Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Targa vs. Coupe - Gewichts verschil, stijfheid carrosserie .

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
babbel
Elite shoarma haler
Posts: 463
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 19 May 2008 12:44

Re: Targa vs. Coupe - Gewichts verschil, stijfheid carrosserie .

Post by babbel »

dave wrote: Punt is dat de moderne (super)sport auto`s net zo, of nog zwaarder mogen zijn, maar de techniek heeft zeker niet stilgestaan. En kunnen we een mk3 supra nou echt vergelijken met porsche, ferrari, lambo? Was dat maar waar!
Vandaar dat ik ook zei "wat niet meteen betekent dat een Supra ook dezelfde handling heeft als de auto's hierboven :)"
Het enige wat ik wilde zeggen is dat de Supra vaak als zeer zwaar wordt beschouwd terwijl vele andere (moderne) sportwagens minimaal hetzelfde wegen. Alleen realiseren veel mensen zich dat niet. Die denken nog steeds dat een sportauto net 1000kg weegt...
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Targa vs. Coupe - Gewichts verschil, stijfheid carrosserie .

Post by dave »

Dat is zeker waar :Y)

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: Targa vs. Coupe - Gewichts verschil, stijfheid carrosserie .

Post by Rich »

Gewicht mag dan 't zelfde zijn, de stijfheid is enorm veel groter bij moderne sportwagens. De LFA zet daar nieuwe maatstaven in en stijfheid draagt enorm bij aan een goede handling, zowel bochtenwerk als tractie.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Targa vs. Coupe - Gewichts verschil, stijfheid carrosserie .

Post by dave »

Love the LFA! :jurk:

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Targa vs. Coupe - Gewichts verschil, stijfheid carrosserie .

Post by alexander strik »

Klopt toen we die van ons gesloopt hadden lag er een behoorlijke berg delen, vraag maar aan Tjabbo want die heeft de hele meuk opgehaald. De boutjes en moeren was al bijna een emmer vol.
Alexander
emveha wrote:Van allerhande electronische poespas etc die in de auto zit. Veel mensen maken een vergelijk met een pure sportwagen, en dat is net wat een Supra NIET is. Een Suup is meer een luxe cruiser dan een sportwagen. Daarom werd op gewicht niet bespaard, maar wel allerhande gadgets ingebouwd die het ding gewoon domweg zwaar maken.

Stuurverstelling met geheugenstand, pff, je wilt niet weten wat die stuurkolom weegt in vergelijking met een standaard onverstelbare stuurkolom.
electrische spiegels, electrisch verstelbare stoelen, achterwielaandrijving ( vergeleken met een voorwielaandrijver een HUGE verschil ivm lompzware cardanas en achteras) allerlij toetertjes, piepertjes, electrische rommeltjes als achterlichtwaarschuwingslampjes, die elk weer hun eigen moduletje nodig hebben etc. Airco, klapkoplampen, ABS, stuurbekrachtiging, targadak, die een extra versteviging in het chassis behoeft. grote voor en achterruiten, wat bijelkaar gewoon lompzwaar is. Tel dit allemaal bij elkaar op, en vergelijk het dan met een "echte" sportwagen, waarvan vanuit de tekentafel al wordt uitgegaan van gewichtsbesparing en handling. Een aluminium motorblok ipv een 7m-gietstalen onderblok scheelt alweer een aantal kilo's. etc etc etc. Zelfs het motorblok zelf ( de 7m ) is een motorblok wat in eerste instantie niet eens bedoeld was om een turbo op te schroeven, maar naderhand aangepast is om toch wat meer vermogen te kunnen leveren, is al voldoende bewijs dat de Supra nooit als sportwagen op de ontwerptafel heeft gelegen.

Feit is gewoon, een Supra is niet ontworpen als pure sportwagen, en een vergelijk daarmee is als appels met peren vergelijken.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Targa vs. Coupe - Gewichts verschil, stijfheid carrosserie .

Post by Tjabbo »

boutjes en moeren heb ik niet gezien (hahaha) maar de rest heb ik idd opgehaald. en veel zwaar spul inderdaad.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply