Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Verlagingsveren perikelen
- Renev
- Shoarma haler eerste klas
- Posts: 327
- kuchnie na wymiar
- Joined: Saturday 21 July 2007 22:51
Verlagingsveren perikelen
Hallo allemaal ik heb even een paar vragen,
Ik vond mijn Supra nogal hoog op de poten staan en wilde hem verlagen met een Eibach set maar dat is hier in NL niet meer leverbaar, ik heb toen een goedkoop setje via marktplaats gekocht en eronder gezet. (onder het motto baadt het niet dan schaadt het ook niet)
Dit setje kwam bij Merwede springs vandaan en zou mijn auto ongeveer 35mm moeten verlagen maar in de praktijk was dit 20mm voor en 30mm achter dus nou hangt hij op z`n kont [:(!]
Waar ik ook achter kwam is dat de hele auto iets scheef hangt (1cm) met zowel de originele veren als met de verlagingsveren, de bestuurderskant hangt in zijn geheel iets lager dan de passagierskant.
En nou de vragen:
1 = is het normaal dat de auto scheef hangt???
2 = weet iemand nog een plek waar je eibach veren kunt kopen??? (in the USA zijn ze nog leverbaar volgens sommige websites maar ik bedoel hier in Europa)
3 = heeft iemand duidelijke foto`s van een MK3 met Eibach veren en standaard wielen?????
4 = wat is ongeveer de hoogte (in cm`s) vanaf de grond naar de rand van de schermen gemeten met Eibach veren?????
5 = wat is eventueel een goed alternatief om een Supra netjes wat lager te zetten?????
Alvast bedankt
Rene
Ik vond mijn Supra nogal hoog op de poten staan en wilde hem verlagen met een Eibach set maar dat is hier in NL niet meer leverbaar, ik heb toen een goedkoop setje via marktplaats gekocht en eronder gezet. (onder het motto baadt het niet dan schaadt het ook niet)
Dit setje kwam bij Merwede springs vandaan en zou mijn auto ongeveer 35mm moeten verlagen maar in de praktijk was dit 20mm voor en 30mm achter dus nou hangt hij op z`n kont [:(!]
Waar ik ook achter kwam is dat de hele auto iets scheef hangt (1cm) met zowel de originele veren als met de verlagingsveren, de bestuurderskant hangt in zijn geheel iets lager dan de passagierskant.
En nou de vragen:
1 = is het normaal dat de auto scheef hangt???
2 = weet iemand nog een plek waar je eibach veren kunt kopen??? (in the USA zijn ze nog leverbaar volgens sommige websites maar ik bedoel hier in Europa)
3 = heeft iemand duidelijke foto`s van een MK3 met Eibach veren en standaard wielen?????
4 = wat is ongeveer de hoogte (in cm`s) vanaf de grond naar de rand van de schermen gemeten met Eibach veren?????
5 = wat is eventueel een goed alternatief om een Supra netjes wat lager te zetten?????
Alvast bedankt
Rene
Re: Verlagingsveren perikelen
Wagenhoogte wordt bepaald door de veren, de schokdempers dempen alleen maar.
Waar heb je de wagenhoogte gemeten? Heb je verschillende punten genomen?
Heb het ooit eens meegemaakt dat ik ook dacht dat een suup scheef stond, gemeten aan de wielkasten, bleek de suup ooit gerepareerd te zijn daar en was niet strak gedaan; spatbordrand was niet meer netjes rond wat het verschil in gemeten afstand veroorzaakte.
Waar heb je de wagenhoogte gemeten? Heb je verschillende punten genomen?
Heb het ooit eens meegemaakt dat ik ook dacht dat een suup scheef stond, gemeten aan de wielkasten, bleek de suup ooit gerepareerd te zijn daar en was niet strak gedaan; spatbordrand was niet meer netjes rond wat het verschil in gemeten afstand veroorzaakte.
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Verlagingsveren perikelen
was ie rood, zwaar opgevoerd, teins, dikke wielen?
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Verlagingsveren perikelen
kees streetrace?joep wrote:was ie rood, zwaar opgevoerd, teins, dikke wielen?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Verlagingsveren perikelen
Een goedkope oplossing zou zijn om je veren af te zagen zodat je auto lager komt te staan en jij het verschil tussen voor/achter kan compenseren.
