Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Vlammen en een beetje rijk
- Andre
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2163
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
- Location: Hoofddorp
Vlammen en een beetje rijk
lijk wel two step
Hmm effe peilen wat het zou kunnen zijn
Zet de Supra neer niks aan de hand
Boosten cruisen alles ok
Start de Supra vandaag hmmm duurt wel effe voordat ie aansloeg maar daarna
Stationair geef de af meter 10 aan hmm dat is een beetje aan de rijke kant denk ik zo maar meestal spring ie gauw weer rond de 14.7 maar deze keer niet bleef maar rond de 10
Gas geven lukt niet want dat ding gaat tot ongeveer 2800/3000 toeren en dan begin het te klapperen uit de uitlaat niet te geloven en uiteraard zwarte wolken van de benzine veel buren kwamen kijken
Wat maakt dat ding tering herrie in de straat zag wel vlammen van een meter
Verder heb ik nog NIKS gedaan ik dacht ik post het wel eerts op shoarma team
Heb geen zin om zondag te sleutelen maar morgen moet ie gefikst zijn dus member chime in
Ik heb wel een idee waarnaar ik moet kijken maar hulp van de mebers is ook welkom
Hmm effe peilen wat het zou kunnen zijn
Zet de Supra neer niks aan de hand
Boosten cruisen alles ok
Start de Supra vandaag hmmm duurt wel effe voordat ie aansloeg maar daarna
Stationair geef de af meter 10 aan hmm dat is een beetje aan de rijke kant denk ik zo maar meestal spring ie gauw weer rond de 14.7 maar deze keer niet bleef maar rond de 10
Gas geven lukt niet want dat ding gaat tot ongeveer 2800/3000 toeren en dan begin het te klapperen uit de uitlaat niet te geloven en uiteraard zwarte wolken van de benzine veel buren kwamen kijken
Wat maakt dat ding tering herrie in de straat zag wel vlammen van een meter
Verder heb ik nog NIKS gedaan ik dacht ik post het wel eerts op shoarma team
Heb geen zin om zondag te sleutelen maar morgen moet ie gefikst zijn dus member chime in
Ik heb wel een idee waarnaar ik moet kijken maar hulp van de mebers is ook welkom
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Vlammen en een beetje rijk
Klinkt als een sensor fout, wellicht lambdasensor signaal? (de stocker, niet de wideband)
Check verder de nokkenas sensors, die bedrading wil nog wel eens gaar worden bij de stekker, krukas sensor, watertemp sensor.
Dus ff overal de bedrading nalopen.
Ik ga er van uit dat ie wel op alle 6 poten loopt.
Kijk wel uit dat je de bougies niet vervuild, misschien heb je straks de fout gevonden maar start ie niet omdat je bougies vet/zwart zijn uitgeslagen.
Check verder de nokkenas sensors, die bedrading wil nog wel eens gaar worden bij de stekker, krukas sensor, watertemp sensor.
Dus ff overal de bedrading nalopen.
Ik ga er van uit dat ie wel op alle 6 poten loopt.
Kijk wel uit dat je de bougies niet vervuild, misschien heb je straks de fout gevonden maar start ie niet omdat je bougies vet/zwart zijn uitgeslagen.
Re: Vlammen en een beetje rijk
Was het niet zo dat bij de JZ de motoren in Nood loop gaat lopen bij een of andere sensor storing (check engine)Rich wrote:Klinkt als een sensor fout, wellicht lambdasensor signaal? (de stocker, niet de wideband)
Check verder de nokkenas sensors, die bedrading wil nog wel eens gaar worden bij de stekker, krukas sensor, watertemp sensor.
Dus ff overal de bedrading nalopen.
Ik ga er van uit dat ie wel op alle 6 poten loopt.
Kijk wel uit dat je de bougies niet vervuild, misschien heb je straks de fout gevonden maar start ie niet omdat je bougies vet/zwart zijn uitgeslagen.
Zal effe de bedrading nalopen van de sensoren verder denk ik niet dat het de lamdasesnor is want ik heb al een tijdje (begin van de setup) zonder lamda sensor gereden (was ie in het begin ook toen op afgesteld zonder lamda) hadden we jou toen nog een de lijn gehad ;)
Heb op dit moment no tools bij me anders had ik hem wel gestart zonder greddy en de mines dus gewoon op stock ecu (heb een jumper harness)
Zal morgen een update posten
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Vlammen en een beetje rijk
In noodloop gaat ie niet met AFR's van 10 draaien ;)
Hoe lang heb je niet gereden?
Qua buitentemps;
Hoe warm was het toen je de suup weg hebt gezet?
Hoe koud was het toen je weer ging rijden?
Hoe lang heb je niet gereden?
Qua buitentemps;
Hoe warm was het toen je de suup weg hebt gezet?
Hoe koud was het toen je weer ging rijden?
