Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Koelwatersensoren
-
- Shoarma eter
- Posts: 3170
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 16 November 2009 19:26
- Location: Goirle-City
Koelwatersensoren
In navolging van een meting bij MMarkk zijn suup, heb ik de sensoren op mijn 7M ook nagemeten, en tot de conclusie gekomen, dat de conclusie van Mark niet klopte. De sensor die hij aanwees als zijnde sensor, blijkt een schakelaar te zijn.
Hierbij een foto, met de juiste aanwijzing van de diverse sensoren/schakelaars, en hun functie.
Als je nog wat wilt weten, Let me know.
Hierbij een foto, met de juiste aanwijzing van de diverse sensoren/schakelaars, en hun functie.
Als je nog wat wilt weten, Let me know.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Koelwatersensoren
Welke doet nu de pieper met lampje?
De middelste vóór is degene die ik gewisseld heb en waarschijnlijk nu voor de piep zorgt
De middelste vóór is degene die ik gewisseld heb en waarschijnlijk nu voor de piep zorgt
Re: Koelwatersensoren
Volgens mij is jouw pic van een usa supra.
Hier een pic van een duits forum, de bewuste schakelaar is volgens hun voor de warn piep
Heeft iemand die schakelaar over?
Hier een pic van een duits forum, de bewuste schakelaar is volgens hun voor de warn piep
Heeft iemand die schakelaar over?
Re: Koelwatersensoren
Mmark, heb jij een automaat, of omgebouwd van automaat naar handbak ??????
Mijn pic is mijn eigen pic, van mijn eigen blok, dus 100% duits
Mijn pic is mijn eigen pic, van mijn eigen blok, dus 100% duits
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Koelwatersensoren
Ik heb mijn pic gepikt van een duits forum
Anyway ik ben op zoek naar de sensorschakelaar die de koeltemp piep+lampje boven de 150km/h aanzet.
Vandaag ging ie ook weer om de haverklap af, heel irritant
Ik denk die schakelaar doet en de a/c fan en laat de piep afgaan??
Anyway ik ben op zoek naar de sensorschakelaar die de koeltemp piep+lampje boven de 150km/h aanzet.
Vandaag ging ie ook weer om de haverklap af, heel irritant
Ik denk die schakelaar doet en de a/c fan en laat de piep afgaan??
Re: Koelwatersensoren
ALS ik er een verdenk, is het die blauwe. Die wordt om een of andere reden ook teruggevoed richting lichtschakelaar ( piepertje van de verlichting/deur open ???) maar dan alleen bij een automaat.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Koelwatersensoren
mark heeft een omgebouwde automaat ja.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Koelwatersensoren
Ik denk Marcel heeft de sensor text overgenomen van een usa forum, en die hebben de koeltemp te hoog warn piep niet(die hebben de coolant level bird cage)
De warn piep zit volgens de duitsers op de middelste schakelaar
Waarschijnlijk zet die ook de a/c fan aan voor extra koeling
Ik zal vanmiddag eens luisteren of het dezelfde piep is als van de lichtpiep
De warn piep zit volgens de duitsers op de middelste schakelaar
Waarschijnlijk zet die ook de a/c fan aan voor extra koeling
Ik zal vanmiddag eens luisteren of het dezelfde piep is als van de lichtpiep
Re: Koelwatersensoren
De sensor tekst, die ik in de foto heb gezet, heb ik zelf een uur over gedaan om dat uit te zoeken met behulp van het TEWD, dus degene die bij CygnusX1 op de site staat.
De draadkleuren komen volledig overeen, dus ik neem aan dat het schema dan ook moet kloppen.
In het display ( Combi-instrument) zie ik nergens een pieper zitten, maar de gebruikshandleiding maakt echter wel melding van die pieper, inderdaad "Alleen europees geleverde auto's"
Zelfs dan vraag ik me nog af, waarom in het schema een terugkoppeling richting de lichtschakelaar gaat, die uitkomt bij "Integration relay no 2" dus om de koplampen op te klappen. SCHIET MIJ MAAR LEK, daar heb ik even afgehaakt.
De blauwe sensor dient bij een A/T om een derde vin in te schakelen, en kan in principe komen te vervallen voor eventuele testdoeleinden.
Laat me even weten of die piep hetzelfde is, dan kunnen we vandaaruit verder.
De draadkleuren komen volledig overeen, dus ik neem aan dat het schema dan ook moet kloppen.
