Page 3 of 3

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen

Posted: Friday 01 July 2011 22:38
by toyota87
sommigen doen dat wel eens heb ik gehoord :7

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen

Posted: Monday 04 July 2011 19:28
by roy
dan kan ik net zo goed zelf een stuk plaatstaal er in lassen
maar zoek eigenlijk origineel heb het bij de toyota gevraagt en kost 500 per kant vind ik nogal wat veel voor een stukje plaatstaal

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen

Posted: Monday 04 July 2011 20:42
by toyota87
kijk eens op internet in het buitenland.
vaak bieden ze het daar ook wel aan voor minder.

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen

Posted: Monday 04 July 2011 20:50
by roy
heb al zo vaak gezocht en ik kan niets vinden

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen

Posted: Monday 04 July 2011 20:55
by toyota87
ik weet dat er van die wide body delen verkocht worden in het buitenland.lasstukken natuurlijk.
ik ze wel eens te koop zien staan.
meschien weet iemand anders dat hier op het forum.

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen

Posted: Wednesday 06 July 2011 17:10
by roy
kan niets vinden wordt toch toyota dealer

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen

Posted: Wednesday 06 July 2011 17:33
by Tjabbo
even 'gerco' hier op het forum een berichtje sturen.
en 'suarea51' heeft een extra auto gekocht om te slopen. die kan je ook vragen.

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen

Posted: Wednesday 06 July 2011 17:44
by roy
tnks
zal ze even pb sturen

Re: tips en advies om je 7mgte zelf op te bouwen

Posted: Wednesday 04 September 2013 20:37
by stefan
gewoon goed opletten waar je alles uithaalt en de juiste spec kwa aanhaal momenten hebt, hou zeker de trsm erbij staan goeie aanwijzingen in en kan je alles zo in elkaar zetten en opzich valt de 7M mee zit vrij simpel in elkaaren een andere inlaat is ook zeker mooi en heeft een iets kortere intercooler weg inderdaad maar echt noodzakelijk neuh niet echt, en inderdaad je dynamo komt dan op de plek van de AC dus die zou je dan moeten opgeven ik heb hem uit de mijne gehaald puur vanwege dat ik hem toch niet gebruik en de warmtewisseler die voor je radiateur zit gewoon verrot was en hij het niet deed (was leeg) en een oude systeem is waar het nieuwe koelmiddel niet geschikt voor is ....
kwa electronica let goed op dat je je gasklep positie sensor niet zomaar los haalt want dan moet je die weer opnieuw afstellen en kan een pijn in the butt zijn want is best gevoelig om af te stellen 1mm verschoven en succes loopt die niet echt lekkertjes ...

en ik ben ook van mening dat elke motorblok wel ze kwalen heeft , en iedere een andere ervaring heeft met een blok of het een 1jz of 7M is , ik heb opzich niet zoveel problemen gehad met me 7M-Ge en heeft echt veel op ze donder gehad niet te kort (koelslang lek , te warm geworden , koppakking lek en dan even goed nog 250km ermee gereden en altijd starten en lopen me echt nog nooit in de steek gelaten wat er ook mee was... nu over gegaan na een 7M-Gte en was ff puzzelen en hier en daar even wat aanpassen , standaard dingen laten aanpassen en modificeren (koppelings set) ,zelf dingen fabriceren , zoeken uitpluizen , en een gok nemen , onderdelen vervangen .. maar uit eindelijk wel een goed blok weer hebben maar dan weet je als je het zelf opbouwt en inbouwt en het werkt dan goed dat je dan een goed blok hebt , en ja soms koppen mensen zo een auto rijden ermee en dan is die stuk en dan is het een slechte auto inderdaad maar zo heeft elke merk en type motor ze eigen dingen en is maar net hoe je ermee om gaat en bijhoud , en dat is het ook zeker verstand erbij houden en logische houden en niet vergeet in te rijden dan komt alles op ze plek