Page 1 of 2

Vlammen en een beetje rijk

Posted: Sunday 18 April 2010 16:27
by Andre
:) lijk wel two step

Hmm effe peilen wat het zou kunnen zijn

Zet de Supra neer niks aan de hand
Boosten cruisen alles ok

Start de Supra vandaag hmmm duurt wel effe voordat ie aansloeg maar daarna

Stationair geef de af meter 10 aan hmm dat is een beetje aan de rijke kant denk ik zo maar meestal spring ie gauw weer rond de 14.7 maar deze keer niet bleef maar rond de 10

Gas geven lukt niet want dat ding gaat tot ongeveer 2800/3000 toeren en dan begin het te klapperen uit de uitlaat niet te geloven en uiteraard zwarte wolken van de benzine veel buren kwamen kijken :)
Wat maakt dat ding tering herrie in de straat :X zag wel vlammen van een meter :X

Verder heb ik nog NIKS gedaan ik dacht ik post het wel eerts op shoarma team ^O^

Heb geen zin om zondag te sleutelen maar morgen moet ie gefikst zijn dus member chime in

Ik heb wel een idee waarnaar ik moet kijken maar hulp van de mebers is ook welkom *)

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Sunday 18 April 2010 16:38
by Rich
Klinkt als een sensor fout, wellicht lambdasensor signaal? (de stocker, niet de wideband)
Check verder de nokkenas sensors, die bedrading wil nog wel eens gaar worden bij de stekker, krukas sensor, watertemp sensor.
Dus ff overal de bedrading nalopen.

Ik ga er van uit dat ie wel op alle 6 poten loopt.

Kijk wel uit dat je de bougies niet vervuild, misschien heb je straks de fout gevonden maar start ie niet omdat je bougies vet/zwart zijn uitgeslagen.

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Sunday 18 April 2010 20:27
by Andre
Rich wrote:Klinkt als een sensor fout, wellicht lambdasensor signaal? (de stocker, niet de wideband)
Check verder de nokkenas sensors, die bedrading wil nog wel eens gaar worden bij de stekker, krukas sensor, watertemp sensor.
Dus ff overal de bedrading nalopen.

Ik ga er van uit dat ie wel op alle 6 poten loopt.

Kijk wel uit dat je de bougies niet vervuild, misschien heb je straks de fout gevonden maar start ie niet omdat je bougies vet/zwart zijn uitgeslagen.
Was het niet zo dat bij de JZ de motoren in Nood loop gaat lopen bij een of andere sensor storing (check engine)

Zal effe de bedrading nalopen van de sensoren verder denk ik niet dat het de lamdasesnor is want ik heb al een tijdje (begin van de setup) zonder lamda sensor gereden (was ie in het begin ook toen op afgesteld zonder lamda) hadden we jou toen nog een de lijn gehad ;)

Heb op dit moment no tools bij me anders had ik hem wel gestart zonder greddy en de mines dus gewoon op stock ecu (heb een jumper harness)

Zal morgen een update posten

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Sunday 18 April 2010 21:50
by Rich
In noodloop gaat ie niet met AFR's van 10 draaien ;)

Hoe lang heb je niet gereden?
Qua buitentemps;
Hoe warm was het toen je de suup weg hebt gezet?
Hoe koud was het toen je weer ging rijden?

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Monday 19 April 2010 14:13
by alexander strik
Ik had hetzelfde, was luchtmassameter.
Alexander
Andre wrote::) lijk wel two step

Hmm effe peilen wat het zou kunnen zijn

Zet de Supra neer niks aan de hand
Boosten cruisen alles ok

Start de Supra vandaag hmmm duurt wel effe voordat ie aansloeg maar daarna

Stationair geef de af meter 10 aan hmm dat is een beetje aan de rijke kant denk ik zo maar meestal spring ie gauw weer rond de 14.7 maar deze keer niet bleef maar rond de 10