In het display ( Combi-instrument) zie ik nergens een pieper zitten, maar de gebruikshandleiding maakt echter wel melding van die pieper, inderdaad "Alleen europees geleverde auto's"
Zelfs dan vraag ik me nog af, waarom in het schema een terugkoppeling richting de lichtschakelaar gaat, die uitkomt bij "Integration relay no 2" dus om de koplampen op te klappen. SCHIET MIJ MAAR LEK, daar heb ik even afgehaakt.
De blauwe sensor dient bij een A/T om een derde vin in te schakelen, en kan in principe komen te vervallen voor eventuele testdoeleinden.
Laat me even weten of die piep hetzelfde is, dan kunnen we vandaaruit verder.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Koelwatersensoren
Lichtpiep klinkt heel anders dan de koeltemppiep, electr. vin werkt goed, op de blauwe sensor
Maar ik ga proberen met een nieuwe sensor, dan is de piep vast weer weg
Maar ik ga proberen met een nieuwe sensor, dan is de piep vast weer weg
Re: Koelwatersensoren
Ik heb de handleiding nog eens goed doorgelezen, en deze geeft een "lampje in combinatie met een zoemer" op, het zou dan gaan om een lampje met een temperatuurmetertje erin, en watergolfjes eronder. Klopt dit Mark ??, of is dat lampje misschien kapot.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Koelwatersensoren
Ja lampje helemaal links is het, naast de temp.meter, die gaat knipperen gelijk met de piep
Re: Koelwatersensoren
Lampje is niet zo fel bij mij, maar zie hem duidelijk.
Btw Marcel nu je toch bezig bent, ik vind de piep+lampje eigenlijk wel een goede feature, maar dan niet alleen bij 150+, kan jij even kijken hoe hij ook onder de 150 werkend te krijgen is
Btw Marcel nu je toch bezig bent, ik vind de piep+lampje eigenlijk wel een goede feature, maar dan niet alleen bij 150+, kan jij even kijken hoe hij ook onder de 150 werkend te krijgen is
Re: Koelwatersensoren
Ik ben ermee bezig, eerst moet ik kijken hoe het origineel aangesloten zit, pas dan kun je eventueel een systeem aanpassen/veranderen/uitschakelen. Voorlopig heb ik in nog niet 1 schema dat lampje of die zoemer gevonden.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Koelwatersensoren
jeah ik vroeg me ook al af waar die zoemer moet zitten. is het niet je interieur zoemer voor wanneer je het licht aan gelaten hebt ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Koelwatersensoren
Die zoemer zit volgens mij in het tellerblok waar ook de meter zit en is anders dan de deur- of licht vergeten zoemer.
Re: Koelwatersensoren
Zoemer gevonden, hij zit inderdaad aan de achterkant van de tellerbak.
Constante + voeding vanaf de rode draad, en geschakelde massa via de blauwe. De grijze draad loopt naar de aansluiting van het lampje wat tegelijkertijd mee gaat branden.
De aansturing van het geheel lijkt uit de kilometerteller zelf te komen, dus deze zal opengebroken moeten worden. Hmm, Ruurd eens even lief aankijken of hij niet nog een sloopexemplaar heeft liggen.
Blijft vraag 2, waarom doet Mark zijn Suup dat bij ELKE KEER dat hij over de 150 gaat. Ik denk, dat die sensor die hij heeft aangewezen inderdaad
A-geen sensor maar een schakelaar is
B- Omdat hij 0 Ohm meet, die schakelaar nu continue dicht is, en dus opgeeft dat de koelvloeistoftemperatuur over de 110 graden is.
Mark, ter beoordeling, stekker van schakelaar aftrekken, en over de 150 gaan rijden, en mij vertellen of die zoemer nog afgaat.
Zonee, Mijn conclusie klopt, en schakelaar is dood.
Zoja, Mijn conclusie kan in de vuilnisbak, en ik kan overnieuw beginnen.
Constante + voeding vanaf de rode draad, en geschakelde massa via de blauwe. De grijze draad loopt naar de aansluiting van het lampje wat tegelijkertijd mee gaat branden.
De aansturing van het geheel lijkt uit de kilometerteller zelf te komen, dus deze zal opengebroken moeten worden. Hmm, Ruurd eens even lief aankijken of hij niet nog een sloopexemplaar heeft liggen.
