Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Supra start niet meer

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

mmarkk wrote:Yeah waar het plaatje inligt.
Die bucket moet je zo kunnen draaien met je vinger.

probleem gevonden, bucket zat vast als gevolg van het plaatje dat "los" was gekomen en iets naar opzij lag. gevolg is dat de nokkenas via dat plaatje het metaal van het bovenblok opzij heeft geslagen en de bucket niet meer naar boven kon, na redelijk wat moeite en kloten de bucket eruit gekregen, maar ik vrees dat de klep toch scheef is, nu is het oftewel bovenblok eraf, laten herstellen (geleider voor bucket heeft wel redelijk wat krassen en kappen) of ergens een occasie bovenblok zoeken.

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

Tjabbo wrote:metalen pakking kan je pas monteren als je ook het onderblok gevlakt hebt he!

Das geen optie, wagen staat hier gewoon in de straat en ik kan het blok er onmogelijk gans gaan uithalen

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Rich »

suarea51 wrote:heb niet veel verstand van motoren uit elkaar halen maar volgens mij

een koppakking die eenmaal is gebruikt gooi je normaal gesproken weg en vervang je voor een nieuwe ?

of ben ik nu gek ?
Gunnar wrote:Niet de metalen koppakkingen :-)
Je kan een metalen koppakking iid wel hergebruiken, maar dan alleen op hetzelfde blok + kop. Dat gaat niet werken met een tweedehands metalen koppakking op een ander blok.
Een blok + kop is nml nooit 100% vlak en zo'n pakking zet zich naar de kleine vervorminkjes. Deze komen niet overeen met een ander blok en dus dicht zo'n metalen pakking niet meer goed af.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Supra start niet meer

Post by emveha »

Ik heb eventueel nog wel een gebruikte kop liggen. ( moet ik nog wel even van het onderblok aftrekken dan ), en eventueel een aftermarket composiet koppakking, nieuw in de plastic.

Oude motor heeft een BHG en uitgelopen krukaslagers, maar liep nog wel.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: Supra start niet meer

Post by PimmeTjaaH »

Waarom doe je geen cilinderlektest, scheelt een hoop gezeik, kan je meteen controleren of er lucht langs de klep lekt.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Supra start niet meer

Post by emveha »

Heeft geen nut Pim. De nokvolger ( bucket) heeft zich ingevreten in de kop, en zal na verloop van tijd toch weer vast komen te zitten. De klep zelf zal nog wel recht zijn, daar twijfel ik niet aan.

Enigste oplossing is de kop laten reviseren ( oplassen/opboren van het huis waar de nokvolger in loopt), maar ik vrees dat dat wel eens een kostbare operatie kan zijn.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: Supra start niet meer

Post by Gunnar »

Kop heb ik ook nog, is 1000km geleden gevlakt en gecontroleerd geweest (kleppen geslepen). 150 euro mag je hem hebben.
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Rich »

Ik wou ook al zeggen, scoor een goede 2e hands kop en knal die erop met een nieuwe koppakking en gaan met die banaan. Is niet zo heel erg spannend om te fixen.

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

Gunnar wrote:Kop heb ik ook nog, is 1000km geleden gevlakt en gecontroleerd geweest (kleppen geslepen). 150 euro mag je hem hebben.
Vanwaar zijt ge ergens? Want kan wel stukske rijden worden vanuit belgie :)

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

emveha wrote:Ik heb eventueel nog wel een gebruikte kop liggen. ( moet ik nog wel even van het onderblok aftrekken dan ), en eventueel een aftermarket composiet koppakking, nieuw in de plastic.

Oude motor heeft een BHG en uitgelopen krukaslagers, maar liep nog wel.
Same as above, Vanwaar zijt ge ergens?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Tjabbo »

emvha woont in Noord Braband (grenst aan belgië).
Gunnar woont in belgië. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Supra start niet meer

Post by emveha »

Gunnar en ik wonen ongeveer 35/40 km uitelkaar. Ik kom uit omgeving Tilburg.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

emveha wrote:Gunnar en ik wonen ongeveer 35/40 km uitelkaar. Ik kom uit omgeving Tilburg.
gunnar antwoord niet direct (maar ik ga ervanuit dat hij ook niet 24/24 op de pc zit :)) maat uit voorzorg, wanneer zou ik eventueel bovenblok bij u kunnen komen halen? moest die van gunnar niet doorgaan (want hij woont wel dichterbij, das gemakkelijker voor mij)

edit: nevermind, had gisteren al een privebericht gekregen maar khad het niet gezien :)

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

cilinderkop ligt eraf, inderdaad 1 klep scheef, maar nu begin ik te twijfelen of deze niet al scheef was en dat hierdoor dat pastilleke is omhoog kunnen vliegen en alles is vastgelopen?

allesinds, ik ga gunnar zijn cilinderkop halen, maar hij wist mij te zeggen dat de nokkenassen van een turbo niet hetzelfde zijn als van een N/A. Maar volgens toyota EPC zijn het dezelfde onderdeelnummers?

