Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

r154 waarde

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

r154 waarde

Post by antigram »

hoeveel is een nette r154 waard? Ik zit te denken een andere versnellings bak op de 1jz te gooien :D

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: r154 waarde

Post by Tjabbo »

200 tot 250 eur voor een leuke 2ehands denk ik? Zonder verdere aanbouwdelen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: r154 waarde

Post by Andre »

Tjabbo wrote:200 tot 250 eur voor een leuke 2ehands denk ik? Zonder verdere aanbouwdelen.

Klopt rond de 250 euris indien er bv meer bij zit zoals cardan as baksteun etc etc vragen anderen 300 maar dat is echt de max
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: r154 waarde

Post by toyota87 »

ik heb ze ook wel eens gehad en verkocht ze altijd voor 250 euro.
alles erop en eraan natuurlijk.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
toyotacrown7mgte
Sla blaadje
Posts: 22
Joined: Wednesday 03 November 2010 01:08

Re: r154 waarde

Post by toyotacrown7mgte »

Ga je een getrag kopen dan.. Die zijn wel duuur joh :9
toyota ms112 project
porsche 924 daily

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: r154 waarde

Post by Andre »

toyotacrown7mgte wrote:Ga je een getrag kopen dan.. Die zijn wel duuur joh :9
Tremec :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: r154 waarde

Post by Dude »

Tremec 56 bak.....
Arnout gaat mn sloop chassis gebruiken als mal voor zo'n setup, dus wie weet :9
Image

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: r154 waarde

Post by Dredd »

Dude wrote:Tremec 56 bak.....
Arnout gaat mn sloop chassis gebruiken als mal voor zo'n setup, dus wie weet :9
Aha, dus jij bent de leverancier voor de mal. ^O^

Arnout wil inderdaad kijken wat de mogelijkheden zijn van een T56 transaxle op een MKIV. Ik ben zelf nog wat "onzeker"... de V160 is al vele malen in een auto MKIV gebouwd en de problemen zijn bekend. Het aantal Supra's met een T56 is zeer beperkt en ik wil de mogelijke "kinderziekten" + kosten natuurlijk zoveel mogelijk beperken, anders sta ik straks om de paar weken bij Arnout i.v.m. "unknown issue's".

Kweet ut nog niet...
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: r154 waarde

Post by Dude »

Kostprijs is voor mij de belangrijkste reden, eerst maar eens kijken wat zo'n geintje kost. Voor de rest moet het gewoon goed in lijn zitten met de aandrijving. Als dat goed is heb je er verder geen omkijken naar.
Image

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: r154 waarde

Post by Dredd »

Dude wrote:Kostprijs is voor mij de belangrijkste reden, eerst maar eens kijken wat zo'n geintje kost. Voor de rest moet het gewoon goed in lijn zitten met de aandrijving. Als dat goed is heb je er verder geen omkijken naar.
OK, duidelijk.

Ik lees wel veel verschillende verhalen over het koppel dat de T56 aan kan. De T56 Magnum is beresterk (1000+Nm), maar is ook weer duurder. Over de oudere types verschillende de meningen nogal.
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: r154 waarde

Post by Dude »

dit gaat om het nieuwe type, van de corvette C6 (ik weet niet of dit een magnum is) Die is transaxle, dus de bak zit vast aan het achterdiff, en dus zit de bak vlak voor de achterwielen. Dat is het voordeel van dit type Tremec bak, anders kun je net zo goed voor een V160 gaan. Arnout kan alles leveren qua pasvorm van de bak, denk aan bellhousing, steekassen etc. Voor mij is het dan een kwestie van tunnel uitslijpen en subframe aanpassen. Aangezien ik toch mijn supra helemaal uit elkaar heb liggen, kan dit er ook nog wel bij. Maar ik moet nog eea met Arnout kortsluiten voordat dit definitief is.
Image

User avatar
Dredd
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 780
Joined: Sunday 15 August 2010 11:37

Re: r154 waarde

Post by Dredd »

Dude wrote: Die is transaxle, dus de bak zit vast aan het achterdiff, en dus zit de bak vlak voor de achterwielen. Dat is het voordeel van dit type Tremec bak, anders kun je net zo goed voor een V160 gaan.
Daar zit ook de kneep (voor mij dan), als dat het enige voordeel is, waarom dan kiezen voor een "exotische" oplossing i.p.v. de "bekende" V160...

