Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

brandstofpomp

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

brandstofpomp

Post by antigram »

hee mensen, ik heb een externe brandstofpomp nodig voor de suup en nu zag ik deze te koop: http://www.summitracing.com/parts/HLY-12-802-1/
Maar weet iemand waar ik op moet letten bij de aankoop een brandstofpomp? zou zon brandstofpomp meer kwaad kunnen dan goed? Het enige wat ik weet is dat de fittingen overeen komen met mijn fuel cell en hoe ik em aan kan sluiten :p

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: brandstofpomp

Post by Dude »

die in die link is niet geschikt voor een 1jz. Je hebt een pomp nodig die minimaal 4 bar (60 psi) kan leveren. 3 bar basis druk + 1 bar turbodruk. Als je van plan bent om een nog hogere turbodruk te draaien, moet je brandstofpomp dat ook aan kunnen. Ook heb je een AFPR nodig, om de brandstofdruk te regelen >http://www.summitracing.com/parts/AEI-13109/Ik heb nog wel een walbro gss342 HP liggen (nieuw) en een nieuwe bosch 044 pomp zowel inline als in-tank.

Welke fuel cell heb jij nou gebruikt?

Image

De specs:
Bosch 044 Fuel Pump Specs:
Bosch Part Number: 0580254044
Minimum Current: 12 Volts
Operating Pressure: 72.5 PSI (5 Bar)
Minimum Flow @ Outlet: 80 GPH (300 LPH)
Fuel Pump Location: In-Line
High Temperature Reduction: 8 GPH (30 LPH)
Weight: 1030 Grams (2.27 Pounds)
Image

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: brandstofpomp

Post by antigram »

Kijk dat is nuttige informatie *O* wat zijn de plannen met al die pompen O-)

ik heb een 32 liter fuel cell van RJP

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: brandstofpomp

Post by Dude »

Deels die turbo's in mn signature aanslingeren :9
Image

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: brandstofpomp

Post by Andre »

Dude wrote:Deels die turbo's in mn signature aanslingeren :9
Wil je ze wakker schudden beat them with nos :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: brandstofpomp

Post by Dude »

Neh, E85 yeah!
Image

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: brandstofpomp

Post by alexander strik »

Kijk is even bij het merk Facet te krijgen bij Biesheuvel autosport
antigram wrote:hee mensen, ik heb een externe brandstofpomp nodig voor de suup en nu zag ik deze te koop: http://www.summitracing.com/parts/HLY-12-802-1/
Maar weet iemand waar ik op moet letten bij de aankoop een brandstofpomp? zou zon brandstofpomp meer kwaad kunnen dan goed? Het enige wat ik weet is dat de fittingen overeen komen met mijn fuel cell en hoe ik em aan kan sluiten :p

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: brandstofpomp

Post by antigram »

theautosportcompany had mij ook al zoiets verteld, maar die zei dat ik dan een dubbele nodig heb voor de supra ofzo

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: brandstofpomp

Post by dave »

Of een walbro of een Mk4 TT pomp lekker stil, Driftmotion heeft alles Ook hebben ze nog een externe, al begrijp ik nog niet waar je deze voor nodig heb....

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: brandstofpomp

Post by Andre »

dave wrote:Of een walbro of een Mk4 TT pomp lekker stil, Driftmotion heeft alles Ook hebben ze nog een externe, al begrijp ik nog niet waar je deze voor nodig heb....

De meesten beginnen met 550CC Injectoren 1 walbro boost omhoog maar bij 680 heb je al een andere pomp nodig of twee pompen en de meesten kiezen gewoon voor om een externe walbro te plaatsen in dezelfde fuel line als de in tank walbro

Want niemand heeft zin om die klere tank weer onderuit te halen :) om weer 1 pomp de plaatsen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: brandstofpomp

Post by dave »

Ok, dat boven de 680cc de walbro of mk4tt pomp niet meer genoeg is neem zo ik van je aan. Ik worstel alleen met de gedachte in-line pump.

Als bv de mk4 pomp niet meer genoeg levert, dan denk ik debiet en niet zo zeer in druk, (dat de druk inzakt bij (te)veel afname is logisch) Maar het lijkt me dat de inline pomp de primaire pomp in overspeed trekt, de inline geeft immers meer debiet om de druk te kunnen waarborgen, en met andere woorden de primaire pomp overbodig maakt.

Voor mijn gevoel is de druk niet het probleem maar het debiet, twee pompen parallel lijkt me dan ook een veel betere oplossing. Of een zwaardere in tank pomp Zit ik nou heel ver uit de richting?

Maar dat betekend wel idd dat de tank er onderuit moet.....

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: brandstofpomp

Post by Andre »

dave wrote:Ok, dat boven de 680cc de walbro of mk4tt pomp niet meer genoeg is neem zo ik van je aan. Ik worstel alleen met de gedachte in-line pump.

Als bv de mk4 pomp niet meer genoeg levert, dan denk ik debiet en niet zo zeer in druk, (dat de druk inzakt bij (te)veel afname is logisch) Maar het lijkt me dat de inline pomp de primaire pomp in overspeed trekt, de inline geeft immers meer debiet om de druk te kunnen waarborgen, en met andere woorden de primaire pomp overbodig maakt.

Voor mijn gevoel is de druk niet het probleem maar het debiet, twee pompen parallel lijkt me dan ook een veel betere oplossing. Of een zwaardere in tank pomp Zit ik nou heel ver uit de richting?

Maar dat betekend wel idd dat de tank er onderuit moet.....

Ik snap jou verhaal ik zou ook ervoor kiezen of twee walbro pomp in de tank of gewoon liever 1 big ass pomp

En als je geld teveel heb een swirlpot syteem

Ik blijf erbij dat 1 fuelpomp saver is dan bv twin setup (better safe then sorry)

en als je een twin setup gebruikt trek dan gewoon een extra fuel line naar voren en feed dan de fuel rail van beide kanten (vind ik)

Ik zie regelmatig een in tank walbro een een extrene bosch 044 in dezelfde fuel line dus blijknbaar kan het wel

Ook kiezen sommigen ervoor (standalone) om de tweede pomp pas bij een bepaalde Turbo druk in de schakelen (het zal je maar gebeuren dat er bv door sofware bugs dat het niet gebeurd :) )

Maar we dwalen af volgens mij is er al een topic about fuel ergens

BTW 1 Mk4 pomp met bv 680 kan net aan de RSPMK4 had deze setup en toch tot het aardig war numbers op de bank gezet
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

Post Reply