Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
-
- Shoarma eter
- Posts: 3170
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 16 November 2009 19:26
- Location: Goirle-City
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Als je dat mij hebt horen zeggen, kom ik jouw blok gratis in elkaar schroeven.suarea51 wrote:Trouwens snap nog steeds niet waarom ik mensen nu niet hoor zeggen wil je 400 pk gaan draaien zou ik toch voor een 1jz of 1.5 jz kiezen.
Mijn ervaring, de mensen die dat zeggen hebben zelf een kapotgelopen blok gehad, van het ene mankement in het andere gevallen en dan is opeens een 7m onbetrouwbaar.
Zoals op Supramania gezegd wordt, het enige echte mankement aan een Supra is de eigenaar.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
kom je mijn blok gratis in elkaar shroeven?
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Ik bedoelde dat tegen Surea, maarre voor niks niet.
Even mezelf quoten............
Even mezelf quoten............
emveha wrote:Indien je hulp nodig hebt, bel me. Voor een middagje sleutelen met shoarma ben ik altijd wel te vinden.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
oke zal het zeker in gedachten houden alvast bedankt
- toyotacrown7mgte
- Sla blaadje
- Posts: 22
- Joined: Wednesday 03 November 2010 01:08
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Je moet ook het oliesysteem goed nakijken, nieuwe oiliespuitjes kopen en de veer in de oliepomp(relief valve spring) vervangen.. Oja en koop goede lagers, van clevite bijv
toyota ms112 project
porsche 924 daily
porsche 924 daily
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Deze discussie is er al jaren en zal ook elke keer weer komen, misschien kan Tjabbo er eens een stickie van maken?
Ok, allereerst is een 7m een leuk blok, maar met 25 jaar oude techniek. Goed opgebouwd is het een leuk blok, redelijk betrouwbaar en gaat zo weer 150K km mee. Er zit hier enorm veel kennis over 7m, en dat is niet voor niets
En nogmaals, er wordt hier niet op een 7m gebashed, omdat bijna iedereen hier met zo'n blok is begonnen en er toch een haat/liefde verhouding mee heeft gehad. Maar bedenk alleen dat wij (en onder wij versta ik die paar mensen die al langer een 7m hebben) al het eea aan leergeld hebben betaald.
Een 7m betrouwbaar bij 400 pk? mwoa, tis een van de slechtere blokken die toyota gemaakt heeft. Waarom? omdat het blok van oorsprong niet ge-engineerd is als turbo blok, met dus als zwakke punten de lagering, koppakking, koeling en olie huishouding.
En de discussie over wel of niet JZ hoeft er niet te zijn. Appels en peren, ik zou zeggen probeer ze allebei eens!
De meeste hier op het forum hebben nog geen 10K km gemaakt met hun stock 7m, uitzonderingen daar gelaten.
Ik hoor iedereen over 400 pk roepen, maar wie heeft er in NL 400 pk uit een 7m?
Mmark komt qua krukas pk's in de buurt en Tjabbo is ook goed op weg, mijn blok zat ook aardig wat vermogen in maar verder helemaal niemand. En vraag aan Mmark, Tjabbo of ieder ander (ze zijn trws op 1 hand te tellen) die aan een 7m hebben lopen kietelen eens wat goedkoper geweest zou zijn (mijzelf incl.) 400pk 7m of 400pk JZ.
De weg naar 400 pk is lang en kost een vermogen.
Bij een JZ blok is dit iets eenvoudiger en betrouwbaarder, dat is alles.
Nogmaals, 7m is stock een leuk blok. Wil je betrouwbaar rijden, laat het dan stock.
Ok, allereerst is een 7m een leuk blok, maar met 25 jaar oude techniek. Goed opgebouwd is het een leuk blok, redelijk betrouwbaar en gaat zo weer 150K km mee. Er zit hier enorm veel kennis over 7m, en dat is niet voor niets

En nogmaals, er wordt hier niet op een 7m gebashed, omdat bijna iedereen hier met zo'n blok is begonnen en er toch een haat/liefde verhouding mee heeft gehad. Maar bedenk alleen dat wij (en onder wij versta ik die paar mensen die al langer een 7m hebben) al het eea aan leergeld hebben betaald.
Een 7m betrouwbaar bij 400 pk? mwoa, tis een van de slechtere blokken die toyota gemaakt heeft. Waarom? omdat het blok van oorsprong niet ge-engineerd is als turbo blok, met dus als zwakke punten de lagering, koppakking, koeling en olie huishouding.
En de discussie over wel of niet JZ hoeft er niet te zijn. Appels en peren, ik zou zeggen probeer ze allebei eens!