Is het niet zo dat je veerschotels kapot zijn of dat je bij het monteren iets niet (goed) hebt aangedraaid ?
schuin/scheef liggen hoort inderdaad niet. is de dorpelhoogte verschillend aan beide kanten en zo ja, hoeveel ?
komt het schuin liggen niet doordat je verschillende veren hebt? (dus dat het setje eigenlijk niet compleet is maar compleet gemaakt door verschillende lengtes veren bij elkaar te gebruiken)
Is het niet zo dat je veerschotels kapot zijn of dat je bij het monteren iets niet (goed) hebt aangedraaid ?
schuin/scheef liggen hoort inderdaad niet. is de dorpelhoogte verschillend aan beide kanten en zo ja, hoeveel ?
komt het schuin liggen niet doordat je verschillende veren hebt? (dus dat het setje eigenlijk niet compleet is maar compleet gemaakt door verschillende lengtes veren bij elkaar te gebruiken)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Verlagingsveren perikelen
Hee bedankt voor de antwoorden jongens
hier nog wat info van mijn kant:
De auto heeft nooit schade gehad.
De auto heeft zo goed als nieuwe Koni`s rondom. (heeft idd verder niets met de hoogte te maken)
De auto is een vrij nette auto met origineel 85000 km op de klok en ik ben de 3e eigenaar en de 2e eigenaar is mijn oom en die kocht hem toen hij ongeveer 2 jaar oud was.
Ik heb gemeten van de grond tot aan de wielranden en van de grond tot aan de dorpel en het verschil is overal nagenoeg gelijk (1 cm)
Ik ben amerikanen gewend en die staan standaard scheef (2.5 tot 3 cm is heel normaal) maar bij een Japans product had ik het niet verwacht.
Ik heb een nieuw setje veren gekocht dus ik ga ervan uit dat het een "matched" set is, maar het gekke is dat het probleem zowel met de originele veren als met de nieuwe verlagingsveren hetzelfde is.
Als iemand nog meer suggesties heeft hoor ik die graag
Groeten
Rene
hier nog wat info van mijn kant:
De auto heeft nooit schade gehad.
De auto heeft zo goed als nieuwe Koni`s rondom. (heeft idd verder niets met de hoogte te maken)
De auto is een vrij nette auto met origineel 85000 km op de klok en ik ben de 3e eigenaar en de 2e eigenaar is mijn oom en die kocht hem toen hij ongeveer 2 jaar oud was.
Ik heb gemeten van de grond tot aan de wielranden en van de grond tot aan de dorpel en het verschil is overal nagenoeg gelijk (1 cm)
Ik ben amerikanen gewend en die staan standaard scheef (2.5 tot 3 cm is heel normaal) maar bij een Japans product had ik het niet verwacht.
Ik heb een nieuw setje veren gekocht dus ik ga ervan uit dat het een "matched" set is, maar het gekke is dat het probleem zowel met de originele veren als met de nieuwe verlagingsveren hetzelfde is.
Als iemand nog meer suggesties heeft hoor ik die graag
Groeten
Rene
Re: Verlagingsveren perikelen
Sommige koni schokdempers kun je verstellen toch? door aan de rod te draaien. Ik weet eigenlijk niet of dit ook invloed heeft op de hoogte.
Edit: als het met je originele schokbrekers ook hetzelfde probleem is, heb je verkeerde banden erop
Edit: als het met je originele schokbrekers ook hetzelfde probleem is, heb je verkeerde banden erop
Re: Verlagingsveren perikelen
Dude wrote:Sommige koni schokdempers kun je verstellen toch? door aan de rod te draaien. Ik weet eigenlijk niet of dit ook invloed heeft op de hoogte.
Edit: als het met je originele schokbrekers ook hetzelfde probleem is, heb je verkeerde banden erop
Klopt, de schokbrekers kun je in stugheid verstellen maar dat heeft verder niets met de hoogte te maken.
De banden zijn rondom 225/50-16 maar het probleem is hetzelfde met verschillende veren dus ik denk dat ik toch maar ga zagen
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Verlagingsveren perikelen
heb je al de bandenspanning gechecked dan?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Verlagingsveren perikelen
Hahaha ja die is ook prima in ordeTjabbo wrote:heb je al de bandenspanning gechecked dan?
Ik zie trouwens ook schroefsets van Tein en HKS is dat soort spul hier ook te krijgen of alleen in amerika en is dat wat?????
Re: Verlagingsveren perikelen
Je kan Tein en HKS spullen vaak ook gewoon via Nederlandse importeurs krijgen, zo komt mijn Tein set bij "Infinity Performance" vandaan. Deze jongen ken ik al een tijdje van het mr2 forum en is een paar jaar geleden voor zichzelf begonnen met het importeren van een aantal Japanse merken.
Toch bestel ik de meeste dingen gewoon direct via internet en komt het dus uit het buitenland, meestal USA.
Let alleen op dat je soms nog een redelijk bedrag aan invoerkosten kan hebben en dus komt het totaalbedrag vaak wel hoger uit.
Toch bestel ik de meeste dingen gewoon direct via internet en komt het dus uit het buitenland, meestal USA.
