Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
2JZ-GTE swap in MKIII
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: 2JZ-GTE swap in MKIII
viewtopic.php?f=7&t=1590&p=108218#p108218Brinky wrote:Marco, kun je dan eens een kostenraming maken van een standalone? Want volgens mij is dat namelijk helemaal niet zo duur... kosten vallen in het niet bij alle andere plannen die je hebt.
posts verplaatst naar daar.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: 2JZ-GTE swap in MKIII
pinout is ook totaal anders als een 2jz non vvti.
hier de pinout en het bedradingsschema.
http://wilbo666.pbworks.com/w/page/4217 ... e%20Wiring" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: daamn, ben toen weken aan het struinen geweest naar een schema. nu staat dr gewoon 1 in het engels!
http://www.clublexus.com/forums/gs-seco ... alues.html" onclick="window.open(this.href);return false;
hier de pinout en het bedradingsschema.
http://wilbo666.pbworks.com/w/page/4217 ... e%20Wiring" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: daamn, ben toen weken aan het struinen geweest naar een schema. nu staat dr gewoon 1 in het engels!
http://www.clublexus.com/forums/gs-seco ... alues.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 2JZ-GTE swap in MKIII
Dus als ik het goed begrijp voor een 2JZ VVTI swap icm met een stock computer moet de motor uit een
Jza80 vvti (supra) of uit een JZS161 (lexus gs300 ARisto ) aangezien deze tweemodellen GEEN sensor hebben op het gaspedaal dus its just like de MK3
Verder heb ik ook een x aantal swaps gezien op sf en elke keer deed dokter tweak de bedrading voor die jongens
http://www.tweakdperformance.com/index2.html
"Both conversions will place the ECU in the OEM location for a factorylooking harness. The Non-VVTi harness conversion starts at $540, theVVTi harness conversion starts at $720. We will need both theoriginal engine harness from your Supra (or the 1JZ harness if it hasall of the MA70 body plugs on it) along with the 2JZ harness(whichever version you choose) "
Alleen had hij het verder niet over dat de motor uit een bepaalde auto moet komen
Weeet iemand uit welke Auto de 2JZ VVTI kwam die nu in de hardtop is geswapped door bjorn?
De laatste tijd zie ik dat de prijsverschillen tussen de Non VVTI en de VVTI maar een paar honderd euris is moet wel eerlijk zeggen dat als je big numbers dynno of drag queen dat je dan beter de non vvti kan nemen ivm de tunings mogelijklheden
Uit welke Auto kwam de 2JZ VVTI die in de bmw van Gtech geswapped is ?
Jza80 vvti (supra) of uit een JZS161 (lexus gs300 ARisto ) aangezien deze tweemodellen GEEN sensor hebben op het gaspedaal dus its just like de MK3
Verder heb ik ook een x aantal swaps gezien op sf en elke keer deed dokter tweak de bedrading voor die jongens
http://www.tweakdperformance.com/index2.html
"Both conversions will place the ECU in the OEM location for a factorylooking harness. The Non-VVTi harness conversion starts at $540, theVVTi harness conversion starts at $720. We will need both theoriginal engine harness from your Supra (or the 1JZ harness if it hasall of the MA70 body plugs on it) along with the 2JZ harness(whichever version you choose) "
Alleen had hij het verder niet over dat de motor uit een bepaalde auto moet komen
Weeet iemand uit welke Auto de 2JZ VVTI kwam die nu in de hardtop is geswapped door bjorn?
De laatste tijd zie ik dat de prijsverschillen tussen de Non VVTI en de VVTI maar een paar honderd euris is moet wel eerlijk zeggen dat als je big numbers dynno of drag queen dat je dan beter de non vvti kan nemen ivm de tunings mogelijklheden
Uit welke Auto kwam de 2JZ VVTI die in de bmw van Gtech geswapped is ?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: 2JZ-GTE swap in MKIII
dokter tweak is duur en ontzettend traag. maar als je zelf niets kan of wilt is het een goede optie.
verder idd zoals andre zegt een supra of aristo blok. bellhouse van een 1jz er aan met 7M koppelingsset als je een r154 gebruikt, en een 1jz vliegwiel.
motorsteunen van een 2jz moeten passen geloof ik. maar alleen in een facelift front-end. pre-facelift moet andere motorsteunen maken/kopen en anders het subframe swappen voor een facelift.
als je de twins wilt houden moet je de firewall inbeuken.
dr tweak heeft trouwens een nieuw product (niet heel duur) waarmee je de noodzaak voor een hardwire in je fuelpomp kan omzeilen en dus de 2jz fuelpump computer kan nabootsen.
2jz van gtech kwam uit een aristo. die van suprastar weet ik niet. moet je ff in zijn topic vragen.
het maakt qua specs niets uit. beide zijn japspecs met tamme inlaatnok en 440cc injectoren + map sensor.
vvti is weer anders (andere nokkenassen vanwege de vvt) en tegenwoordig goed te tunen overigens en stock engine management voor de vvti met een single is goed te doen met een piggyback zolang je maar niet veel en veel te groot gaat.
verder idd zoals andre zegt een supra of aristo blok. bellhouse van een 1jz er aan met 7M koppelingsset als je een r154 gebruikt, en een 1jz vliegwiel.
motorsteunen van een 2jz moeten passen geloof ik. maar alleen in een facelift front-end. pre-facelift moet andere motorsteunen maken/kopen en anders het subframe swappen voor een facelift.
als je de twins wilt houden moet je de firewall inbeuken.
dr tweak heeft trouwens een nieuw product (niet heel duur) waarmee je de noodzaak voor een hardwire in je fuelpomp kan omzeilen en dus de 2jz fuelpump computer kan nabootsen.
