Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

John's supra topic: Motor kapot

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
kuchnie na wymiar
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Post by john »

Tjabbo wrote:
john wrote:vandaag de kop geretorqed
toen op pad voor een verloopkabel usb>serieel
ik naar de pc winkel in ridderkerk, jammer joh verhuisd
dan maar even zoeken in het industrie terrein.
dan plots zie ik dit,

Image Replaced With URL For Quote [url]http://url409.imageshack.us/url409/3359 ... 034nr2.jpg[/URL]

Image Replaced With URL For Quote [url]http://url409.imageshack.us/url409/2976 ... 033xy5.jpg[/URL]

Image Replaced With URL For Quote [url]http://url409.imageshack.us/url409/9837 ... 032hl9.jpg[/URL]

ik heb met de eigenaar staan praten
hij was licht opgevoerd geschat ongeveer 420pk
ook vertelde hij dat het diff inelkaar was gelopen en vervangen was.
al met al weer leuk om tegen te komen.
ja dat is die supra die bij atec onder handen is genomen? arnout had het diff geregeld voor die gast las ik laatst op supras.nl

420 pk dan heeft'ie niet veel meer dan bpu mods denk ik?
mooie auto verder. blijft supergaaf zo'n mkiv :)
dit is bij atec voor de deur.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Het woord op de straat is dat john zijn supra helemaal klaar heeft en vanmiddag de eerste km's met fatsoenlijke a/f waarden heeft afgelegd.

John tell us je story.

Weer een rijdende 7M op shoarmateam.nl *O*


De aandeelhouder wint!!!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Post by john »

het is eindelijk zover de suup loopt goed
*O* *O* *O*


vanmorgen dus maar begonnen met de 550 ers eruit te halen.
best nog wel een hele klus.
moest dus ook de clips er weer afknippen en de stoch clips er weer opzetten.
nadat ik ze eruit had gelijk ff doorgemeten allemaal gaven ze 2,3 ohm dus geen onderling verschil.
stockers erin en weer opbouwen.
starten dan maar, probleem nog steeds het zelfde
en een afr van soms wel 18

dan maar verder zoeken dus
benzine pomp misschien??
uitwisselen was mijn idee, dat is niet zomaar gebeurd
dus eerst mijn afpr maar eens voluit gezet.
zelfs zo strak dat er geen benzine meer retour ging.
maar nog steeds een afr van 17-18 bij boost.

wat kan het dan zijn??
dan de stock afm met elektronika van mijn sloop suup erin.
en wat denk je @idle al een afr van 13,5
onder boost zelfs naar 9
en belangrijker nog het stotteren was weg.

toen ging er een lampje bij mij aan
de lexus afm er weer in en de sloop suup elektronika en wat denk je probleem
opgelost.
oftewel de afm was dus overleden

dus nu zo snel mogelijk de 550 ers er weer in

mannen jullie worden allemaal bedankt voor het meedenken, en het geven van tips

:mrgreen: :mrgreen: *O*

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

Gefeliciteerd (nogmaals) met het resultaat John!

Nu hopen dat het goed blijft, dus geen BHG's meer. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

jeah endelijk man :)
nooit meer gaan rijden zonder zeitronix 8-)

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Post by john »

vanmiddag op de A5 op weg naar huis.
was zelf met de suup gegaan want ik moest mijn radiator en bov ophalen in schiedam.
en jahoor temp weer omhoog [:(!]
ik dacht nee he niet weer
stoppen dus ff checken
slang kapot.
stukje inkorten en weer erop
maar nu geen koelvloeistof of water bij me.
aha wat zie ik een slootje, mmm het moet maar
en weer verder :)
en weer heel thuis gekomen

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

jeah als het niet kan zoals't moet dan moet't zoals het kan.

ik heb het ook eens gehad. gelukkig heb ik een trechter met een zeef ingebouwd dus ik kon redelijk 'schoon' slootwater gebruiken.
Shit is wel dat je het hele systeem een keer moet doorspoelen als je die zooi gebruikt hebt [V]

gelukkig was het iets kleins. Zul je nog wel veel tegenkomen denk ik.
ik heb eigenlijk over het algemeen maar weinig échte problemen gehad tot nu toe, maar toch haast elke week wel weer wat kleine shit dingen die kapot gaan doordat de volle druk erop kon. slangen gaan kapot, oudere slangklemmen ook. dat ga je 1 voor 1 merken.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

men je kan onderhand beter een hele gereedschapkar meenemen als je gaat rijden met de suup :)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

heb ik ook bij me :@
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Post by tse »


STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

Way to go John.