Ga ik er veel nadeel van merken als ik hem monteer met de nokkenassen van een turbo erop?

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Supra start niet meer

Post by mmarkk »

Één van de nokkenassen is iets anders.
Je kan later wisselen als je het nodig vind
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: Supra start niet meer

Post by babbel »

Klopt, de inlaat nokkenas is anders.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: Supra start niet meer

Post by Gunnar »

Kopje is hier weg, heb ineens maar een nieuwe koppakking en pakkingsets meegegeven. Kan ik toch niet meer gebruiken voor mijn 1JZ.

Steven, veel succes met het sleutelen op straat bij 34 graden celcius :mrgreen:
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra start niet meer

Post by Tjabbo »

Top ^O^
Hopelijk rijdt de auto snel weer!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

Gunnar wrote:Kopje is hier weg, heb ineens maar een nieuwe koppakking en pakkingsets meegegeven. Kan ik toch niet meer gebruiken voor mijn 1JZ.

Steven, veel succes met het sleutelen op straat bij 34 graden celcius :mrgreen:
Steven? daar zit ge ewa verkeerd denkik :)

Merci alvast, morgenavond terug in elkaar zwieren hopelijk

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: Supra start niet meer

Post by Gunnar »

Ok francois :mrgreen:
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

alles steekt mooi ineen, maar wanneer ik wil starten hoor ik telkens KLAK en gaan alle lampjes uit, zodra ik de - even loskoppel gat alles weer tot ik nogmals prob te starten

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Supra start niet meer

Post by emveha »

Accu waarschijnlijk te ver leeggetrokken. Startmotor slaat wel in, maar komt niet rond, waardoor de stroom over het startcircuit de rest platlegt.

Accu een nachtje aan de lader, of proberen over te starten met een andere auto is mijn advies.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

emveha wrote:Accu waarschijnlijk te ver leeggetrokken. Startmotor slaat wel in, maar komt niet rond, waardoor de stroom over het startcircuit de rest platlegt.

Accu een nachtje aan de lader, of proberen over te starten met een andere auto is mijn advies.
Dacht ik eerst ook, maar voor de rest werkt alles wel prefect (lichten, radio enzovoort) en bij een te platte accu geeft hij normaal wel een tik maar dan blijven alle lampjes nog branden, kvind het allezinds raar. batterij is trouwens niet zo lang geleden opgeladen geweest en is nieuw

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Supra start niet meer

Post by emveha »

Helaas, als de startmotor nog WEL inslaat, dan zal die de rest platleggen. Wet van de minste weerstand. Als de accu NOG verder leegtrekt, zal op den duur het startrelais ook niet meer kunnen inslaan, en dan zullen alle lampjes wel blijven branden, omdat de startmotor niet inkomt.

Jouw verhaal NU is het schoolvoorbeeld van een lege accu. Deze heeft afgelopen tijd natuurlijk ook extra geleden met proberen te starten, langere stilstand etc.

BTW, heb je na montage van het hele spul de motor nog wel met de hand rondgetrokken aan de krukasbout ???????
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Supra start niet meer

Post by reaper »

emveha wrote:Helaas, als de startmotor nog WEL inslaat, dan zal die de rest platleggen. Wet van de minste weerstand. Als de accu NOG verder leegtrekt, zal op den duur het startrelais ook niet meer kunnen inslaan, en dan zullen alle lampjes wel blijven branden, omdat de startmotor niet inkomt.

Jouw verhaal NU is het schoolvoorbeeld van een lege accu. Deze heeft afgelopen tijd natuurlijk ook extra geleden met proberen te starten, langere stilstand etc.
hmm, ik heb de neiging om tegen te spreken maar, ik ga eerst uw advies eens opvolgen en de batterij opladen en eens kijken wat dat geeft. eigenwijs zijn lost ook nooit veel op heb ik al ondervonden :)

Post Reply