De meeste hier op het forum hebben nog geen 10K km gemaakt met hun stock 7m, uitzonderingen daar gelaten.
Ik hoor iedereen over 400 pk roepen, maar wie heeft er in NL 400 pk uit een 7m?
Mmark komt qua krukas pk's in de buurt en Tjabbo is ook goed op weg, mijn blok zat ook aardig wat vermogen in maar verder helemaal niemand. En vraag aan Mmark, Tjabbo of ieder ander (ze zijn trws op 1 hand te tellen) die aan een 7m hebben lopen kietelen eens wat goedkoper geweest zou zijn (mijzelf incl.) 400pk 7m of 400pk JZ.
De weg naar 400 pk is lang en kost een vermogen.
Bij een JZ blok is dit iets eenvoudiger en betrouwbaarder, dat is alles.
Nogmaals, 7m is stock een leuk blok. Wil je betrouwbaar rijden, laat het dan stock.

- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24490
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Sticky'd 

My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
jullie zullen het heus wel weten maar heb nu bijna alles al liggen dus een beetje laat
laten we er het beste van hopen
heb niet voor niets de oude suup van martien gekocht om veel geld te besparen
alleen nog onderblok doen en knallen
laten we er het beste van hopen
heb niet voor niets de oude suup van martien gekocht om veel geld te besparen
alleen nog onderblok doen en knallen
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Breng dan je 7m naar dymotrack, die honen met torque plate (als je die mag gebruiken want volgens mij zijn ze officieel van Arnout). Plus dat die gasten ervaring hebben met dragrace motoren en dus ook weten wat de juiste toleraties zijn. Het opbouwen van het onderblok zou ik laten doen. Het is wel niet zo moeilijk maar een foutje heeft gelijk catastrofale gevolgen, en dan ben je binnen een paar seconden behoorlijk wat geld lichter
Welke onderdelen heb je trws al?

Welke onderdelen heb je trws al?

- joep
- Elite shoarma kruider
- Posts: 814
- Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
- Location: Haarlem
- Contact:
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Het grootste mankement aan een 7M Supra is de diepte van de zakken van de eigenaar..emveha wrote:Als je dat mij hebt horen zeggen, kom ik jouw blok gratis in elkaar schroeven.suarea51 wrote:Trouwens snap nog steeds niet waarom ik mensen nu niet hoor zeggen wil je 400 pk gaan draaien zou ik toch voor een 1jz of 1.5 jz kiezen.
Mijn ervaring, de mensen die dat zeggen hebben zelf een kapotgelopen blok gehad, van het ene mankement in het andere gevallen en dan is opeens een 7m onbetrouwbaar.
Zoals op Supramania gezegd wordt, het enige echte mankement aan een Supra is de eigenaar.
Kortom, 7M kan betrouwbaar veel vermogen aan, alleen tegen een enorme geldzak..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Klopt heeft Babbel ook gedaan met zijn blok. Shortblock en kop los naar dymotrack gebracht om te laten honen en vlakken, en daarna door hun in het shortblock de krukas, lagers, drijfstangen, zuigers en zuiger veren laten monteren. En ze hebben toen ook even de kleppen in de kop gezet. Daarna hebben wij samen de rest zelf afgebouwd.Dude wrote:Breng dan je 7m naar dymotrack, die honen met torque plate (als je die mag gebruiken want volgens mij zijn ze officieel van Arnout). Plus dat die gasten ervaring hebben met dragrace motoren en dus ook weten wat de juiste toleraties zijn. Het opbouwen van het onderblok zou ik laten doen. Het is wel niet zo moeilijk maar een foutje heeft gelijk catastrofale gevolgen, en dan ben je binnen een paar seconden behoorlijk wat geld lichter![]()
Welke onderdelen heb je trws al?
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
aan onderdelen heb ik al de
zuigers
drijfstangen
57 trim
spearco intercooler
boost control
rev/speed meter
wideband
3"elbow
3"downpipe
3" catback
enz
kortom zat allemaal op de oude auto van martien
zg-pl-38 kunnen jullie kijken wat er allemaal op zit
staat in de database
zuigers
drijfstangen
57 trim
spearco intercooler
boost control
rev/speed meter
wideband
3"elbow
3"downpipe
3" catback
enz
kortom zat allemaal op de oude auto van martien
zg-pl-38 kunnen jullie kijken wat er allemaal op zit
staat in de database
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Ok, zitten die onderdelen nu in dit motorblok of heb je die nieuw gekocht voor dit project? Als ze al in dit motorblok zitten weet je nog niet eens of deze nog goed zijn toch?
Welk merk zuigers en drijfstangen e.d?
Want voor een 57 trim turbo heb je geen andere zuigers en drijfstangen nodig. Alles vast zetten met ARP bouten is meer dan voldoende.
Welk merk zuigers en drijfstangen e.d?
Want voor een 57 trim turbo heb je geen andere zuigers en drijfstangen nodig. Alles vast zetten met ARP bouten is meer dan voldoende.