Gas geven lukt niet want dat ding gaat tot ongeveer 2800/3000 toeren en dan begin het te klapperen uit de uitlaat niet te geloven en uiteraard zwarte wolken van de benzine veel buren kwamen kijken :)
Wat maakt dat ding tering herrie in de straat :X zag wel vlammen van een meter :X

Verder heb ik nog NIKS gedaan ik dacht ik post het wel eerts op shoarma team ^O^

Heb geen zin om zondag te sleutelen maar morgen moet ie gefikst zijn dus member chime in

Ik heb wel een idee waarnaar ik moet kijken maar hulp van de mebers is ook welkom *)

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Monday 19 April 2010 15:22
by joep
zit niet in een JZ motor.. MAP ipv MAF dus wellicht de sensor!

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Monday 19 April 2010 16:39
by alexander strik
Ok. Moet in ieder geval iets te maken hebben met menselverhouding, kan ook iets heel eenvoudigs zijn bougiekabels,Bobine(of zitten die er ook niet op),verdelerkap. Van een defecte lambdasonde gaat hij niet echt slecht lopen.
Alexander
joep wrote:zit niet in een JZ motor.. MAP ipv MAF dus wellicht de sensor!

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Monday 19 April 2010 17:17
by PimmeTjaaH
1JZ is geen diesel he. Volgens mij bestaan er geen benzine motoren zonder bobines ?? Uitgezonderd vliegtuig motortjes.

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Monday 19 April 2010 17:26
by Dude
Denk dat alexander een 'normale' bobine bedoelt.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Monday 19 April 2010 18:39
by Brinky
Is 't zo'n mapsensor die door een vacuumslang wordt gevoed? Check dan ff of dat slangetje niet lek is...

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Monday 19 April 2010 21:26
by Andre
Krijgt nu Check engine lampje

Straks nog effe de code uitlezen en dan post ik wel de error code

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Monday 19 April 2010 21:48
by Brinky
Da's wel te raden wat de code wordt: foutief mengsel.

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Monday 19 April 2010 21:54
by Rich
Nah, er zal wel een code uitkomen van een of andere sensor storing.

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Tuesday 20 April 2010 09:13
by alexander strik
Dat bedoel ik idd, om eerlijk te zijn heb ik me nog nooit echt in een 1jz verdiept. Maar getuige de bobines op de bougie is het een moderne motor zoals we die nu ook kennen, het probleem met de bobinekabel had ik laatst nog met een Fiat punto, dachten eerst ook aan een hoop andere dingen.
Alexander
Dude wrote:Denk dat alexander een 'normale' bobine bedoelt.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Tuesday 20 April 2010 10:43
by Tjabbo
alexander strik wrote:Dat bedoel ik idd, om eerlijk te zijn heb ik me nog nooit echt in een 1jz verdiept. Maar getuige de bobines op de bougie is het een moderne motor zoals we die nu ook kennen, het probleem met de bobinekabel had ik laatst nog met een Fiat punto, dachten eerst ook aan een hoop andere dingen.
Alexander
Dude wrote:Denk dat alexander een 'normale' bobine bedoelt.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.
De 7M is vrij simpel om te bouwen naar COP (coil on plug). Heb wel een handleiding op het forum staan hoe dat te doen.

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Tuesday 20 April 2010 14:49
by Rich
Dre, welke code(s) geeft ie nu?

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Tuesday 20 April 2010 22:39
by Andre
Rich wrote:Dre, welke code(s) geeft ie nu?
Nu nog Niks alarm heeft de accu leeg getrokken [V] shiet lekker op zo :)

van de weekend dat klere ding uit knippen ben toch al een handzender kwijt :X en wie jat nou een Supra :)

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Wednesday 21 April 2010 00:15
by mmarkk
Och die heb jij zo weer teruggevonden toch? :)

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Wednesday 21 April 2010 01:21
by MicHELLo
Ja, gewoon bij zijn vrienden navragen :7

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Wednesday 21 April 2010 13:42
by alexander strik
ff linkje van de handleiding svp
Alexander
Tjabbo wrote:
alexander strik wrote:Dat bedoel ik idd, om eerlijk te zijn heb ik me nog nooit echt in een 1jz verdiept. Maar getuige de bobines op de bougie is het een moderne motor zoals we die nu ook kennen, het probleem met de bobinekabel had ik laatst nog met een Fiat punto, dachten eerst ook aan een hoop andere dingen.
Alexander
Dude wrote:Denk dat alexander een 'normale' bobine bedoelt.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.
De 7M is vrij simpel om te bouwen naar COP (coil on plug). Heb wel een handleiding op het forum staan hoe dat te doen.

