Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

turbodruk meter probleem.

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

turbodruk meter probleem.

Post by toyota87 »

hij werkt nu niet bij mij weet iemand hoe ik die moet aansluiten of wat de oorzaak kan zijn [?]
als ik de auto op contact zet gaat hij wel naar 0 toe maar meet de druk niet.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: turbodruk meter probleem.

Post by mmarkk »

Sensor in motorruimte zit aangesloten?
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: turbodruk meter probleem.

Post by toyota87 »

welke sensor op het blok [?] waar op het blok [?]
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: turbodruk meter probleem.

Post by Tjabbo »

stock sensor? wat moet je met dat ding? daar kan je niets op aflezen hoor.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: turbodruk meter probleem.

Post by mmarkk »

Lol, anyway hij zit vlak naast de linker veerpoot, zwart blokje, gele stkkr
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: turbodruk meter probleem.

Post by toyota87 »

i like stock some times [:D] wat is er eigenlijk nog stock bij mij _O-
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: turbodruk meter probleem.

Post by eah88 »

heb je een mecahnische of digitale meter?? mechanisch bedoel ik dus met vacuumslang.

heb ik ook last van gehad. de vacuumslang werd dichtgedrukt en daarom was de boost niet af te lezen.
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: turbodruk meter probleem.

Post by emveha »

Hmmm. Supra heeft een electronische meter/sensor. ennehhhhh, hoe wil je met een vacuumslang een BOOST gaan meten ??????
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: turbodruk meter probleem.

Post by mmarkk »

Yeah Rick, je moet het een boostslang noemen, anders raakt Emveha in de war :+
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: turbodruk meter probleem.

Post by emveha »

confiuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuused !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

eah88
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 18 April 2010 22:59
Location: zwolle

Re: turbodruk meter probleem.

Post by eah88 »

dan noem ik het bij deze boostslang :7
Image
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: turbodruk meter probleem.

Post by alexander strik »

gooi die meter er maar uit, en monteer een mechanische van VDO met een vacuumslang is echt veel nauwkeuriger en gaat nooit kappot.Alle vroegere auto's met turbo hadden mechanische meters met een vacuumslang die de onderduk meten. Het grappige is dat je de turbodrukmeter vroeger ook kon wisselen met een econ meter m.b.t. tot zuinig rijden zoals veel MB's en BMW's hadden, werkte met dezelfde vacuumslang
toyota87 wrote:hij werkt nu niet bij mij weet iemand hoe ik die moet aansluiten of wat de oorzaak kan zijn [?]
als ik de auto op contact zet gaat hij wel naar 0 toe maar meet de druk niet.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: turbodruk meter probleem.

Post by toyota87 »

ik wil graag de stock meter werkend hebben ook al is die niet nuawkeurig en kans dat hij kapot gaat.
hij hoort gewoon in de auto [^]
gele stekker met zwarte blokje zit niet bij mijn linker veerpoot zit nog aan mijn oude blok [:D]
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: turbodruk meter probleem.

Post by mmarkk »

Niet stekker, maar stikker!
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: turbodruk meter probleem.

Post by Tjabbo »

toyota87 wrote:ik wil graag de stock meter werkend hebben ook al is die niet nuawkeurig en kans dat hij kapot gaat.
hij hoort gewoon in de auto [^]
gele stekker met zwarte blokje zit niet bij mijn linker veerpoot zit nog aan mijn oude blok [:D]
Hij gaat niet kapot. je hebt er gewoon echt niets aan. die jz draait zoveel druk standaard dat het metertje constant helemaal bovenin zit.
Om dan te zeggen 'hij hoort in de auto' is nogal dom vind ik. Waarom heb je dan geen 7M-GTE geplaatst ?

De N/A Voltmeter is een perfect alternatief en hoort óók in een supra. En het aftermarket klokje kan je eventueel wel wegwerken.
Het is noodzakelijk dat je de boost goed kan aflezen. Hoe wil je anders ooit troubleshooten als er iets mis is? jij hebt ook aftermarket spullen zoals een open uitlaat op je j1z.
Als je wilt weten hoeveel druk je draait om eventuele fuelcuts te lijf te kunnen zal je wel moeten. (zie verhaal van dude)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: turbodruk meter probleem.

Post by babbel »

Eens! Je moet gewoon goed boost kunnen aflezen, zeker in het begin. Kijk ook maar eens naar de problemen van Dude...

Het mooie van de 'voltmeter' mod is juist dat het ook een stock onderdeel is en daardoor prima bij het dashboard past.
In mijn ogen verpest je dus niets aan de stock look :)
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: turbodruk meter probleem.

Post by mmarkk »

Is die voltmeter wel nauwkeurig btw? :)
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: turbodruk meter probleem.

Post by toyota87 »

ik wist niet dat de 1jz veel meer druk leverd.ik weet allemaal niet precies hoe dat zit/werkt.
dus alle hulp die ik van jullie krijg is welkom.
in dat geval haal ik de turbo meter eruit en de N/A voltmeter erin [^]
alternatieve drukmeter moet ik effe kijken waar die dan moet want ik wil hem liever niet in het zicht.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

Post Reply