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: Vlammen en een beetje rijk
Ik had hetzelfde, was luchtmassameter.
Alexander
Alexander
Andre wrote: lijk wel two step
Hmm effe peilen wat het zou kunnen zijn
Zet de Supra neer niks aan de hand
Boosten cruisen alles ok
Start de Supra vandaag hmmm duurt wel effe voordat ie aansloeg maar daarna
Stationair geef de af meter 10 aan hmm dat is een beetje aan de rijke kant denk ik zo maar meestal spring ie gauw weer rond de 14.7 maar deze keer niet bleef maar rond de 10
Gas geven lukt niet want dat ding gaat tot ongeveer 2800/3000 toeren en dan begin het te klapperen uit de uitlaat niet te geloven en uiteraard zwarte wolken van de benzine veel buren kwamen kijken
Wat maakt dat ding tering herrie in de straat zag wel vlammen van een meter
Verder heb ik nog NIKS gedaan ik dacht ik post het wel eerts op shoarma team
Heb geen zin om zondag te sleutelen maar morgen moet ie gefikst zijn dus member chime in
Ik heb wel een idee waarnaar ik moet kijken maar hulp van de mebers is ook welkom
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Vlammen en een beetje rijk
zit niet in een JZ motor.. MAP ipv MAF dus wellicht de sensor!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: Vlammen en een beetje rijk
Ok. Moet in ieder geval iets te maken hebben met menselverhouding, kan ook iets heel eenvoudigs zijn bougiekabels,Bobine(of zitten die er ook niet op),verdelerkap. Van een defecte lambdasonde gaat hij niet echt slecht lopen.
Alexander
Alexander
joep wrote:zit niet in een JZ motor.. MAP ipv MAF dus wellicht de sensor!
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: Vlammen en een beetje rijk
1JZ is geen diesel he. Volgens mij bestaan er geen benzine motoren zonder bobines ?? Uitgezonderd vliegtuig motortjes.
Re: Vlammen en een beetje rijk
Denk dat alexander een 'normale' bobine bedoelt.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.
Re: Vlammen en een beetje rijk
Is 't zo'n mapsensor die door een vacuumslang wordt gevoed? Check dan ff of dat slangetje niet lek is...
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: Vlammen en een beetje rijk
Krijgt nu Check engine lampje
Straks nog effe de code uitlezen en dan post ik wel de error code
Straks nog effe de code uitlezen en dan post ik wel de error code
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Vlammen en een beetje rijk
Da's wel te raden wat de code wordt: foutief mengsel.
Een stuk of wat Saabjes...
"Saab, the car nice people drive..."
"Saab, the car nice people drive..."
Re: Vlammen en een beetje rijk
Nah, er zal wel een code uitkomen van een of andere sensor storing.
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: Vlammen en een beetje rijk
Dat bedoel ik idd, om eerlijk te zijn heb ik me nog nooit echt in een 1jz verdiept. Maar getuige de bobines op de bougie is het een moderne motor zoals we die nu ook kennen, het probleem met de bobinekabel had ik laatst nog met een Fiat punto, dachten eerst ook aan een hoop andere dingen.
Alexander
Alexander
Dude wrote:Denk dat alexander een 'normale' bobine bedoelt.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Vlammen en een beetje rijk
De 7M is vrij simpel om te bouwen naar COP (coil on plug). Heb wel een handleiding op het forum staan hoe dat te doen.alexander strik wrote:Dat bedoel ik idd, om eerlijk te zijn heb ik me nog nooit echt in een 1jz verdiept. Maar getuige de bobines op de bougie is het een moderne motor zoals we die nu ook kennen, het probleem met de bobinekabel had ik laatst nog met een Fiat punto, dachten eerst ook aan een hoop andere dingen.
AlexanderDude wrote:Denk dat alexander een 'normale' bobine bedoelt.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Vlammen en een beetje rijk
Nu nog Niks alarm heeft de accu leeg getrokken shiet lekker op zoRich wrote:Dre, welke code(s) geeft ie nu?
van de weekend dat klere ding uit knippen ben toch al een handzender kwijt en wie jat nou een Supra
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Vlammen en een beetje rijk
Och die heb jij zo weer teruggevonden toch?
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: Vlammen en een beetje rijk
ff linkje van de handleiding svp
Alexander
Alexander
Tjabbo wrote:De 7M is vrij simpel om te bouwen naar COP (coil on plug). Heb wel een handleiding op het forum staan hoe dat te doen.alexander strik wrote:Dat bedoel ik idd, om eerlijk te zijn heb ik me nog nooit echt in een 1jz verdiept. Maar getuige de bobines op de bougie is het een moderne motor zoals we die nu ook kennen, het probleem met de bobinekabel had ik laatst nog met een Fiat punto, dachten eerst ook aan een hoop andere dingen.
