Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

goede schijven achter

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

goede schijven achter

Post by antigram »

y0 mensen ik wil mijn schijven achter vervangen en ben opzoek naar iets potenters. Ik zit zelf te denken met brembo maxx ofzo maar ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: goede schijven achter

Post by suarea51 »

ik was van plan om stoptech schijfjes te kopen met remblokken, heb van mensen gehoord dat het geen slecht merk is en het remmen verbeterd vergeleken met stock.

P.S.

kosten zijn 400 euro voor achterkant en 440 voor voorkant remschijven met blokjes.

Image
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

User avatar
KX250
Meat-team Member
Posts: 1541
Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
Location: Nijverdal

Re: goede schijven achter

Post by KX250 »

Achter lijkt mij eigenlijk overbodig. De voorste remmen geven verreweg het meeste remvermogen.
Let er er anders wel op dat je achter de juiste schijven koopt, dus met trommel voor de handrem.
Republica bananna

User avatar
suarea51
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 772
Joined: Monday 15 March 2010 21:49
Location: Westerhaar

Re: goede schijven achter

Post by suarea51 »

dit klopt, remvermogen is 80% voor en rest achter lijkt mij

mocht je achter vervangen voor betere performance schijven vind ik dat je voor niet mag vergeten.

vind het trouwens ook een onderdeel wat looks geeft aan een auto.
mocht je mooie open velgjes hebben vind ik clean remklauwen met schijven ook een must have
2jz-gte? ^^
Old Toyota's Never Die, They Just Get Faster

Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win.

User avatar
joep
Elite shoarma kruider
Posts: 814
Joined: Wednesday 22 July 2009 22:24
Location: Haarlem
Contact:

Re: goede schijven achter

Post by joep »

Koop gewoon een goede remKracht verdeler en je bent klaar met grotere schijven en bijpassende klauwen aan de voorkant. Achter is alleen om de auto recht te houden.
Oedipus was de eerste 'motherfucker'

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: goede schijven achter

Post by Tjabbo »

Eens met joep.
Alleen aan de achterkant heb je niets aan. Wil je toch een goede upgrade voor niet veel geld dan kan je mk4 klauwen en schijven/blokken plaatsen. Aan de voorkant past een mk4 klauw niet, maar aan de achterkant wel als je de boutgaten aanpast, stofkapje weghaalt en een centreerringetje maakt.

http://www.4cefed.com/mkivbrakes.html
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: goede schijven achter

Post by DeSchouten »

Hoe zit dat als je een Bbk voor heb, word het verschil / verdeling dan niet te groot met de originele remmen achter? Of maakt dat weinig uit en maakt dat het burnen alleen maar makkelijker :7
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: goede schijven achter

Post by dave »

Mijn ervaringen zijn het volgende

Ik heb de mk4 achterremmen op de mk3, moet zeggen dat het direct verschil maakte, ook met de stock voorremmen, dus dat het alleen maar de auto recht houd ben ik niet helemaal mee eens. De auto `hurkt` meer met de betere remmen achter, wat de stabiliteit ten goede komt naar mijn idee. Dat het de auto ook recht houd is idd een deel van de functie, de remvertraging werd ook beter, kortere remweg zeg maar.

De rembalans werd er op straat niet merkbaar mee verstoord, op het circuit is het natuurlijk heel anders, de de stock voorremmen fikken helemaal af!

Inmiddels is er ook een bbk voor gemonteerd bestaande uit 350Z schijven en porsche `big red` remklauwen. Nu met pagid rs 19 blokken, deze moeten wel wat opwarmen, dus volgende keer misschien een andere keus blokken, op zich wel eens interessant om op de pagid internet pagina te kijken, word je best weer wat wijzer van!

Balans tussen voor en achter is goed, en het is echt een genot om goede remmen rondom te hebben, de stock remmen zijn niet echt van deze tijd te noemen.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: goede schijven achter

Post by antigram »

o dr gaat ff iets mis in de communicatie, ik heb het idee dat jullie denken dat mijn remmerij voor de rest stock is maar dat is niet zo. Ik heb een willwood BBK voor en een pedalbox met een HRC voor de voorremmen en een HRC voor de achterremmen. De pedalbox is zo gemaakt dat ik kan instellen hoeveel er naar de voorkant gaat en naar de achterkant dus mocht het 'te goed' remmen wat ik betwijfel aangezien ik al een bbk heb kan ik het altijd nog instellen. Maar wat is jullie ervaring met stoptech voor de rest?

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: goede schijven achter

Post by Dude »

Zelf geen ervaring, maar voor de achterkant haal ik straks Stoptech. Staan goed aangeschreven op SM en SF.
Image

Post Reply