII supra (met tuv keur) af en toe wat racen op de ring in duitsland. Het kan best maar het ligt eraan wat je doel er mee is.
Om op je vraag terug te komen:
Slangen zijn héél erg duur. een aantal van ons hier hebben wellicht nog wel wat voor je liggen die je mag hebben voor een zacht prijsje.
Als je ze nieuw moet kopen ben je erg duur uit, en kan je beter een hardpipe setje kopen. Wat buizen, bochten en koppelstukken en je bent voor onder de 200 euro klaar. Alle slangen vervangen door origineel toyota spul gaat je zeker het dubbele kosten.
Verder is een circuit supra natuurlijk super vet.
Ik was laatst bij de kleine staarman (bornerbroek) en daar vertelde een verkoper me dat ze met een duitse mkIII supra (met tuv keur) af en toe wat racen op de ring in duitsland. Het kan best maar het ligt eraan wat je doel er mee is.
Om op je vraag terug te komen:
Slangen zijn héél erg duur. een aantal van ons hier hebben wellicht nog wel wat voor je liggen die je mag hebben voor een zacht prijsje.
Als je ze nieuw moet kopen ben je erg duur uit, en kan je beter een hardpipe setje kopen. Wat buizen, bochten en koppelstukken en je bent voor onder de 200 euro klaar. Alle slangen vervangen door origineel toyota spul gaat je zeker het dubbele kosten.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Probleem met Supra
Haha,
Met die Duitse Supra dat ben ik.
Met die Duitse Supra dat ben ik.
Re: Probleem met Supra
JAaheb het ook al gezien op internet (die hardpipe kit), maar de meeste spullen komen uit de USA, en ik heb het op zeer korte termijn nodig, dus al iemand iets heeft graag.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Probleem met Supra
oh nee lolChristian wrote:Haha,
Met die Duitse Supra dat ben ik.
Had ik jou dan gevraagd naar een PS pomp voor de supra?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Probleem met Supra
Doe anders ook even een oproepje in het "gevraagd" forumdeel. Dan zien meer supra jongens het denk ik.Christian wrote:JAaheb het ook al gezien op internet (die hardpipe kit), maar de meeste spullen komen uit de USA, en ik heb het op zeer korte termijn nodig, dus al iemand iets heeft graag.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Probleem met Supra
je kunt ook gewoon buizen en samco koppelstukken bestellen bij bijv. biesheuvel, autostyle, mijers tuning etc. en dan zelf wat in elkaar flanzen. Maar wat bedoel je in slechte staat, scheurtjes of er gewoon helemaal door?
trws heb je dan die supra die eerst achter de loods stond?
trws heb je dan die supra die eerst achter de loods stond?
Re: Probleem met Supra
Kon hem er niet meer in 1 stuk afhalen dus zeg maar gerust scheuren.
En Tjabbo wat bedoel je precies met een PS pomp?
Kan het mij niet herinneren
En Tjabbo wat bedoel je precies met een PS pomp?
Kan het mij niet herinneren
Re: Probleem met Supra
Die codetaal kende ik ook niet. De jongens hier vinden het cooler als je engelse uitdrukkingen gebruiktChristian wrote:Kon hem er niet meer in 1 stuk afhalen dus zeg maar gerust scheuren.
En Tjabbo wat bedoel je precies met een PS pomp?
Kan het mij niet herinneren
PS is Power Steering of servo gok ik.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Probleem met Supra
stuurbekrachtingspomp. ik kwam eigenlijk voor een setje velgen voor mijn starletChristian wrote:Kon hem er niet meer in 1 stuk afhalen dus zeg maar gerust scheuren.
En Tjabbo wat bedoel je precies met een PS pomp?
Kan het mij niet herinneren
niet cooler. makkelijker en sneller. en de meeste info halen we van engelstalige fora en dan neem je dit al snel over.kefke wrote:
Die codetaal kende ik ook niet. De jongens hier vinden het cooler als je engelse uitdrukkingen gebruikt
PS is Power Steering of servo gok ik.
En correct @ power steer.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Probleem met Supra
Was maar om je wat te plagen Tjabs
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Probleem met Supra
Hoi Christian
ik heb nog wel wat originele ic slangen liggen, ik zal morgen of zaterdag even voor je kijken welke nog goed genoeg zijn.
ik heb nog wel wat originele ic slangen liggen, ik zal morgen of zaterdag even voor je kijken welke nog goed genoeg zijn.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: Probleem met Supra
Heb het probleem opgelost.
Met nieuwe intercooler slangen doet hij het beter dan ooit.
Thanks voor de tip van de slangen.
Groeten Christian
Met nieuwe intercooler slangen doet hij het beter dan ooit.
Thanks voor de tip van de slangen.
Groeten Christian
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Probleem met Supra
mooi man!
Die supra van je, was dat ooit een NL supra trouwens?
als ik hem zo zie in je avatar, heb ik eens eenzelfde met NL kenteken gezien op een meeting.
de eigenaar had hem die kleur blauw gespoten, en als ik me niet vergis zat er ergens een ferrari logo op.
Die supra van je, was dat ooit een NL supra trouwens?
als ik hem zo zie in je avatar, heb ik eens eenzelfde met NL kenteken gezien op een meeting.
de eigenaar had hem die kleur blauw gespoten, en als ik me niet vergis zat er ergens een ferrari logo op.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.