Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
brandstofpomp
- antigram
- Shoarma voorproever
- Posts: 1058
- kuchnie na wymiar
- Joined: Sunday 30 May 2010 15:34
brandstofpomp
hee mensen, ik heb een externe brandstofpomp nodig voor de suup en nu zag ik deze te koop: http://www.summitracing.com/parts/HLY-12-802-1/
Maar weet iemand waar ik op moet letten bij de aankoop een brandstofpomp? zou zon brandstofpomp meer kwaad kunnen dan goed? Het enige wat ik weet is dat de fittingen overeen komen met mijn fuel cell en hoe ik em aan kan sluiten
Maar weet iemand waar ik op moet letten bij de aankoop een brandstofpomp? zou zon brandstofpomp meer kwaad kunnen dan goed? Het enige wat ik weet is dat de fittingen overeen komen met mijn fuel cell en hoe ik em aan kan sluiten
Re: brandstofpomp
die in die link is niet geschikt voor een 1jz. Je hebt een pomp nodig die minimaal 4 bar (60 psi) kan leveren. 3 bar basis druk + 1 bar turbodruk. Als je van plan bent om een nog hogere turbodruk te draaien, moet je brandstofpomp dat ook aan kunnen. Ook heb je een AFPR nodig, om de brandstofdruk te regelen >http://www.summitracing.com/parts/AEI-13109/Ik heb nog wel een walbro gss342 HP liggen (nieuw) en een nieuwe bosch 044 pomp zowel inline als in-tank.
Welke fuel cell heb jij nou gebruikt?
De specs:
Bosch 044 Fuel Pump Specs:
Bosch Part Number: 0580254044
Minimum Current: 12 Volts
Operating Pressure: 72.5 PSI (5 Bar)
Minimum Flow @ Outlet: 80 GPH (300 LPH)
Fuel Pump Location: In-Line
High Temperature Reduction: 8 GPH (30 LPH)
Weight: 1030 Grams (2.27 Pounds)
Welke fuel cell heb jij nou gebruikt?
De specs:
Bosch 044 Fuel Pump Specs:
Bosch Part Number: 0580254044
Minimum Current: 12 Volts
Operating Pressure: 72.5 PSI (5 Bar)
Minimum Flow @ Outlet: 80 GPH (300 LPH)
Fuel Pump Location: In-Line
High Temperature Reduction: 8 GPH (30 LPH)
Weight: 1030 Grams (2.27 Pounds)
Re: brandstofpomp
Kijk dat is nuttige informatie wat zijn de plannen met al die pompen
ik heb een 32 liter fuel cell van RJP
ik heb een 32 liter fuel cell van RJP
Re: brandstofpomp
Deels die turbo's in mn signature aanslingeren
Re: brandstofpomp
Wil je ze wakker schudden beat them with nosDude wrote:Deels die turbo's in mn signature aanslingeren
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- alexander strik
- Shoarma kruider
- Posts: 605
- Joined: Monday 17 September 2007 13:42
- Location: nijverdal
- Contact:
Re: brandstofpomp
Kijk is even bij het merk Facet te krijgen bij Biesheuvel autosport
antigram wrote:hee mensen, ik heb een externe brandstofpomp nodig voor de suup en nu zag ik deze te koop: http://www.summitracing.com/parts/HLY-12-802-1/
Maar weet iemand waar ik op moet letten bij de aankoop een brandstofpomp? zou zon brandstofpomp meer kwaad kunnen dan goed? Het enige wat ik weet is dat de fittingen overeen komen met mijn fuel cell en hoe ik em aan kan sluiten
Re: brandstofpomp
theautosportcompany had mij ook al zoiets verteld, maar die zei dat ik dan een dubbele nodig heb voor de supra ofzo
Re: brandstofpomp
Of een walbro of een Mk4 TT pomp lekker stil, Driftmotion heeft alles Ook hebben ze nog een externe, al begrijp ik nog niet waar je deze voor nodig heb....