Let alleen op dat je soms nog een redelijk bedrag aan invoerkosten kan hebben en dus komt het totaalbedrag vaak wel hoger uit.
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt
Re: Verlagingsveren perikelen
http://www.eibachshop.nl/?gclid=CIuP6oX ... DgodTGJKNA
een nederlandse site. zelfs betalen met ideal is mogelijk. niet elk model staat op de site, maar met een mailtje weet je ook of andere modellen leverbaar zijn.
nog een andere site:
http://www.verlagings-veren.nl/index.html
lijkt me van hetzelfde bedrijf. maar iig ook voor supra leverbaar.
ff snel zoeken op google.
een nederlandse site. zelfs betalen met ideal is mogelijk. niet elk model staat op de site, maar met een mailtje weet je ook of andere modellen leverbaar zijn.
nog een andere site:
http://www.verlagings-veren.nl/index.html
lijkt me van hetzelfde bedrijf. maar iig ook voor supra leverbaar.
ff snel zoeken op google.
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light
Re: Verlagingsveren perikelen
eah88 wrote:http://www.eibachshop.nl/?gclid=CIuP6oX ... DgodTGJKNA
een nederlandse site. zelfs betalen met ideal is mogelijk. niet elk model staat op de site, maar met een mailtje weet je ook of andere modellen leverbaar zijn.
nog een andere site:
http://www.verlagings-veren.nl/index.html
lijkt me van hetzelfde bedrijf. maar iig ook voor supra leverbaar.
ff snel zoeken op google.
Bij deze mensen heb ik ook mijn veren besteld en die hebben mij ook gemeld dat Eibach niet meer leverbaar is hier in NL/EU
Ze werken wel super snel en correct want ik had mijn veren de volgende werkdag al binnen.
Re: Verlagingsveren perikelen
joep wrote:was ie rood, zwaar opgevoerd, teins, dikke wielen?
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: Verlagingsveren perikelen
nope... je kunt deze nu kopen voor iets van 45000 euri..Tjabbo wrote:kees streetrace?joep wrote:was ie rood, zwaar opgevoerd, teins, dikke wielen?
- DeSchouten
- Shoarma vreter
- Posts: 4562
- Joined: Monday 13 November 2006 22:27
Re: Verlagingsveren perikelen
Ik ben nog steeds aan het sparen maar lukt niet erg
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....
- RotteTrollMK3
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1557
- Joined: Tuesday 27 January 2009 20:39
- Location: Dedemsvaart
Re: Verlagingsveren perikelen
die is ook wel uber vet
_______________________
Toyota MR2 SW20 2.0 3SGTE (rrrooooaaaaarrrr!!!! tu-tu-tu-tu!!)
Re: Verlagingsveren perikelen
HSD coilovers dan? http://www.driftworks.com/forum/driftwo ... dium=email
Ik zit er over te denken om die een keer aan te schaffen, schijnen erg goed te zijn, en niet al te prijzig.
Ik zit er over te denken om die een keer aan te schaffen, schijnen erg goed te zijn, en niet al te prijzig.
Re: Verlagingsveren perikelen
Hmmm op Ebay kom je ook van alles tegen
Godspeed RS coil-overs
Tanabe GF210 veren
Megan EZ coil-overs
Megan Track coil-overs
Tokico Blue schokbrekers
Tokico Illumina schokbrekers
KYB Excel G schokbrekers
Tein Superstreet coil-overs
spullen zat te koop dus
Godspeed RS coil-overs
Tanabe GF210 veren
Megan EZ coil-overs
Megan Track coil-overs
Tokico Blue schokbrekers
Tokico Illumina schokbrekers
KYB Excel G schokbrekers
Tein Superstreet coil-overs
spullen zat te koop dus
Re: Verlagingsveren perikelen
Dan zou ik voor TEIN of Tanabe gaan.
Re: Verlagingsveren perikelen
Nou het is effe geleden maar met dat slechte weer heeft de Supra lekker binnen gestaan
Ik heb na mijn laatste post een setje Eibach veren in Amerika besteld en er onder gezet en ik ben nu tevreden over de "stance"
Vandaag effe wat foto`s gemaakt.
Ik heb na mijn laatste post een setje Eibach veren in Amerika besteld en er onder gezet en ik ben nu tevreden over de "stance"
Vandaag effe wat foto`s gemaakt.
Re: Verlagingsveren perikelen
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
Re: Verlagingsveren perikelen
Tissue bij
Re: Verlagingsveren perikelen
ziet er goed uit
makkelijk kenteken ook
makkelijk kenteken ook
Street Legal Toyota CELICA ST182 WideBody GT2 - Kia Picanto 1.0 LX D-Light