Ik denk nl. nog niet dat de T56 een (voldoende/veel?) goedkopere oplossing wordt t.o.v. een V160.

Als ik zou moeten kiezen tussen een NIEUWE T56 (Magnum?) en een gebruikte V160, waarbij de kosten ongeveer gelijk zijn, vind ik het weer een ander verhaal! Dan vind ik de T56 een goeie optie.

Maar zoals je zelf al aangeeft: laten we even wachten wat de Aap uit de mouw schudt [:D]
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
Joinnnn ussssss!

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: r154 waarde

Post by Tjabbo »

Dude wrote:Kostprijs is voor mij de belangrijkste reden, eerst maar eens kijken wat zo'n geintje kost. Voor de rest moet het gewoon goed in lijn zitten met de aandrijving. Als dat goed is heb je er verder geen omkijken naar.
Wat kost zo'n tremec dan dat'ie veel goedkoper is dan een v160 ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: r154 waarde

Post by Dude »

Aanschaf van de bak plus torquetube en diff is goedkoper dan een V160 alleen. Dat is dus een voordeel.
Check, de bak alleen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Tremec-T ... ccessories
Zeg maar compleet met torquetube en diff zo'n €3000. Ik zag een splinternieuwe met steekassen etc op marktplaats staan voor €4000. Haal je zoiets uit de states dan is het een stuk voordeliger.

Maar daar komt bij dat je steekassen, bellhousing en aangepaste koppelingsplaten (2jz clutch met de spline van een C6 bak) moet laten maken etc. Dus in eerste instantie ben je misschein net zo veel (misschien heel iets minder) kwijt dan wanneer de voor een V160 plus TRD diff. gaat.
(Hoewel ik nu her en der rond kijk naar een V160 zie ik dat de prijzen steeds hoger liggen. 4000 usd voor een 2e hands V160 bak is tegenwoordig redelijk normaal. Een nieuw diff kost ook al gauw 2700 usd. Met die prijzen in gedachten is een Tremec bak ombouw stukken voordeliger.) Neemt niet weg dat als je het laat inbouwen er weer uren over heen komen, wat de ombouw weer minder aantrekkelijk maakt.

Laten we zeggen dat de prijzen gelijk liggen.
Ik vindt het unieke er aan al mooi, de gewichtsverdeling icm mijn 1jz wordt subliem. Geen nose heavy supra meer. En ik hou wel van een uitdaging om het om te bouwen.
Daarbij komt dat de tremec een langere 1e en 6e versnelling heeft, wat weer ten goede komt aan het rijgedrag.
Spare parts zijn ook cheap van een Tremec bak. 1 tandwiel van een V160 kost al bijna 1000 euro, het complete setje van een Tremec kost 400 euro. Als dit als een plug en play set zou worden verkocht, zou dit uiteindelijk goedkoper kunnen worden dan een V160 ombouw.
Image

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: r154 waarde

Post by knabbel »

Dat zou wel een mooi project zijn dude! En ik ben het met je eens een transaxle oplossing kan geen kwaad voor een supra.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: r154 waarde

Post by dave »

Heel stoer project zo!

Hoe zit dat met de torque tube eigenlijk, hiermee knoop je toch de motor en transaxle star aan elkaar? Of zit daar nog wat `muziek` op? Deze vraag stel ik omdat ik niet helemaal begrijp hoe je dan de motor ophangt, of worden dat dan PU of solids?

Als ik het goed heb loopt de echte aandrijfas weer door de tube heen toch?

Post Reply