AlexanderDude wrote:Denk dat alexander een 'normale' bobine bedoelt.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: Vlammen en een beetje rijk
Zie daar geen wezenlijk voordeel in alleen werk en kosten.
Alexander
Alexander
Tjabbo wrote:De 7M is vrij simpel om te bouwen naar COP (coil on plug). Heb wel een handleiding op het forum staan hoe dat te doen.alexander strik wrote:Dat bedoel ik idd, om eerlijk te zijn heb ik me nog nooit echt in een 1jz verdiept. Maar getuige de bobines op de bougie is het een moderne motor zoals we die nu ook kennen, het probleem met de bobinekabel had ik laatst nog met een Fiat punto, dachten eerst ook aan een hoop andere dingen.
AlexanderDude wrote:Denk dat alexander een 'normale' bobine bedoelt.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.
Re: Vlammen en een beetje rijk
The story
Ik kreeg namelijk wel check engine lampje maar kan de storing niet uitlezen
Ik weet namelijk niet hoe het moet met de Mines ecu wel bij bv de 7M en de JZA70 ecu maar bij de mines is het toch anders denk ik want als ik cruise blijft de check engine lampje branden en als ik de codes probeer uit te lezen dan krijg ik nada nopes no blinks of wat dan ook check engine lampje blijft gewoon uit als dje TE1 en e1 met elkaar verbindt
Hoe zit het bij de BLITZ ECU kan je wel checkj engine codes uitlezen?
Verder vond ik het een beetje raar dat ie ineens begin de klappen vlammen en kan me nog herineren dat al zou i epig rich lopen boven in moet je toch gas kunnen geven en dat deed dat klere hok niet tot 2300/2500 toeren en dan BAM BAM BAM
Ik dacht dat de greddy emanage gewoon de injectoren blijft aansturen maar dat was niet zo want de greddy gaf geen erros codes aan en aangezien ik een jumper harness heb waar ik alle zooi heb gesoldeerd heb ik die effe tussen uit gehaald om de Auto met alleen de mines ecu te starten maar the same problem
Verder heb ik de Auto gestart met een bone stock ecu van een JZA70 M/T en dan starten lopen af stationair 14.7 kan gas geven tot de redline (wel een beetje rijk boven in) maar no problema
Dus something wrong met de onsteking van de mines ecu die heeft een andere board erop voor de timing denk ik
Zal morgen de mines ecu open maken zal ook bj de tock ecu kijken voor error codes
Ik kreeg namelijk wel check engine lampje maar kan de storing niet uitlezen
Ik weet namelijk niet hoe het moet met de Mines ecu wel bij bv de 7M en de JZA70 ecu maar bij de mines is het toch anders denk ik want als ik cruise blijft de check engine lampje branden en als ik de codes probeer uit te lezen dan krijg ik nada nopes no blinks of wat dan ook check engine lampje blijft gewoon uit als dje TE1 en e1 met elkaar verbindt
Hoe zit het bij de BLITZ ECU kan je wel checkj engine codes uitlezen?
Verder vond ik het een beetje raar dat ie ineens begin de klappen vlammen en kan me nog herineren dat al zou i epig rich lopen boven in moet je toch gas kunnen geven en dat deed dat klere hok niet tot 2300/2500 toeren en dan BAM BAM BAM
Ik dacht dat de greddy emanage gewoon de injectoren blijft aansturen maar dat was niet zo want de greddy gaf geen erros codes aan en aangezien ik een jumper harness heb waar ik alle zooi heb gesoldeerd heb ik die effe tussen uit gehaald om de Auto met alleen de mines ecu te starten maar the same problem
Verder heb ik de Auto gestart met een bone stock ecu van een JZA70 M/T en dan starten lopen af stationair 14.7 kan gas geven tot de redline (wel een beetje rijk boven in) maar no problema
Dus something wrong met de onsteking van de mines ecu die heeft een andere board erop voor de timing denk ik
Zal morgen de mines ecu open maken zal ook bj de tock ecu kijken voor error codes
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Vlammen en een beetje rijk
Seems Like zal em eerst in een andere AUto moeten proppen om te kijken of ie wel gas kan gevenjoep wrote:de mines ecu...dood?!
Verder is het volgens mij een bekend probleem dat er bij de 1JZ ecus (iets) binne in stuk gaat waardoor er gesoldeerd moet worden
John Chime pls die heeft ook zijn ecu laten reparen dacht ik
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Vlammen en een beetje rijk
Volgens mij is dat een bekend probleem bij 1jz ecu's. De condensators gaan wel eens lekken, wat voor problemen kan zorgen.
John heeft een verbrande weerstand in z'n 1jz ecu gehad. Waardoor 1 of meerder injectoren open bleven staan.
John heeft een verbrande weerstand in z'n 1jz ecu gehad. Waardoor 1 of meerder injectoren open bleven staan.