Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Supra valt stil

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Tjabbo »

teveel. bosch kopen. die is beter en goedkoper
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by dave »

Volgens mij heb ik nog een stock BOV liggen, zgan met nieuwe slangen, heb zoiezo nog wel een aantal bijna nieuwe slangen liggen, zal ff kijken! Heb ook nog een pijp liggen voor de HKS bov!

Soragon
2e Assistent shoarma haler
Posts: 56
Joined: Wednesday 02 June 2010 14:57

Re: Supra valt stil

Post by Soragon »

Alvast bedankt allemaal, sorry voor de mss wat domme vragen maar heb nog een heleboel te leren^^

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Supra valt stil

Post by emveha »

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Tjabbo »

emveha wrote:Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
juist.

als de simpele vragen niet meer beantwoord worden, wat maakt dat de kenner dan? niet veel meer dan een hypocriet :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by dave »

_O_ Kun je wel stellen ja, ik was in het begin nog in de war om een turbo timer te installeren, nu deel ik de supra in 2 stukken om er een nieuwe achterkant op te zetten :+

Soragon
2e Assistent shoarma haler
Posts: 56
Joined: Wednesday 02 June 2010 14:57

Re: Supra valt stil

Post by Soragon »

Net ff gaan rijden en nog een probleempje ontdekt. Ik heb in elke versnelling goed doorgetrokken en in 4e haperde hij opeens en ging de Check engine light voor een paar seconden aan en dan weer uit. Dit leek alleen in 4e te gebeuren. Dan kwam ik thuis en zag dat de motorkap niet goed dicht was... Maar dat heeft er wrs niks mee te maken.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Supra valt stil

Post by Dude »

Foutcodes uitlezen. Als je checklampje heeft gebrand, betekend dat dat er iets niet goed zit. Die fout wordt door de computer onthouden, dus die kun je zo uitlezen. Bijv. turbodruk te hoog...
Image

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Rich »

Klinkt idd als fuel-cut.

Soragon
2e Assistent shoarma haler
Posts: 56
Joined: Wednesday 02 June 2010 14:57

Re: Supra valt stil

Post by Soragon »

Gaat dan het CEL ook branden? Heb ff op andere forums gezocht en mensen gevonden met een gelijkaardig probleem. Volgens hen was het de o2 sensor, AFM sensor of TPS sensor. Aan fuel cut had ik ook gedacht maar weet niet waar eerst begonnen eigenlijk.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Tjabbo »

beginnen met storingscodes uit te lezen en hier te posten.
hoe je dat doet staat hier beschreven: http://www.cygnusx1.net/Supra/TechTips/ ... codes.aspx
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Soragon
2e Assistent shoarma haler
Posts: 56
Joined: Wednesday 02 June 2010 14:57

Re: Supra valt stil

Post by Soragon »

Heb net de codes uitgelezen.
De volgende codes krijg ik dan:
Code 34 en code 51.

Soragon
2e Assistent shoarma haler
Posts: 56
Joined: Wednesday 02 June 2010 14:57

Re: Supra valt stil

Post by Soragon »

Ja ben op zoek wat de oplossingen kunnen zijn. Ik hoor veel over de TPS en de AFM, hoe kan ik deze het best nakijken? Als iemand iets anders vermoed laat het weten aub.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Tjabbo »

34 : boost cut.

Dus dat wordt slangen checken. controleer de intercooler pijpen goed. Vooral de pijp die vanaf je turbo naar je intercooler loopt is verdacht. Vaak net ónder de turbo gaat hij scheuren. Je moet hem er even vanaf halen om het goed te kunnen zien.

Ik heb het zelf ook daar gehad, maar ik kon het haast niet zien. dat komt omdat het mooi dicht zat als je stil stond maar bij het rijden trok de scheur open.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Tjabbo »

Soragon wrote:Ja ben op zoek wat de oplossingen kunnen zijn. Ik hoor veel over de TPS en de AFM, hoe kan ik deze het best nakijken? Als iemand iets anders vermoed laat het weten aub.
zie boven. Al je slangen en pijpen goed controleren.
Er komt ergens valse lucht binnen (onderdruk) / er gaat ergens gemeten lucht uit (overdruk/turbodruk) waar dat niet hoort.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Soragon
2e Assistent shoarma haler
Posts: 56
Joined: Wednesday 02 June 2010 14:57

Re: Supra valt stil

Post by Soragon »

Ok, ben net gaan kijken en zie niet direct een scheur, maar zoals je zei kan het verborgen zitten. Ik zal ze er 1 voor 1 eens afhalen.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Tjabbo »

het kan ook zijn dat je turbodruk natuurlijk écht te hoog wordt.
Je kan even gaan rijden en kijken wat het naaldje aangeeft. Hij moet op 3/4 van de standaard boost klok blijven steken. gaat hij helemaal naar boven dan hoort dat niet.