2jz van gtech kwam uit een aristo. die van suprastar weet ik niet. moet je ff in zijn topic vragen.
het maakt qua specs niets uit. beide zijn japspecs met tamme inlaatnok en 440cc injectoren + map sensor.
vvti is weer anders (andere nokkenassen vanwege de vvt) en tegenwoordig goed te tunen overigens en stock engine management voor de vvti met een single is goed te doen met een piggyback zolang je maar niet veel en veel te groot gaat.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: 2JZ-GTE swap in MKIII
CHECK!! [:D]Tjabbo wrote:d
als je de twins wilt houden moet je de firewall inbeuken.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: 2JZ-GTE swap in MKIII
Ja ben jij daar goed in Joep?
Re: 2JZ-GTE swap in MKIII
Ja, dingen met hamer en zaag kan je prima aan Joepie overlaten ;)mmarkk wrote:Ja ben jij daar goed in Joep?
Re: 2JZ-GTE swap in MKIII
Ik kan wel wat wou het bedrading werk uitbesteden ivm de dbw wire en daarover toen nog geen genoeg info bekend was en dr tweak het al vaker heeft gedaan (vvti swaps met stock ecu)Tjabbo wrote:dokter tweak is duur en ontzettend traag. maar als je zelf niets kan of wilt is het een goede optie.
verder idd zoals andre zegt een supra of aristo blok. bellhouse van een 1jz er aan met 7M koppelingsset als je een r154 gebruikt, en een 1jz vliegwiel.
motorsteunen van een 2jz moeten passen geloof ik. maar alleen in een facelift front-end. pre-facelift moet andere motorsteunen maken/kopen en anders het subframe swappen voor een facelift.
als je de twins wilt houden moet je de firewall inbeuken.
dr tweak heeft trouwens een nieuw product (niet heel duur) waarmee je de noodzaak voor een hardwire in je fuelpomp kan omzeilen en dus de 2jz fuelpump computer kan nabootsen.
2jz van gtech kwam uit een aristo. die van suprastar weet ik niet. moet je ff in zijn topic vragen.
het maakt qua specs niets uit. beide zijn japspecs met tamme inlaatnok en 440cc injectoren + map sensor.
vvti is weer anders (andere nokkenassen vanwege de vvt) en tegenwoordig goed te tunen overigens en stock engine management voor de vvti met een single is goed te doen met een piggyback zolang je maar niet veel en veel te groot gaat.
Ik heb de euris ook niet voor een standalone en wou gewoon alles wat ik nu al heb gebruiken als ik dew swap zou doen
BTW about subframe ik heb de oude type motorsteunen gebruikt want die gaan niet stuk
MAAR ik heb wel een nieuwe type subframe met ovale gaten
Verder valt het allemaal wel mee dat deuk in je shutbord dus als ik de swap doet wordt het eerst stock twins Ik heb toen ook al veel deuken moeten in slaan voor de swap naar 1.5 JZ dus een extra deuk kan er wel bij
En inderdaad als je echt big numbers wilt op de dyno dan zou ik gewoon voor de gte gaan ipv de vvti veel beter om te tunen en voor mods etc etc
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: 2JZ-GTE swap in MKIII
dbw wire heb je dus nix extra voor nodig qua bedrading dat scheelt
Subframe zou ik niet wisselen en de steunen ook niet. je kan ook van die nieuwer type motormounts krijgen die van tte zijn of zo. die zijn van metaal en gaan ook niet stuk
mss wel wat voor de mk3 rijders met 7mgte bedenk ik me nu...
de belangrijkste reden waarom ik niet voor vvti zou gaan is dat de japspec 2jz-gte een map sensor heeft, en de vvti versie heeft wel een maf en een map.
maf voor luchtmeting, map voor overdruk meting.
Subframe zou ik niet wisselen en de steunen ook niet. je kan ook van die nieuwer type motormounts krijgen die van tte zijn of zo. die zijn van metaal en gaan ook niet stuk
mss wel wat voor de mk3 rijders met 7mgte bedenk ik me nu...
de belangrijkste reden waarom ik niet voor vvti zou gaan is dat de japspec 2jz-gte een map sensor heeft, en de vvti versie heeft wel een maf en een map.
maf voor luchtmeting, map voor overdruk meting.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 715
- Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
- Location: eindhoveee
Re: 2JZ-GTE swap in MKIII
Vergeet je je safety niet bij dbw anders word het fbw met een stuck throttle.
Fly by wire.
Gewoon meteen aftermarket ecu gaan, oem gaspedaal er in, safc troep allemaal. Niet zeuren over kosten, dan moet je een ygo kopen.
Succes, stoeren plannen in deze tijden. Ik zit er juist over te denken om me riks te verkopen.
Fly by wire.
Gewoon meteen aftermarket ecu gaan, oem gaspedaal er in, safc troep allemaal. Niet zeuren over kosten, dan moet je een ygo kopen.
Succes, stoeren plannen in deze tijden. Ik zit er juist over te denken om me riks te verkopen.