Blijft vraag 2, waarom doet Mark zijn Suup dat bij ELKE KEER dat hij over de 150 gaat. Ik denk, dat die sensor die hij heeft aangewezen inderdaad
A-geen sensor maar een schakelaar is
B- Omdat hij 0 Ohm meet, die schakelaar nu continue dicht is, en dus opgeeft dat de koelvloeistoftemperatuur over de 110 graden is.
Mark, ter beoordeling, stekker van schakelaar aftrekken, en over de 150 gaan rijden, en mij vertellen of die zoemer nog afgaat.
Zonee, Mijn conclusie klopt, en schakelaar is dood.
Zoja, Mijn conclusie kan in de vuilnisbak, en ik kan overnieuw beginnen.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Koelwatersensoren
emveha je kan hem gewoon helemaal open schroeven hoor je hoeft hem niet te slopen .
maar je hebt toch ook al 1 van mij gekregen
ik heb er nog 1 liggen maar die wil ik houden meschien wil ik die nog een keer omwisselen.
Dan heb ik er nog 1 maar dat is van een non turbo model.
maar je hebt toch ook al 1 van mij gekregen
ik heb er nog 1 liggen maar die wil ik houden meschien wil ik die nog een keer omwisselen.
Dan heb ik er nog 1 maar dat is van een non turbo model.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Koelwatersensoren
Klopt ruurd, maar ik wil van die 2 nog 1 maken, en weet niet welk tellerwerk ik dan ga gebruiken. Dus vandaar de vraag of je misschien nog een sloper had liggen.
De Non-Turbo is inderdaad heel anders, daar zit het lampje ook niet in, en ook de aansluitingen voor de zoemer ontbreken zo te zien in het tellerwerk.
Alsnog blijft mijn conclusie overeind. De zoemer gaat af op 2 voorwaarden, zoals ook in het instructieboekje vermeld staat. 1- Signaal koelwatertemperatuur te hoog, 2- Snelheid boven de 150Km/h. Dus dat die van mark elke keer boven de 150 afgaat, zou moeten betekenen, dat de koelwaterschakelaar overleden is. Verder is mijn vermoeden, dat het signaal van de schakelaar, met de zwarte draad gevoed wordt in het tellerwerk, die hem dan bij 150 doorschakelt naar de zoemer. Maar daar moet ik nog even naar zoeken hoe dat precies zit.
De Non-Turbo is inderdaad heel anders, daar zit het lampje ook niet in, en ook de aansluitingen voor de zoemer ontbreken zo te zien in het tellerwerk.
Alsnog blijft mijn conclusie overeind. De zoemer gaat af op 2 voorwaarden, zoals ook in het instructieboekje vermeld staat. 1- Signaal koelwatertemperatuur te hoog, 2- Snelheid boven de 150Km/h. Dus dat die van mark elke keer boven de 150 afgaat, zou moeten betekenen, dat de koelwaterschakelaar overleden is. Verder is mijn vermoeden, dat het signaal van de schakelaar, met de zwarte draad gevoed wordt in het tellerwerk, die hem dan bij 150 doorschakelt naar de zoemer. Maar daar moet ik nog even naar zoeken hoe dat precies zit.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Koelwatersensoren
maak eerst van die 2 1 dan kun je daarna die ene slopen
ben je gelijk weer een stapje verder met je suup
ben je gelijk weer een stapje verder met je suup
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Koelwatersensoren
Klopt, maar belangrijker is om hem lopend te krijgen
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: Koelwatersensoren
Net getest met andere sensorschakelaar van Ruurd (thanks )
Mijn vorige had kortsluiting en liet de a/c fans meteen aangaan.
Deze is goed, geen piep meer bij +150km/h
Maar het volgende probleem dient zich aan, heb behoorlijk getest want wil geen probleem met de koeling.
Hij wordt vrij heet, niet koken maar de meter gaat hoger dan met de stock rad.
Dus als ik dat morgen niet beter krijg gaat die er weer in
Mijn vorige had kortsluiting en liet de a/c fans meteen aangaan.
Deze is goed, geen piep meer bij +150km/h
Maar het volgende probleem dient zich aan, heb behoorlijk getest want wil geen probleem met de koeling.
Hij wordt vrij heet, niet koken maar de meter gaat hoger dan met de stock rad.
Dus als ik dat morgen niet beter krijg gaat die er weer in