Dan kan het zijn dat je wastegate niet goed meer functioneert, of dat er ringetjes achter geplaatst zijn om de druk te verhogen en dan moet je die even nakijken.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Soragon
2e Assistent shoarma haler
Posts: 56
Joined: Wednesday 02 June 2010 14:57

Re: Supra valt stil

Post by Soragon »

Ik weet dat hij eens is binnen gedaan bij een tuning shop. Dus de druk kan ook echt te hoog zijn. Maarja eerst de slangen en de wastegate checken. Mss weer wat stomme vraag maar waar zit de wastegate?:D Jullie zijn echt de beste hulp ooit.

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by joep »

in de turbo! de accurator (regelaar) zit op de turbo en is het messing ding met 2 slangetjes er aan en een stang die in de turbo verdwijnt..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Tjabbo »

Soragon wrote:Ik weet dat hij eens is binnen gedaan bij een tuning shop. Dus de druk kan ook echt te hoog zijn. Maarja eerst de slangen en de wastegate checken. Mss weer wat stomme vraag maar waar zit de wastegate?:D Jullie zijn echt de beste hulp ooit.
daar hebben we een speciaal topic over gemaakt.

zie:
How To: Shim the ct26 turbo wastegate
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Soragon
2e Assistent shoarma haler
Posts: 56
Joined: Wednesday 02 June 2010 14:57

Re: Supra valt stil

Post by Soragon »

Ik begin echt de AFM te verdenken. Heb gelezen dat een fuel cut de benzine voor 3sec afsluit. En dat is precies de hoeveelheid tijd waarop de wagen op niets reageert en het CEL gaat branden.

Zou het een mogelijke oplossing zijn om de bekende mod met de Lexus AFM en 550cc injectoren uit te voeren en hem te laten afstellen op een draaibank?

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by joep »

de Lexus AFM in combinatie met 550cc injectoren behoeft geen afstellen en zeker niet op een draaibank.. neem aan dat je rollerbank bedoeld..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Rich »

Soragon wrote:Ik begin echt de AFM te verdenken. Heb gelezen dat een fuel cut de benzine voor 3sec afsluit. En dat is precies de hoeveelheid tijd waarop de wagen op niets reageert en het CEL gaat branden.

Zou het een mogelijke oplossing zijn om de bekende mod met de Lexus AFM en 550cc injectoren uit te voeren en hem te laten afstellen op een draaibank?
Waarom verdenk je de AFM als je een fuel-cut hebt?
Fuel-cut is idd op te lossen door de Lexus AFM behuizing(!) en 550's te installeren, voor een stock turbo dan. Voor een aftermarket turbo zal deze combi ook z'n grenzen hebben.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Tjabbo »

Soragon wrote:Ik begin echt de AFM te verdenken. Heb gelezen dat een fuel cut de benzine voor 3sec afsluit. En dat is precies de hoeveelheid tijd waarop de wagen op niets reageert en het CEL gaat branden.

Zou het een mogelijke oplossing zijn om de bekende mod met de Lexus AFM en 550cc injectoren uit te voeren en hem te laten afstellen op een draaibank?
wat joep zegt.
En daar komt bij dat je bij de lexuf afm mod alsnog je eigen electronica gebruikt. dus je hebt er echt niets aan.

Stelregel: Eerst je auto goed lopend krijgen voordat je extra dingen gaat toevoegen!
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Supra valt stil

Post by Rich »

Als ie simpelweg een fuel-cut heeft werkt de auto zoals 't hoort en verleg je de fuel-cut grens door dikkere injectoren en de ecu foppen met de lexus behuizing. De turbo blijft hetzelfde, dus zal ie geen fuel-cut meer hebben...

Post Reply