Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
1JZ wordt te warm .......
- toyota87
- Meat-team Member
- Posts: 4299
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 09 November 2008 22:17
1JZ wordt te warm .......
ik heb een probleem.
de auto word te warm al na 1 minuut meschien eerder stijgt de temperatuur naar max.
geprobeerd te ontluchten met de kachel aan op hoogste stand.
Kachel word netjes warm.
termostaat is een nieuwe al geprobeerd in een pan die doet het goed.
Ik heb de waterpomp niet v.v voor een nieuwe wil ik best doen maar dan moet alles echt alles weer los-O-
Maar toen ik de auto kocht werkte het prima blok bleef ook op temp.
Ik heb het net ook geprobeerd zonder thermosstaat.
Maar het probleem bleef hetzelfde.
thermostaat gaat open bij 82 graden.
klopt de temp sensor wel in combinatie met de temperatuur meter waardes
iemand een idee tips
de auto word te warm al na 1 minuut meschien eerder stijgt de temperatuur naar max.
geprobeerd te ontluchten met de kachel aan op hoogste stand.
Kachel word netjes warm.
termostaat is een nieuwe al geprobeerd in een pan die doet het goed.
Ik heb de waterpomp niet v.v voor een nieuwe wil ik best doen maar dan moet alles echt alles weer los-O-
Maar toen ik de auto kocht werkte het prima blok bleef ook op temp.
Ik heb het net ook geprobeerd zonder thermosstaat.
Maar het probleem bleef hetzelfde.
thermostaat gaat open bij 82 graden.
klopt de temp sensor wel in combinatie met de temperatuur meter waardes
iemand een idee tips
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: 1JZ wordt te warm .......
Heb je wel de 7m koelvloeistof temperatuursensor overgezet ?
Re: 1JZ wordt te warm .......
Yeah hij gaat niet koken?
Re: 1JZ wordt te warm .......
checken met een externe temp.meter
infrarood of zoiets
infrarood of zoiets
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: 1JZ wordt te warm .......
Bhg
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Re: 1JZ wordt te warm .......
Ik heb op mijn VVTI 1JZ de standaard temperatuursensor voor de koelvloeistof zitten en die geeft netjes dezelfde stand aan op het dashboard.
Enkel de oliedruksensor heb ik overgezet.
Enkel de oliedruksensor heb ik overgezet.
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC
Re: 1JZ wordt te warm .......
[:(!]DeSchouten wrote:Bhg
olie sensor heb ik overgezet inderdaad.
dude zei dat hij ook de soarer tempsensor heeft laten zitten.
infrarood temp. meter heb ik ook aan zitten denken maar heb ik niet.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: 1JZ wordt te warm .......
Ik gebruik de originele soarer sensor. Niks geen problemen, hij blijft zelfs te koud. Maar dat ligt dan weer aan mn fans. Heb je geen fluke meter? Daar zit een temp sensor bij.
Re: 1JZ wordt te warm .......
Dude wrote:Ik gebruik de originele soarer sensor. Niks geen problemen, hij blijft zelfs te koud. Maar dat ligt dan weer aan mn fans. Heb je geen fluke meter? Daar zit een temp sensor bij.
ik ook, zonder probleem
Re: 1JZ wordt te warm .......
btw John, blijft jou accu lampje ook branden? Bij toyota87 en die van mij blijft constant het accu lampje branden, terwijl de dynamo wel bij laadt.
Re: 1JZ wordt te warm .......
bij mij is hij nooit aangegaan
heb een aantal keer geprobeerd het voor elkaar te krijgen maar tevergeefs
heb een aantal keer geprobeerd het voor elkaar te krijgen maar tevergeefs
Re: 1JZ wordt te warm .......
deze pomp heb ik erop zitten.
met een gaatje aan de onderkant komt geen koelvloeistof uit ofzo.
onderste is van de site van driftmotion.
bij mij zit er dus geen slangetje op naar de 1ste turbo zoals bij dude moet dat
Is dit nodig
met een gaatje aan de onderkant komt geen koelvloeistof uit ofzo.
onderste is van de site van driftmotion.
bij mij zit er dus geen slangetje op naar de 1ste turbo zoals bij dude moet dat
Is dit nodig
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: 1JZ wordt te warm .......
Bedoel je nou het tuitje waar ik een circel om heen heb gezet?
Die gaat idd naar de 1e turbo, bij jou zie ik wel het gat ervoor zitten?
Of bedoel je dat grotere gat, die gaat volgens mij naar de ringleiding.
Btw, foto maken lukt niet, alles zit in de weg. Je ziet alleen een stukje slang. Maar het is niet moeilijk, 1 slang gaat van de waterpomp naar de 1e turbo, de andere die terugkomt van de 1e turbo gaat naar de waternek (die bocht)
Die gaat idd naar de 1e turbo, bij jou zie ik wel het gat ervoor zitten?
Of bedoel je dat grotere gat, die gaat volgens mij naar de ringleiding.
Btw, foto maken lukt niet, alles zit in de weg. Je ziet alleen een stukje slang. Maar het is niet moeilijk, 1 slang gaat van de waterpomp naar de 1e turbo, de andere die terugkomt van de 1e turbo gaat naar de waternek (die bocht)
Re: 1JZ wordt te warm .......
Off-topic.........
Vraagje, is dat nieuwe lagertje op de tafel voor het geleidewiel van de multiriem, zo ja, kun je het nummer posten...
On-topic.......
Vraagje, is dat nieuwe lagertje op de tafel voor het geleidewiel van de multiriem, zo ja, kun je het nummer posten...
On-topic.......
Re: 1JZ wordt te warm .......
nachi 6203-2nse9
ik maak nog een complete 1jz topic maar dan moet die van mij eerst wel fatsoenlijk rijden
ik maak nog een complete 1jz topic maar dan moet die van mij eerst wel fatsoenlijk rijden
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- PimmeTjaaH
- Elite shoarma voorproever
- Posts: 2604
- Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
- Location: Heemskerk
Re: 1JZ wordt te warm .......
En wat was het probleem dan ?
Re: 1JZ wordt te warm .......
massa probleem.
nu een aparte massadraad gelegd.
nu een aparte massadraad gelegd.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: 1JZ wordt te warm .......
massa probleem, De temperatuurmeter heeft een extra massa die bij het motorblok aangeloten zit ( om massaverschil tussen motorblok en chassis op te vangen, anders geeft hij afwijkende waarden.) Deze massa was niet goed.
Ik zei het al eerder tegen hem, toen ik voor de eerste keer die temperatuurmeter zo omhoog zag vliegen. Dat ging zo onnatuurlijk snel, dat ik toen al wist dat het een weergaveprobleem moest zijn, een motorblok kan nooit ZO snel oververhit raken ( binnen 10 sec van 0 naar max)
Fijn dat het nu toch opgelost is, nu de olielekkage nog.
Fuck, is ie me net voor ..............
Ik zei het al eerder tegen hem, toen ik voor de eerste keer die temperatuurmeter zo omhoog zag vliegen. Dat ging zo onnatuurlijk snel, dat ik toen al wist dat het een weergaveprobleem moest zijn, een motorblok kan nooit ZO snel oververhit raken ( binnen 10 sec van 0 naar max)
Fijn dat het nu toch opgelost is, nu de olielekkage nog.
Fuck, is ie me net voor ..............
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.