Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

voorste draagarmen van subframe afhalen

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

voorste draagarmen van subframe afhalen

Post by antigram »

Wie heeft daar een goede tip over? Ik heb een subframe onder de auto hangen waar ik nieuwe draagarmen met pu bushings op wil zetten maar ik krijg die bouten er niet in 1 stuk af. Ik heb het al geprobeert op mijn reserve subframe maar ook daar geen succes en heb ik uiiteindelijk vanalles los moeten slijpen waarbij ook het subframe een paar mooie lidtekens aan over heeft gehouden. Wie heeft er nog goede tips om de draagarmen er heel vanaf te krijgen OF om iig het subframe onbeschadigd te laten.

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: voorste draagarmen van subframe afhalen

Post by knabbel »

Ik heb ook mijn bouten los moeten slijpen. Gewoon heel veel geduld en een doorslijp schijf doen wonderen.

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: voorste draagarmen van subframe afhalen

Post by joep »

Reciprozaag doet het ook goed!
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: voorste draagarmen van subframe afhalen

Post by DeSchouten »

grof geweld met een slijptol is de enige optie!
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: voorste draagarmen van subframe afhalen

Post by Dude »

Bij mij gingen ze gewoon los? Zijn ze verrot dan? Anders met wd40 inspuiten en heet stoken met een acetyleenbrander.
Image

User avatar
knabbel
Meat-team Member
Posts: 439
Joined: Sunday 18 May 2008 14:28

Re: voorste draagarmen van subframe afhalen

Post by knabbel »

Dude wrote:Bij mij gingen ze gewoon los? Zijn ze verrot dan? Anders met wd40 inspuiten en heet stoken met een acetyleenbrander.
Het zijn niet de moeren die het probleem zijn. Het zijn de bouten die vast rotten in de bus die door het rubber heen zit. Moet sowieso gefixt worden, want op deze manier kan je je uitlijning ook niet meer aanpassen.

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: voorste draagarmen van subframe afhalen

Post by joep »

Dude wrote:Bij mij gingen ze gewoon los? Zijn ze verrot dan? Anders met wd40 inspuiten en heet stoken met een acetyleenbrander.
Zijn ze ook stuk.. Hitte en rubber gaat niet samen..
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: voorste draagarmen van subframe afhalen

Post by Dude »

Komt toch nieuw rubber in :9
Image

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: voorste draagarmen van subframe afhalen

Post by Tjabbo »

knabbel wrote:
Dude wrote:Bij mij gingen ze gewoon los? Zijn ze verrot dan? Anders met wd40 inspuiten en heet stoken met een acetyleenbrander.
Het zijn niet de moeren die het probleem zijn. Het zijn de bouten die vast rotten in de bus die door het rubber heen zit. Moet sowieso gefixt worden, want op deze manier kan je je uitlijning ook niet meer aanpassen.
Klopt. dat heb ik ook
moet binnenkort vervangen want ik heb alle poly bussen binnen nu.


Een vraagje over de poly bussen.
Ik heb namelijk even alexander strik gebeld om te vragen wat zijn ervaringen met de bussen zijn. Hij vertelde me dat er een rand in de draagarm zit waar je de bussen in zet. Die hoort er te zitten schijnbaar (heb geen goede foto kunnen vinden) maar is redelijk scherp. iig zo scherp dat de bussen een eind ingesneden worden. Niet helemaal doorgesneden (tenminste niet direct) maar het schijnt in te snijden. Hij heeft ze weggevijld en gladde pasringen laten draaien die er in gaan zodat het opvult maar niet meer snijdt.

Iemand daar plaatjes/voorbeelden van? of ervaringen?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: voorste draagarmen van subframe afhalen

Post by dave »

Welke bussen heeft Alexander?

Ik heb de RK bussen, deze maken gebruikt van de stalen sleeves die in de draagarmen zitten, deze sleeves zijn afgerond en bieden draagvlak.

Als deze sleeves er uit moeten dan hou je iid een dunne (scherpe) rand over. Alexander heeft het deel met de verdikking (wat buiten de draagarm valt) blijkbaar vervangen door metalen ringen, wat op zich een goede oplossing is. Of je daar op straat ook last van heb weet ik niet. Ik zou de bussen gewoon monteren en zorgen dat de randen van de armen niet te scherp zijn. Daarna af en toe eens kijken, mocht het gaan snijden kun je het alsnog aanpassen.

O ja, voor het los slijpen van de bouten heb ik 1mm doorslijpschijven gebruikt, heb je net weer wat meer ruimte. :Y)

Post Reply