Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

mk3 drijfstangschalen kapot

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: mk3 drijfstangschalen kapot

Post by Tjabbo »

Wat wil je dan precies en hoe snel moet het klaar?
Je mag ook (volgend voorjaar :'( ) de motor uit mijn supra kopen, eventueel met upgrades.

alles is gedaan, en bewezen 30.000 km op het volledig gereviseerde blok.
Dikke stalen koppakking van titan, nieuwe lagers, allemaal nieuwe pakkingen e.d.

evt met 550cc injectoren, lexus afm, dikkere 57 trim turbo etc etc. setup goed voor meer dan 360pk en 600nm koppel (dynosheet aanwezig).
Ga maar eens rondvragen wat een goede revisie je gaat kosten en dan nog de moeite die je moet doen dan weet je wat je kwijt bent ongeveer.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: mk3 drijfstangschalen kapot

Post by Andre »

ALS je nou slim bent en je toch af en en toe wil trappen zou ik NU meteen voor een Swap gaan en een JZ motor in swappen

Afhankelijk van je hoe deep je pocket is kun je zelfs leuke upgrades bij kopen met een JZ swap zul je zeker goedkoper uitkopen dan wanneer je bv je bestaande motor wil gan gebruiiken reviseren of whatever

Een 7M zelfs met voldoende olie krijg je lagers problemen laat staan zonder olie

Verder als ik jou verhaal zo lees is het echt einde oefening met je onderblok
Je zal nodig hebben

Andere krukas setjes zuigers en lagers en dan kom nog een hoop andere stuffs erbij en dan moet het nog in elkaar

Alleen aan parts zit je boven de prijs van een Bulletproof JZ blok en jou motor moet er toch uit dus ik zou het wel weten

Maar its up to you IK vind het eigenlijk een beetje zonde om geld in te pompen in een 7MGTE

Je zou eventueel ook de motor van Tjabbo kunnen overnemen in het voorjaar die echt hellemaal af in Balance

MAAR vraag eerst waarom de motor uitmoet ik gok dat er een JZ motor in komt [:D] [:D] want kaopt is ie niet ?
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: mk3 drijfstangschalen kapot

Post by Tjabbo »

@andre:
Mijn 7m is idd heel erg goed. Maar ik wil richting 500whp. Eerste stap is dan een single 2jz-gte er in.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: mk3 drijfstangschalen kapot

Post by Dude »

whahahaha, daar zijn de meningen over verdeeld. 7m is een leuk motorblok, alleen moet je hem helemaal reviseren. En dat is een standaard verhaal, helaas.

De enige minpunten aan een JZ kunnen zijn: lekkende kleprubbertjes, krukaskering en na veel km willen de turbo's wel eens kapot gaan.
Voordeel is: meer vermogen, veel soepeler motorblok en dat die gewoon veel meer misbruik kan hebben.

Maar appels en peren, totaal verschillende motoren, zowel in rijgedrag als betrouwbaarheid. Ik vindt een 7m nog steeds een leuke toer motor, maar absoluut geen race blok.

Advies, koop nou gewoon die 1jz die helemaal af is (als die kabelboom al klaar is). Je gaat veel duurder uit zijn met het reviseren van je 7m!
Image

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: mk3 drijfstangschalen kapot

Post by STRNPCP »

7M Suup wordt/is een klassieker en zo zou ik er dan ook mee rijden. De onderdelen en zelfs de blokken zijn nu al moeilijker te verkrijgen dan een 1JZ Supra blok, terwijl er veel meer 7M Supras zijn gemaakt. Ook dat zegt al genoeg over het blok lijkt me. ;)
Maar als je van origineel houdt zeg ik: doen en erg zuinig op zijn.
Wanneer je stoplichtsprintjes wilt doen is een RX7 FD veel beter en van bijv. een Supra MKIV zie je alleen de achterlichten wanneer je daar met een 7MGTE supra tegen gaat sprinten. Dan moet je toch al met een GT-R komen om die simpel te kunnen verslaan
http://www.97supraturbo.com/Images-New/ ... rticle.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Anyway, succes met je rebuild (perhaps)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Dude
Shoarma eter
Posts: 3865
Joined: Monday 01 January 2007 19:55

Re: mk3 drijfstangschalen kapot

Post by Dude »

Een bellhousing bedoel je. die koop je ook voor iets meer dan 300 euro, en natuurlijk niet bij de dealer in NL.
De rest van de kleine dingetjes zul je ook moeten aanschaffen bij je 7m. Denk aan motorsteunen, olie, filters, bougies, distributie riem etc.
Maar €1600 voor een 1jz die al kant en klaar is, is een koopje.

Je 7m gaat vast wel vuurspugen, alleen niet op de manier zoals jij dat wilt :Y) En een standaard mk3 is echt geen racemonster, je kunt er wel een racemonster van maken (voor de nodige doekoes natuurlijk) Vraag iedere 7m eigenaar die aan het blok heeft lopen tunen wat nou voordeliger is. Uiteindelijk gaat iedereen voor een JZ (behalve DS, maar die wacht tot de 7m antiek is)

Maar genoeg over JZ motoren. Je 7m kan ook een leuk motorblok worden, mits je de volgende dingen er aan veranderd:

Als ik het zo hoor wil je hem af en toe behoorlijk op de staart trappen. Ga dan sowieso een metalen koppakking monteren, ARP kopbouten en goede lagers en zuigers
(of iig goede zuigerveren). Dus niet die goedkope ebay rommel, daar kom je op terug. Niet gezegd dat alles op ebay slecht is, maar qua pakkingsetjes heb ik veel rommel voorbij zien komen. Kopbouten moet je toch nieuw hebben omdat je de oude niet meer kunt gebruiken. ARP bouten zijn sterker en goedkoper!
Met een metalen koppakking moet je je onderblok ook vlakken, incl lagerplaat. Monteer een nieuwe, of liefst een grotere, oliepomp!!! Het is niet voor niets dat bijna alle 7m motoren lagerschade hebben door ondermaatse olie voorziening. Blok de EGR klep af, deze is alleen maar lastig.

Maar goed, succes ermee iig.
Image

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: mk3 drijfstangschalen kapot

Post by Gunnar »

I can sense the wisdom grows strong in you obi-wan :-)
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

User avatar
Rsoarer
Shoarma kruider
Posts: 672
Joined: Friday 28 January 2011 12:45

Re: mk3 drijfstangschalen kapot

Post by Rsoarer »

supraspec wrote:
Gunnar wrote:I can sense the wisdom grows strong in you obi-wan :-)

:P ik kan goed engels maar wat je nu allemaal zegt :P ... hmmm can u transulate :P that shit
:neehe: _O- ;)
Soarer, Tourer en Chaser subforum nu op shoarmateam!!!!!!

User avatar
Gunnar
Shoarma haler eerste klas
Posts: 343
Joined: Friday 12 June 2009 20:22

Re: mk3 drijfstangschalen kapot

Post by Gunnar »

:-)

Dat je eindelijk slimmer aan het worden ..... was .... [:D]
1JZ VVTi on LPI, works bell paddleshift kit niet aangesloten, R154 bak, 3" full exhaust, Wideband, Apexi Neo AFC

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: mk3 drijfstangschalen kapot

Post by Tjabbo »

Epic fail _O-
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply