Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

rolkooi inbouwen

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

rolkooi inbouwen

Post by antigram »

Heehee,

Ik ben van plan een rolkooi in de supra te laten lassen aangezien een stalen kooi uit amerika te laten verschepen ongelovelijk duur is. Maar ik ben op zoek naar wat goede adressen om dit te laten doen. Ik weet dat alexander strik zijn rolkooi had laten maken door renova en ik had hun gemailed, maar zag laatst dat deze gestopt zijn. Mijn voorkeur gaat nu uit naar biesheuvel aangezien die vrij dichtbij breda ligt, maar als iemand een ander goed adresje weet, dan laat maar weten :)

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: rolkooi inbouwen

Post by kolkie »

Die kerel van Renova last nu volgens mij kooien voor/bij the autosportcompany in.

De vraag is overigens wat je precies voor een kooi wil. Moet ie aan FIA annex J voldoen of is dat niet interessant? Moet het een echte antigram-kooi worden (= zo licht mogelijk) of voldoet een autocross-kooi?
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: rolkooi inbouwen

Post by otterkoppie »

dan doe je het gewoon zelf heb ik ook gedaan *O*
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
otterkoppie
Shoarma voorproever
Posts: 1213
Joined: Saturday 26 September 2009 18:24
Location: VINYLLAND

Re: rolkooi inbouwen

Post by otterkoppie »

deze kawam ik nog tegen
www.autosportcompany.nl
ben gestopt met bier drinken

het bier is op

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: rolkooi inbouwen

Post by antigram »

het belangrijkste van de kooi is voor mij de stijfheid van de auto en daarna de veiligheid. fia hoeft niet perse aangezien de auto toch niet op zandvoort en zo zal komen dus daarvoor heb ik het certificaat niet nodig. Maar aan de andere kant moet een niet fia rolkooi niet onveilig zijn (crappy gelast en zo wat zo los kan breken tijdens een ongeluk) want in dat geval heb ik liever weer wel een fia kooi. En tja als de kooi qua structuur goed genoeg is dan kan ik weer andere delen van de auto afhalen die dan niet echt meer meetellen aan de stijfheid van de auto (carbon dak, carbon deuren kofferbakvloer etc) dus dat wint zichzelf wel weer terug in gewicht ^O^

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: rolkooi inbouwen

Post by TheDoctor »

Paul Vlasblom doet het ook, en die zit in Oss als ik me niet vergis.

kolkie
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1756
Joined: Saturday 04 March 2006 21:37
Location: Vroomshoop/Den Bosch

Re: rolkooi inbouwen

Post by kolkie »

Uden actually.

De reden dat ik het vroeg voor FIA is het volgende: de pijpen voor een officiele fia-kooi zijn zogenaamde seamless pijpen, en niet met een naad over de volle lengte. Nadeel hiervan is dat zulke pijpen wat lastiger te verkrijgen zijn (punt 1) en ook iets duurder is. Het zal allicht iets beter/sterker zijn maar er zijn er dus genoeg die kooien inbouwen voor bv. de autocross met standaard-pijpen, en dan is je keuze wat ruimer qua bedrijven.

Als de sky helemaal de limit is qua kosten kun je ook een CrMo4-kooi nemen; Dat spul is een stuk lichter (en een stuk duurder) waardoor je dunnere pijpen mag gebruiken: onder de streep heb je dan vergelijkbare sterkte/stijfheid maar minder gewicht. Which is nice. And expensive.

Beide is voor jou niet relevant lees ik al, dus je bent vrij om uit te besteden aan wie het ook wiel doen. Biesheuvel zou ik mijn auto zo aan toevertrouwen overigens. Gezien hun ruime ervaring met rally-auto's weten die wat van belang is en wat niet.
Who needs new cars anyway - '88 Sjonniebeemer (E30 325i sans la lettre) + Mazda MX-5/Miata 1.8'
ik dus :P 2014 Fusion, 2015 Mustang
Een dag geen post is een dag geen bekeuring :D !


Shoarmateam-wiki

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: rolkooi inbouwen

Post by DeSchouten »

Biesheuvel en autosport company zijn beide goede goede bedrijven.
als fia keur niet uit maakt en je wilt zelf helpen kan een maat van mij het ook.
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: rolkooi inbouwen

Post by antigram »

interesting... Hoe zit dat met chromology lassen aan staal dan? ik weet dat de cusco kooien doorgaans daarvan gemaakt zijn, maar dat zijn in bout kooien.

Post Reply