Re: brandstofpomp
dave wrote:Of een walbro of een Mk4 TT pomp lekker stil, Driftmotion heeft alles Ook hebben ze nog een externe, al begrijp ik nog niet waar je deze voor nodig heb....
De meesten beginnen met 550CC Injectoren 1 walbro boost omhoog maar bij 680 heb je al een andere pomp nodig of twee pompen en de meesten kiezen gewoon voor om een externe walbro te plaatsen in dezelfde fuel line als de in tank walbro
Want niemand heeft zin om die klere tank weer onderuit te halen om weer 1 pomp de plaatsen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: brandstofpomp
Ok, dat boven de 680cc de walbro of mk4tt pomp niet meer genoeg is neem zo ik van je aan. Ik worstel alleen met de gedachte in-line pump.
Als bv de mk4 pomp niet meer genoeg levert, dan denk ik debiet en niet zo zeer in druk, (dat de druk inzakt bij (te)veel afname is logisch) Maar het lijkt me dat de inline pomp de primaire pomp in overspeed trekt, de inline geeft immers meer debiet om de druk te kunnen waarborgen, en met andere woorden de primaire pomp overbodig maakt.
Voor mijn gevoel is de druk niet het probleem maar het debiet, twee pompen parallel lijkt me dan ook een veel betere oplossing. Of een zwaardere in tank pomp Zit ik nou heel ver uit de richting?
Maar dat betekend wel idd dat de tank er onderuit moet.....
Als bv de mk4 pomp niet meer genoeg levert, dan denk ik debiet en niet zo zeer in druk, (dat de druk inzakt bij (te)veel afname is logisch) Maar het lijkt me dat de inline pomp de primaire pomp in overspeed trekt, de inline geeft immers meer debiet om de druk te kunnen waarborgen, en met andere woorden de primaire pomp overbodig maakt.
Voor mijn gevoel is de druk niet het probleem maar het debiet, twee pompen parallel lijkt me dan ook een veel betere oplossing. Of een zwaardere in tank pomp Zit ik nou heel ver uit de richting?
Maar dat betekend wel idd dat de tank er onderuit moet.....
Re: brandstofpomp
dave wrote:Ok, dat boven de 680cc de walbro of mk4tt pomp niet meer genoeg is neem zo ik van je aan. Ik worstel alleen met de gedachte in-line pump.
Als bv de mk4 pomp niet meer genoeg levert, dan denk ik debiet en niet zo zeer in druk, (dat de druk inzakt bij (te)veel afname is logisch) Maar het lijkt me dat de inline pomp de primaire pomp in overspeed trekt, de inline geeft immers meer debiet om de druk te kunnen waarborgen, en met andere woorden de primaire pomp overbodig maakt.
Voor mijn gevoel is de druk niet het probleem maar het debiet, twee pompen parallel lijkt me dan ook een veel betere oplossing. Of een zwaardere in tank pomp Zit ik nou heel ver uit de richting?
Maar dat betekend wel idd dat de tank er onderuit moet.....
Ik snap jou verhaal ik zou ook ervoor kiezen of twee walbro pomp in de tank of gewoon liever 1 big ass pomp
En als je geld teveel heb een swirlpot syteem
Ik blijf erbij dat 1 fuelpomp saver is dan bv twin setup (better safe then sorry)
en als je een twin setup gebruikt trek dan gewoon een extra fuel line naar voren en feed dan de fuel rail van beide kanten (vind ik)
Ik zie regelmatig een in tank walbro een een extrene bosch 044 in dezelfde fuel line dus blijknbaar kan het wel
Ook kiezen sommigen ervoor (standalone) om de tweede pomp pas bij een bepaalde Turbo druk in de schakelen (het zal je maar gebeuren dat er bv door sofware bugs dat het niet gebeurd )
Maar we dwalen af volgens mij is er al een topic about fuel ergens
BTW 1 Mk4 pomp met bv 680 kan net aan de RSPMK4 had deze setup en toch tot het aardig war numbers op de bank gezet
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"