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
zuigers en drijfstangen nieuw
de rest zat op het blok van martien zijn auto
turbo zat geen spelling op dus is goed de auto reed nog gewoon dus weet ook dat alles werkt
motor heeft lagerschade dus zet alles over op mijn goede blok
de rest zat op het blok van martien zijn auto
turbo zat geen spelling op dus is goed de auto reed nog gewoon dus weet ook dat alles werkt
motor heeft lagerschade dus zet alles over op mijn goede blok
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Ok, welk merk?
En welke drijfstang en krukasbouten ga je gebruiken? Als je de stock bouten gebruikt heeft het geen zin, dan zijn die de zwakste schakel. Dus gelijk alles vast zetten met ARP
En welke drijfstang en krukasbouten ga je gebruiken? Als je de stock bouten gebruikt heeft het geen zin, dan zijn die de zwakste schakel. Dus gelijk alles vast zetten met ARP

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
zuigers JE drijfstangen brain crower heb ook al arp bouten voor kop en drijfstangen
alleen nog een koppakking dikte weet ik nog niet!!!!
bij het blok van martien zat een 2mm lijkt me nogal dik???
maar las wel in de memory van boost meter dat de max boost 1.6 bar was ook veel vind ik
alleen nog een koppakking dikte weet ik nog niet!!!!
bij het blok van martien zat een 2mm lijkt me nogal dik???
maar las wel in de memory van boost meter dat de max boost 1.6 bar was ook veel vind ik
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Lol dat was een spikeje omdat de sensor op een verkeerde plek zat iirc.
Martien liet het altijd zien op meetings aan Honda gaste
Martien liet het altijd zien op meetings aan Honda gaste

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
oke dan dus niet de echte boost
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
vandaar vond het al super veel
maar goed heb je welleens mee gereden met die suup
maar goed heb je welleens mee gereden met die suup
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
Koppakking dikte weet je pas door de kop en en onderblok uit te literen.roy wrote:zuigers JE drijfstangen brain crower heb ook al arp bouten voor kop en drijfstangen
alleen nog een koppakking dikte weet ik nog niet!!!!
bij het blok van martien zat een 2mm lijkt me nogal dik???
maar las wel in de memory van boost meter dat de max boost 1.6 bar was ook veel vind ik
Je gebruikt JE zuigers, die zijn top, alleen weet je ook hoeveel cc dish die hebben? De dikte van de koppakking (icm de zuigers) is bepalend voor je compressie. Dat is nu alleen te achterhalen door dus uit te literen, dan weet je hoeveel cc er in de kop gaat en hoeveel in de zuigers (met de zuigers in TDC uiteraard). Daarmee kun je dan weer de dikte van de koppakking uitrekenen.

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
doe het goed of doe het niet
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
he jongen even wat anders
zat van de week in mijn wiel kast te kijken en is al goed geroest nu wil ik nieuwe wielkasten halen iemand een adres?
zat van de week in mijn wiel kast te kijken en is al goed geroest nu wil ik nieuwe wielkasten halen iemand een adres?
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
de sloop omzetten lassen of zelf dicht bakken
of zoals dave halve supra eraf halen en een achterste helft weer terug monteren [:D]

of zoals dave halve supra eraf halen en een achterste helft weer terug monteren [:D]
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24490
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen
uit een sloper zagen ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.