Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

motorruim perikelen

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

motorruim perikelen

Post by antigram »

yoo zoals jullie wel gelezen hebben is er in mijn garagebox ingebroken en waar eerst alle modules mooi geordent in een doosje zaten lag nu de helft op/onder/naast de auto en de rest heb ik nog niet gevonden.

Wat ik nog heb:
een zwarte module waarop "relay cleaner cont." staat
Een grijze module waarop "igniter assy" staat
En een houder met 2 relays

De rest van de losse kastjes lijkt allemaal weg te zijn.

Kunnen jullie me vertellen wat er allemaal mist afgezien van de ruitenwissermotor en de zekeringkast. ik ben puur geinteresseerd in de dingen die nodig zijn voor de motor, als het voor iets ander is dan is er grote kans dat dat toch niet meer op de supra zit dus dan heb ik dat niet meer nodig [Y]
Last edited by antigram on Thursday 11 August 2011 23:09, edited 1 time in total.

tse
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 715
Joined: Sunday 01 October 2006 22:21
Location: eindhoveee

Re: modules motorruim weg

Post by tse »

lijkt wel of het gejat was door kinderen ofzo. wat moet iemand daar mee?

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: modules motorruim weg

Post by emveha »

Relais Cleaner is waarschijnlijk je koplamp cleaner relais, ( Als ik me niet vergis) dus niet persé nodig.

Igniter Assy wel, deze hoort aan je linker schutbord voor de ontsteking.

Relais op voetje horen onder de zekeringkast, en zijn voor de vinnen in te laten slaan.

Mocht je de originele brandstofpompbekabeling willen gebruiken, heb je het brandstofpomprelais+weerstand nog nodig, en niet te vergeten, je injectorversterker.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: modules motorruim weg

Post by TheDoctor »

ik heb hier nog een complete kabelboom liggen van een GA70, RHD. Alles zit er nog in en aan, op de hoofdzekering kast na, die zit er nog wel, maar is wat in geknipt om relaisvoetjes te kunnen stelen :D.

Je bent vrij om langs te komen en mee te nemen wat je wilt :)

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: modules motorruim weg

Post by antigram »

@tse: daar lijkt het wel op idd

@ emveha: Goede info! Bedoel je met vinnen die visco fan? Die heb ik niet meer dus die zal ik dan niet meer nodig hebben toch? Orginele branstofpomp heb ik ook niet meer dus dat hoeft ook niet dan :Y)

@ thedocter: nice! Is dat hetzelfde als de 7m electronica dan? Als Dat zo is kom ik wel ff snuffelen :Y)

Verder kan ik me nog herinneren dat ik vorig jaar een moduletje eraf had geschroefd bij het schutbord in de buurt waar een vacuum slangetje in ging. Dat is dan zeker van de stuurbekrachtiging ofzo?

TheDoctor
Shoarma haler eerste klas
Posts: 376
Joined: Friday 27 August 2010 01:47
Location: Goirle

Re: modules motorruim weg

Post by TheDoctor »

ik heb geen idee.... maar je mag meenemen wat je nodig hebt, de motorboom bij mijn 1G-GTE is los van de autoboom en de rest zal nog wel in mijn auto zitten :P

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: modules motorruim weg

Post by emveha »

Nee, met vinnen bedoelde ik de twee kleine electrische vinnen ( Kan ook een enkele zijn bij sommige types) die naast de Visco zitten. Deze worden via motorelectronica en airco-temperatuursignaal geschakeld bij bepaalde omstandigheden.

Stuurbekrachtiging vacuum zit alleen op het blok. Geeft extra lucht aan de inlaat voor een verhoging van het stationair toerental als je dan aan het stuur draait. Dus dat zal het niet geweest zijn.

Als je links tegen het schutbord iets hebt weggehaald, zal het een vacuum of turbodruksensor zijn geweest. Geen van tweeén nodig voor de motor, die zijn enkel voor de turbodrukmeter in het dashboard of voor je economy lampjes. Motormanagement diet niets met deze signalen. Verder kan het ook nog van de Cruise-Control zijn geweest. Deze heeft een eigen vacuumsensor (en bij GTE) een eigen vacuumpomp.

Rechts aan het schutbord zitten volgens mij alleen vacuumslangen van de kachelkraan, en Charcoal Canister, dus ook geen direct effect voor de motor.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: modules motorruim weg

Post by antigram »

en wat doen die vinnen? Ik zal zo wel even kijken maar ik kan het me zo niet voor de geest houden

emveha
Shoarma eter
Posts: 3170
Joined: Monday 16 November 2009 19:26
Location: Goirle-City

Re: modules motorruim weg

Post by emveha »

Dat zijn de extra koelvinnen. Je hebt je grote viscovin, en daarnaast 1 of 2 kleine vinnetjes. Ook wel Auxilary Fan's genoemd voor dynamo of AC-pomp.
Een gyneacoloog is feitelijk ook maar een kutmonteur !!!!!!

Haynes-Manual............Manual.
- Unscrew bolt.
---> Looking at it for an hour, and realising there is no way in hell you can ever reach it, without removing 4 other parts.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: modules motorruim weg

Post by antigram »

Ohjoh, dat heeft er bij mij niet eens op gezeten, toen ik em kocht zat er alleen een visco op. Mooi kan dat ook weg :Y)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: modules motorruim weg

Post by Tjabbo »

antigram wrote:@tse: daar lijkt het wel op idd

@ emveha: Goede info! Bedoel je met vinnen die visco fan? Die heb ik niet meer dus die zal ik dan niet meer nodig hebben toch? Orginele branstofpomp heb ik ook niet meer dus dat hoeft ook niet dan :Y)

@ thedocter: nice! Is dat hetzelfde als de 7m electronica dan? Als Dat zo is kom ik wel ff snuffelen :Y)

Verder kan ik me nog herinneren dat ik vorig jaar een moduletje eraf had geschroefd bij het schutbord in de buurt waar een vacuum slangetje in ging. Dat is dan zeker van de stuurbekrachtiging ofzo?
Module is waarschijnlijk je boost sensor.die kan weg.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: modules motorruim weg

Post by antigram »

Als we toch bezig zijn, bij het aansluiten van de stekkers aan de voorste kabelboom had ik 4 stekkers die niet op die boom aangesloten konden worden.

Image

Misschien dat een van jullie het weten. Ik denk zelf dat het komt omdat ik mijn dashboard kabelboom nog bij emveha moet ophalen en er daar nog wat stekkers bij zitten maar jullie zullen dat vast wel weten.

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: modules motorruim weg

Post by joep »

Dat zijn idd je dash stekers
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: modules motorruim weg

Post by Dude »

Nr 1 is volgens mij van je VSV klepje.
Image

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: motorruim perikelen

Post by antigram »

Heb er weer een paar:

Image

Deze zitten aan de linkerkant van de auto. Als ik het zo zie lijkt het me een stekker van de cruise control (welke ik niet meer heb) en de lage remvloeistofsensor (welke ik ook niet meer heb) Maar weet het niet helemaal zeker.


Image[/URL]

En dan deze nog aan de rechterkant maar daar kwam ik helemaal niet mee uit. Ze zitten ergens voor vlakbij het ruitenvloeistofreservoir maar heb geen flauw idee hoe of wat.

Post Reply