Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

aeromotive

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

aeromotive

Post by antigram »

hee dudes, ik heb een aeromotive voor de suup gekocht, maar hoor van sommige mensen over een block off plate die dan op je blok moet? weet iemand hier meer van?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: aeromotive

Post by Tjabbo »

klok en klepel verhaal

als je je benzinedrukregelaar wilt vervangen door een afpr van aeromotive (of elk ander merk) dan kan je de zgn. J-tube weghalen.
Dat is een buis in de vorm van een J, en zit onder je inlaatspruitstuk gemonteerd. Vanaf je originele drukregelaar loopt de benzine retour leiding naar die J-buis toe. vanaf daar gaat de rest van de retourleiding weer richting je benzinetank.

In die J-tube zit een restrictie. Dat is om ervoor te zorgen dat je motor niet te weinig benzine krijgt als je drukregelaar kapot gaat. Je kan deze restrictie (het is een klein gaatje) gewoon door boren zodat de restrictie weg is. Dan kan je de afpr aansluiten en de rest van het retourtraject laten zoals het is. werkt goed.

Wat je ook kan doen is de hele j-tube weghalen en een slang vanaf je aeromotive rechtstreeks naar de rest van je retour leiden. Je kan dan de j-tube laten zitten of weghalen maar je gebruikt hem dus helemaal neit meer.
Mocht je hem weghalen, het is een plaatje met daarop die tube gelast. je kan gewoon de tube eraf slijpen en het plaatje terugzetten. het is onzin om een extra plaatje te maken of te kopen.

succes.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Rich
Shoarma voorproever
Posts: 1378
Joined: Sunday 20 September 2009 13:02
Contact:

Re: aeromotive

Post by Rich »

De J-tube is niet bedoeld als fail-safe voor als de druk weg valt, deze is bedoeld om de pulsen te dempen in de benzine flow ;)
Maar je kan 'm met een gerust hart verwijderen.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: aeromotive

Post by Tjabbo »

Rich wrote:De J-tube is niet bedoeld als fail-safe voor als de druk weg valt, deze is bedoeld om de pulsen te dempen in de benzine flow ;)
Maar je kan 'm met een gerust hart verwijderen.
Nee dat is hij niet.
Hij is voor fail-safe.

De pulsation demper zit vóóraan in de fuel rail. niet achter de drukregelaar, dat schiet zijn doel voorbij.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: aeromotive

Post by antigram »

goede info, dank u zeer *O*

Post Reply