Ik hoop voor je dat je je portie "bad luck" nu voorlopig gehad hebt en lekker kunt gaan genieten (volgend jaar). [14.gif]

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Post by john »

eindelijk gaat alles zoals gepland
had alleen last van een fuelcut rond 1,2 bar
heb nu een hks fcd gemonteerd en dit probleem is ook opgelost
nu moet eigenlijk alleen mijn apexi s-afc nog aangesloten
dat wil zeggen alleen het airflow signaal nog
de rest zit al op zijn plek en werkt

Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

He ik had begrepen dat een setup normaal geen fuel cut meer heeft tot aan zo'n 1.5 bar minstens ?

Heb je niet de afm schroef toevallig helemaal dicht staan?
Of heb ik iets niet begrepen/meegekregen. Mark kan toch ook 1.3 bar zonder fcd?

Naja het werkt iig wel, en fuel cut is shit.
Aansluiten van alleen de afm draad is ook minder dan een fluitje van een cent.
Wij hebben zaterdag ook in een paar uur het ding geinstalleerd + geconfigged :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Post by mmarkk »

John heeft een grotere turbo he,
=meer lucht dus eerder fc :)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

ja? oh men dat meen je niet.
krijg je daar dan last van ja?

dan verplaatst hij echt flink meer lucht hey!.
Had ik dus idd nog niet van gehoord. weer wat geleerd.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

Tjabbo wrote:ja? oh men dat meen je niet.
krijg je daar dan last van ja?

dan verplaatst hij echt flink meer lucht hey!.
Had ik dus idd nog niet van gehoord. weer wat geleerd.
En lucht equals fuel, als je je 14,7 ratio wilt behouden,.... }:|

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

uiteraard. dus dan moeten de 550's nog wel weer terug. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

motor weer kapot

Post by john »

het is me weer gelukt
een dikke rookwolk en een 5 cilinder
weer het einde van een 7M :oops:

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

(Zucht) Wat moet ik daar nou op zeggen?
Misschien dat fuelcut een reden heeft, nl. zorgt voor het behoud van je blok en je dat dus niet ongestraft kan negeren, of dat je toch beter wat meer aandacht aan je eigen wagen had kunnen besteden tijdens de sleuteldag??
Beetje "achteraf kijk je de koe in de kont-verhaal" nietwaar?

Man, hier kan ik echt ziek van worden, als ik dit lees.
Wat zijn je plannen voor de winter (sleutelperiode)? Of ben je nog niet zover?
Please voorkom dat dit een tweede "Martien-verhaal" wordt!
Sterkte! [14.gif]
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Post by john »

ik denk dat dit het gaat worden *)

Image

User avatar
john
Shoarma voorproever
Posts: 1385
Joined: Thursday 23 March 2006 21:59
Location: rozenburg

Post by john »

je moet dit eens zien
dat moet wel erg bruut worden

http://fullpowerteam.superforum.fr/view ... rum?t=1043

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Post by STRNPCP »

*O* Going for the real works, hey? *O*

(Had een lang verhaal over fuelcuts, maar dat heb ik maar even ergens anders gezet, want dat is voor jou dan niet meer van belang)

Dat soort Frankensteins op wielen zijn er ook in Nederland hoor!
(Ik wil je wel eens meenemen, naar iemand die dat soort "Peugeots" bouwt, als je dat gaaf vindt)
Last edited by STRNPCP on Sunday 15 October 2006 20:53, edited 1 time in total.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

toch 2jz ja?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Post by Andre »

john wrote:ik denk dat dit het gaat worden *)

http://url123.imageshack.us/url123/6929/1b11gt3.jpg[/URL]

En uiteindelijk moet je toch de advies van supras.nl volgen :9

BTW als je met de JZ gaat rijden zoals je met de 7M heeft gereden loopt ie ook in no time op 5 cilinders [:(!]

BTW houd je wel rekening mee dat je bij 2JZ meteen naar single moet gaan en dus ook meer euris

Mischien een idee om een 1JZ swap te doen

Op marktplaats staat een 1JZ met 5bak voor rond de 2000 euris en dat is niet duur
Kabelboom ecu ignitor en de 5 bak zit erbij *O*

Ik zou snel happen die handel

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Post by Tjabbo »

hoeft niet andre er zijn al voorbeelden dan twin turbo 2jz's in een mk3 :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply