Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast genoeg)

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
reinoudk
Sla blaadje
Posts: 6
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 17 December 2010 13:00

Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast genoeg)

Post by reinoudk »

Hoe betrouwbaar is een 7MGTE die geen olie verbruikt en op 0,7 bar rondrijdt en de ontsteking en de lucht/brandstofverhouding goed.

Kun je deze mist goed warm rijdt dagelijks het gas goed los trekken zonder je ergens zorgen over te maken? Hoe zit het dan met de krukas-lagerschalen, en de toereikendheid van de oliepomp?
Is de 7MGTE gewoon even betrouwbaar als iedere andere Japanse performance turbomotor met de kop goed vast met een MHG of blijft het een zorgenkindje?

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by emveha »

Oliepomp is in mijn ogen niet het probleem. Het echte probleem zit hem in de lagers. Indien je hem op 0.7 houdt, zal er niet veel verkeerd kunnen gaan. Mits goed onderhoud, de juiste kwaliteit olie en netjes warmrijden voordat je gaat trappen, moet zo'n blok met MHG toch een 200.000 meekunnen voordat de drijfstanglagers eraangaan.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by Dude »

Het wordt nooit een even betrouwbaar motorblok dan de meeste japanners. Maar met een goede revisie, MHG en goede lagers, kan die er wel een tijdje tegen. Dus zeg maar zo'n 2,5K verder :7
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by Tjabbo »

reinoudk wrote:Hoe betrouwbaar is een 7MGTE die geen olie verbruikt en op 0,7 bar rondrijdt en de ontsteking en de lucht/brandstofverhouding goed.

Kun je deze mist goed warm rijdt dagelijks het gas goed los trekken zonder je ergens zorgen over te maken? Hoe zit het dan met de krukas-lagerschalen, en de toereikendheid van de oliepomp?
Is de 7MGTE gewoon even betrouwbaar als iedere andere Japanse performance turbomotor met de kop goed vast met een MHG of blijft het een zorgenkindje?
ik rij al 4 jaar zo rond en heb bijna 25.000 km gedaan, maar dan niet op 0,7 maar op 1 bar. :)
Het grootste zorgenkindje van de 7M is zijn eigenaar.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

reinoudk
Sla blaadje
Posts: 6
Joined: Friday 17 December 2010 13:00

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by reinoudk »

Ik snap het 'goede lagers' niet zo. Wordt er dan bedoeld de juiste maat t.o.v. de krukas of misschien 'betere' lagers de hardere variant?

Is het niet zo dat als de oliepomp goed is en de lager- en krukasmaten op maat dat er geen contact is onderling maar dat het gescheiden wordt door de oliefilm. Slijtage aan die delen ontstaat alleen wanneer de oliefilm ontoereikend is, dus niet op tijd de olie wisselen, niet goed warm rijden, of is de oliepomp ook niet goed, of zijn de lagers en krukas niet goed op maat en tordeerd de krukas licht waardoor de oliefilm weggedrukt wordt? Wat is het in het onderblok het wat de 7MGTE zo lagerschaal-schade gevoelig maakt? Hoe kan je een 7MGTE onderblok net zo betrouwbaar maken als bijv. een 2JZ m.a.w. wat maakt dat onderblok qua drijfstang en krukaslagers zo sterk en wat maakt de 7MGTE zo zwak?

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by tse »

Als een gemiddelde 7m 100.000 km in 20 jaar kan lopen zonder problemen, waarom zou dit na GOEDE revisie niet kunnen? Altijd zo'n gezeur dat een 7m onbetrouwbaar is. Koop een franse auto dan weet je wat onbetrouwbaar is.

User avatar
KX250
Meat-team Member
Posts: 1541
Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
Location: Nijverdal

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by KX250 »

tse wrote:Als een gemiddelde 7m 100.000 km in 20 jaar kan lopen zonder problemen, waarom zou dit na GOEDE revisie niet kunnen? Altijd zo'n gezeur dat een 7m onbetrouwbaar is. Koop een franse auto dan weet je wat onbetrouwbaar is.
+1 [:D]
Republica bananna

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by alexander strik »

Het probleem is de waarde van de MK3 dat klinkt raar maar is wel zo, hij was en is nog steeds voor relatief weinig geld te koop daardoor veel eigenaren en slecht onderhoud, slechte olie, filters die nooit vervangen worden enzv. enzv. Als ik vroeger zo'n Supra nieuw gekocht zou hebben en hem top onderhouden had denk ik dat ik er wel 3 ton zonder problemen mee zou kunnen rijden.Neem van mij aan dat Toyota destijds een goed product gemaakt heeft. Ik ken iemand die een Porsche Turbo uit 1978 heeft, kocht hem bijna nieuw, nu 370000 km op de klok en nog niet open geweest. De waarde bepaalt in hoge mate de staat van een oudere liefhebbers auto. Bij de Nissan ZX uit de vroeg 90er jaren is het verhaal niets anders als bij de Suup.
Alexander
KX250 wrote:
tse wrote:Als een gemiddelde 7m 100.000 km in 20 jaar kan lopen zonder problemen, waarom zou dit na GOEDE revisie niet kunnen? Altijd zo'n gezeur dat een 7m onbetrouwbaar is. Koop een franse auto dan weet je wat onbetrouwbaar is.
+1 [:D]

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by toyota87 »

mark rijd ook al heel lang met zijn setup :7
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
alexander strik
Shoarma kruider
Posts: 605
Joined: Monday 17 September 2007 13:42
Location: nijverdal
Contact:

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by alexander strik »

Echte liefhebber en een komplete revisie, samen de garantie voor een lang Suupleven.
Alexander
toyota87 wrote:mark rijd ook al heel lang met zijn setup :7

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by Tjabbo »

Dat zeg ik.zwakste punt is de eigenaar.na revisie en goed onderhoud gaat hij wel even mee die 7m.je moet gewoon van een supra niet proberen te maken wat het niet is zonder een grote zak geld.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by emveha »

De meeste "Tuners" beginnen ook verkeerd. Omdat er een 61 turbo verkrijgbaar is, en een "Lex-riemer mod" bestaat, wordt er veelal gedacht dat dat zomaar er opgeschroefd kan worden.

Begin bij het begin. Als je 400+ PK uit een blok wilt trekken, zul je er als eerste voor moeten zorgen dan het BLOK het ook aankan.

Dat wil dus zeggen, dat je die 20 jaar oude koppakking zult moeten vervangen, en die drijfstanglagers die de nodige kilometers voor hun kiezen hebt gehad moet vervangen. Vergeet niet, dat als je extra koppel vraagt, en je door ondeskundige tuning piekbelasting op de lagers krijgt, je er ook in no-time vanaf bent.

just my 2cents
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
KX250
Meat-team Member
Posts: 1541
Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
Location: Nijverdal

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by KX250 »

Binnenkort komt er weer een "frisse" 7M bij. Die van mij is net volledig gereviseerd en zal binnenkort weer benzine door haar aderen voelen stromen. _O_ *O* :fap:
Hij moet min. 200k mee dus ga ik hem niet misbruiken door er 100 pk meer uit te persen. 250 a 260 pk vind ik ook prima.
Republica bananna

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Betrouwbaarheid 7MGTE (met MHG en de kopbouten vast geno

Post by emveha »

Same here.

Beetje kietelen oké, maar een racemonster hoeft het niet te worden.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

Post Reply