Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Supra start niet meer

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Supra start niet meer

Post by reaper »

Om het heel korte te houden, tijd geleden stilgevallen

Starter werkt perfect dus daar ligt het al niet aan, ook voldoende benzine en de tank

bij uitlezen enkel foutcode 12.


Daarstraks kap van distributieriem er toch eens gans afgehaald en nogmaals aan krukas zitten draaien. Resultaat, tot op een bepaald punt draait de distributieriem vlot mee (met de klok mee) en op een bepaald punt stopt de riem met meedraaien (maar ik kan blijven draaien aan de krukas) als ik dan tegen de wijzers in draai, draait de riem weer mee. Maar na een bepaald punt zit alles vast.

any ideas?

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Supra start niet meer

Post by mmarkk »

:? , riem floept over de vertanding heen bedoel je?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Supra start niet meer

Post by Dude »

spie van je distributie tandkrans kapot? Zowieso krukaspoellie er af halen, want iets zit er niet goed.
Image

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

Nee, riem zit nog goed gespannen. Niet los of versprongen.

Krukaspolie ga ik er een dezer dagen proberen afhalen want ik krijg zo de indruk dat dit niet vanzelf zal gaan (en gezien de wagen gewoon op straat opzij staat ook niet de ideale plaats ervoor)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Tjabbo »

Dude wrote:spie van je distributie tandkrans kapot? Zowieso krukaspoellie er af halen, want iets zit er niet goed.
dat, of er zijn een heel aantal tanden van de riem af gebroken.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Tjabbo »

Oh en welkom trouwens.
Leuk misschien als je je even voorstelt (in member rides bijv) en een fotootje van je supra hebt misschien?

Hopelijk is de supra snel gefixed.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
KX250
Meat-team Member
Posts: 1541
Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
Location: Nijverdal

Re: Supra start niet meer

Post by KX250 »

Ook welkom en suc6
Foto's a.u.b.
Republica bananna

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

Nieuwe riem proberen plaatsen, na een halve draai blokkeert alles. ik dacht nochtans dat de kleppen niet konden raken?

zit allesinds iets serieus scheef...

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Tjabbo »

normaal raken de kleppen de zuigers niet nee.
je kan een andere riem proberen, maar is het niet handiger om eerst te kijken wat er aan de hand is?

even de radiator er af halen en de ventilator. Dan de 2 kapjes die je ziet zitten waar de distributieriem achter zit.
En controleer ook even je krukas poelie of je die met de hand ook heen en weer kan bewegen zonder dat de krukas meedraait.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

Tjabbo wrote:normaal raken de kleppen de zuigers niet nee.
je kan een andere riem proberen, maar is het niet handiger om eerst te kijken wat er aan de hand is?

even de radiator er af halen en de ventilator. Dan de 2 kapjes die je ziet zitten waar de distributieriem achter zit.
En controleer ook even je krukas poelie of je die met de hand ook heen en weer kan bewegen zonder dat de krukas meedraait.

Had ik misschien wat beter moeten uitleggen, ik heb daarstraks distributie volledig eraf gehaald (riem, radiator, ventilator)

Van de riem was een hele reeks tanden eraf gevlogen (riem is nog bijna nieuw, dus er is iets misgelopen) krukas kunt ge nog met de hand draaien zonder dat hij vast zit)

ik denk eerder dat er ergens aan de nokkenassen iets is vastgelopen/afgebroken waardoor de motor geen signaal meer kreeg van de distributor -> stilgevallen. We hebben hem toen ook proberen in gang trekken (omdat ik op het moment zelf dacht dat ik zonder benzine was gevallen) en ik vrees dat ik hierdoor de riem kapot heb gekregen. Morgen ga ik eens controleren met de riem eraf of ik de nokkenassen alletwee volledig kan draaien of of deze vast komen te zitten op een bepaald punt

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Tjabbo »

Ah ok. Nou het zou mooi zijn als het gewoon alleen een slechte riem betrof. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Rich »

Het zou ook een vastgelopen nokkenas kunnen zijn...

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: Supra start niet meer

Post by babbel »

Ja, haal je kleppendeksels er inderdaad eens even af en kijk of beide nokkenassen te draaien zijn (zonder riem uiteraard).
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

babbel wrote:Ja, haal je kleppendeksels er inderdaad eens even af en kijk of beide nokkenassen te draaien zijn (zonder riem uiteraard).
rechternokkenas is ok, bij de linker zit de eerste klep vast (ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven, komt gewoon niet meer omhoog volledig)

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Rich »

reaper wrote:rechternokkenas is ok, bij de linker zit de eerste klep vast (ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven, komt gewoon niet meer omhoog volledig)
Da's een ander probleem, dat zou de nokkenas er niet van moeten weerhouden om te kunnen draaien.
Maar heb je ze zonder de distr.riem er op geprobeerd met de hand te draaien? Dat moet makkelijk gaan nml.

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

Rich wrote:
reaper wrote:rechternokkenas is ok, bij de linker zit de eerste klep vast (ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven, komt gewoon niet meer omhoog volledig)
Da's een ander probleem, dat zou de nokkenas er niet van moeten weerhouden om te kunnen draaien.
Maar heb je ze zonder de distr.riem er op geprobeerd met de hand te draaien? Dat moet makkelijk gaan nml.
toch wel, de nokkenas draait probleemloos maar hij kan die ene klep gewoon niet verder induwen (en kan hierdoor dus niet verder draaien)

er zit alleszins niets anders op dan de cilinderkop eraf te halen en te vervangen wat nodig is. op zich geen ramp want ik werk bij Brezan en dat maakt de dichtingen al wat goedkoper :mrgreen:

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Supra start niet meer

Post by mmarkk »

Of de bucket zit vast?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Supra start niet meer

Post by Dude »

Wat is het nou, eerst gaat de klep niet meer omhoog en nu krijg je nem niet verder naar beneden? :Y)
Kop er af trekken is wel verstandig. Plaats dan gelijk een metalen koppaking, die papieren ligt er toch zo weer tussen uit. Ow en niet om heteen of ander, in de states ben je misschien nog goedkoper uit.

Brezan in Nijverdal toevallig?
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Rich »

Tja, als de klep halverwege vast zit dan draait de nokkenas idd niet. Ik hoop dat de boel geen al te grote opdonder heeft gehad en dat de nokkenas krom is.
Kop moet er iig vanaf.
Succes!

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

Dude wrote:Wat is het nou, eerst gaat de klep niet meer omhoog en nu krijg je nem niet verder naar beneden? :Y)
Kop er af trekken is wel verstandig. Plaats dan gelijk een metalen koppaking, die papieren ligt er toch zo weer tussen uit. Ow en niet om heteen of ander, in de states ben je misschien nog goedkoper uit.

Brezan in Nijverdal toevallig?

Hij gaat niet omhoog én niet naar beneden :p Brezan in Belgie

@mmark: bedoel je datgene waar dat plaatje inligt (sorry ken de mooie naam er niet voor en alsek het int dialect van hier zeg komt het zeker niet goed) dat zit inderdaad vast

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Supra start niet meer

Post by mmarkk »

Yeah waar het plaatje inligt.
Die bucket moet je zo kunnen draaien met je vinger.
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: Supra start niet meer

Post by Gunnar »

Ik heb nog een set arp studs en een metalen pakking voor een 7M. Moet ik nog wel even de kop eraf halen maar dat is zo gepiept.
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Tjabbo »

metalen pakking kan je pas monteren als je ook het onderblok gevlakt hebt he!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: Supra start niet meer

Post by suarea51 »

Gunnar wrote:Ik heb nog een set arp studs en een metalen pakking voor een 7M. Moet ik nog wel even de kop eraf halen maar dat is zo gepiept.
heb niet veel verstand van motoren uit elkaar halen maar volgens mij

een koppakking die eenmaal is gebruikt gooi je normaal gesproken weg en vervang je voor een nieuwe ?

of ben ik nu gek ?
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: Supra start niet meer

Post by Gunnar »

Niet de metalen koppakkingen :-)
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

Post Reply