Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Compleet Pakkingset

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Renev
Shoarma haler eerste klas
Posts: 327
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 21 July 2007 22:51

Compleet Pakkingset

Post by Renev »

Nou ik moet er een dezer dagen toch maar aan beginnen om mijn motor eruit te halen en opnieuwe te "verpakken"
Waar kan ik een compleet (of in ieder geval zo compleet mogelijk) pakkingset kopen????
Het gaat om een standaard 7M N/A en ik ga er verder ook weinig bijzonders mee doen, adviseren jullie dan om ook andere kopbouten te gebruiken en een metalen koppakking of is dat onzin bij een standaard motor????
Ik heb ook een nieuwe distributie riem nodig gewoon origineel of Gates wat is het verstandigst om te gebruiken????

Ik hoor het wel weer
Groeten
Rene

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Compleet Pakkingset

Post by emveha »

Pakkingset op Ebay zoeken, die zijn "Redelijk mooi" geprijsd, en goed compleet. ( Eristicgasket geloof ik)

MHG, tja, wel aan te bevelen, maar als je hem verder stock laat, kun je de composiet overwegen, maar dan wel met de hogere aantrekkrachten van de kopbouten.

Riem, gewoon de gates pakken, goed is goed. Ook de spanrol gelijk mee vervangen dat wel, maar die zijn aftermarket goed te verkrijgen, en niet te duur.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
KX250
Meat-team Member
Posts: 1541
Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
Location: Nijverdal

Re: Compleet Pakkingset

Post by KX250 »

Als je de motor er toch uit haalt zou ik er een stalen koppakking (MLS) tussen doen. Maar dan moet het onderblok ook gevlakt worden. De ruwheid van het oppervlakte moet dan namelijk aan bepaalde eissen voldoen. Als je dat niet wilt, of te duur vindt zou ik er gewoon een composiet tussen doen.
Met de goede aanhaalmomenten zou dat geen probleem moeten zijn. Net als Jos.

Ik heb trouwens nog een 7M-GE liggen die te koop is. Het blok heeft 2500 km geleden een nieuwe koppaking gekregen (composiet). PM me maar als je belangstelling hebt.
Republica bananna

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Compleet Pakkingset

Post by Tjabbo »

yep doe je het onderblok er niet uit dan gewoon composiet (standaard) koppakking van toyota.
wel nieuwe kopbouten bestellen. stock van toyota is goed, maar die zijn niet herbruikbaar. dus als je nóg een keer koppakking moet wisselen moet je alweer nieuwe kopbouten. Als je arp bouten koopt hoef je nooit weer, want die kan je vaker dan eens gebruiken.

Of je nu stock toyota bouten neemt of arp maakt niet uit. even goed zolang je maar rond de 97Nm aanhoudt als aanhaalmoment en absoluut niet minder.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Renev
Shoarma haler eerste klas
Posts: 327
Joined: Saturday 21 July 2007 22:51

Re: Compleet Pakkingset

Post by Renev »

Ik zit effe te zoeken her en der en kom een "Ishino" pakkingset tegen als zijnde Japanse super kwaliteit is dit wat????

En zijn de kopbouten van een Turbo hetzelfde??? want ik kan alleen een set vinden voor de Turbo uitvoering.

Ik kwam deze site tegen http://www.thepartsbin.com en zo te zien hebben ze veel op voorraad en ik ben er op zich aan gewend om spullen uit Amerika te laten komen.

Of weten jullie ook nederlandse bedrijven die dit soort spul op voorraad hebben???

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Compleet Pakkingset

Post by reaper »

Tjabbo wrote:yep doe je het onderblok er niet uit dan gewoon composiet (standaard) koppakking van toyota.
wel nieuwe kopbouten bestellen. stock van toyota is goed, maar die zijn niet herbruikbaar. dus als je nóg een keer koppakking moet wisselen moet je alweer nieuwe kopbouten. Als je arp bouten koopt hoef je nooit weer, want die kan je vaker dan eens gebruiken.

Of je nu stock toyota bouten neemt of arp maakt niet uit. even goed zolang je maar rond de 97Nm aanhoudt als aanhaalmoment en absoluut niet minder.
Nu heb heb ik al op veel plaatsen gelezen dat de stock kopbouten perfect te hergebruiken zijn, en op andere plaatsen zeggen ze dan weer van niet? wie kan hier definitief op antwoorden?

edit: onder andere hier http://www.supraforums.com/forum/showth ... head-bolts

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: Compleet Pakkingset

Post by knabbel »

De standaard bouten zijn alleen niet opnieuw te gebruken als de kop overtorqed is geweest. Als het blok nog helemaal standaard is en nog nooit open is geweest dan zou ik ze zo hergebruiken, zeker bij een NA. Bij een turbo waar je met een metalen pakking gaat rijden en een hogere boost gaat draaien dan zou ik geen seconde twijfelen en er een set ARP in zetten.

User avatar
Renev
Shoarma haler eerste klas
Posts: 327
Joined: Saturday 21 July 2007 22:51

Re: Compleet Pakkingset

Post by Renev »

Ok maarreh zijn de bouten van een Turbo en een Non-Turbo nou hetzelfde of niet?????
Better safe then sorry [B)] [B)]

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: Compleet Pakkingset

Post by emveha »

Jep, dezelfde bouten, kun je gewoon bestellen.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: Compleet Pakkingset

Post by Dude »

En dan nog kun je beter ARP halen want ze zijn goedkoper :Y)
Image

User avatar
toyotacrown7mgte
Sla blaadje
Posts: 22
Joined: Wednesday 03 November 2010 01:08

Re: Compleet Pakkingset

Post by toyotacrown7mgte »

die pakkingsets staan gewoon op ebay voor 50dollar :p

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/86-92-3- ... ccessories
toyota ms112 project
porsche 924 daily

Post Reply