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Thursday 22 April 2010 12:48
by alexander strik
Zie daar geen wezenlijk voordeel in alleen werk en kosten.
Alexander
Tjabbo wrote:
alexander strik wrote:Dat bedoel ik idd, om eerlijk te zijn heb ik me nog nooit echt in een 1jz verdiept. Maar getuige de bobines op de bougie is het een moderne motor zoals we die nu ook kennen, het probleem met de bobinekabel had ik laatst nog met een Fiat punto, dachten eerst ook aan een hoop andere dingen.
Alexander
Dude wrote:Denk dat alexander een 'normale' bobine bedoelt.
De 1jz heeft die ook wel, alleen rechtstreeks op de bougies.
Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn Dré, check ff of er geen scheurtje in 1 van je coilpacks zit. Als er een scheurtje in zit kun je er een krimpkous om heen doen, schijnt goed te werken.
De 7M is vrij simpel om te bouwen naar COP (coil on plug). Heb wel een handleiding op het forum staan hoe dat te doen.

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Sunday 25 April 2010 01:36
by Andre
The story

Ik kreeg namelijk wel check engine lampje maar kan de storing niet uitlezen

Ik weet namelijk niet hoe het moet met de Mines ecu wel bij bv de 7M en de JZA70 ecu maar bij de mines is het toch anders denk ik want als ik cruise blijft de check engine lampje branden en als ik de codes probeer uit te lezen dan krijg ik nada nopes no blinks of wat dan ook check engine lampje blijft gewoon uit als dje TE1 en e1 met elkaar verbindt [V]

Hoe zit het bij de BLITZ ECU kan je wel checkj engine codes uitlezen?

Verder vond ik het een beetje raar dat ie ineens begin de klappen vlammen en kan me nog herineren dat al zou i epig rich lopen boven in moet je toch gas kunnen geven en dat deed dat klere hok niet tot 2300/2500 toeren en dan BAM BAM BAM :)

Ik dacht dat de greddy emanage gewoon de injectoren blijft aansturen maar dat was niet zo want de greddy gaf geen erros codes aan en aangezien ik een jumper harness heb waar ik alle zooi heb gesoldeerd heb ik die effe tussen uit gehaald om de Auto met alleen de mines ecu te starten maar the same problem

Verder heb ik de Auto gestart met een bone stock ecu van een JZA70 M/T en dan starten lopen af stationair 14.7 kan gas geven tot de redline (wel een beetje rijk boven in) maar no problema

Dus something wrong met de onsteking van de mines ecu die heeft een andere board erop voor de timing denk ik

Zal morgen de mines ecu open maken zal ook bj de tock ecu kijken voor error codes

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Sunday 25 April 2010 10:16
by joep
de mines ecu...dood?!

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Sunday 25 April 2010 11:19
by Andre
joep wrote:de mines ecu...dood?!
Seems Like zal em eerst in een andere AUto moeten proppen om te kijken of ie wel gas kan geven

Verder is het volgens mij een bekend probleem dat er bij de 1JZ ecus (iets) binne in stuk gaat waardoor er gesoldeerd moet worden

John Chime pls die heeft ook zijn ecu laten reparen dacht ik

Re: Vlammen en een beetje rijk

Posted: Sunday 25 April 2010 11:45
by Dude
Volgens mij is dat een bekend probleem bij 1jz ecu's. De condensators gaan wel eens lekken, wat voor problemen kan zorgen.
John heeft een verbrande weerstand in z'n 1jz ecu gehad. Waardoor 1 of meerder injectoren open bleven staan.