Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Remmen reviseren

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
Frodo
Sla blaadje
Posts: 25
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 26 August 2011 19:09

Remmen reviseren

Post by Frodo »

Hey,
Aangezien men supra wel wat stil heetf gestaan en al op leeftijd is (26 komend jaar) blijven de remmen al eens hangen.
Ik vertrouw dit niet zo echt. ze zijn ondertussen wel los maar volgens mij niet 100%. De auto remt ook wel maar ik moet redelijk drukken op de pedaal.
Remmen zijn al ontlucht. hoofdremcylinder is denk ik wel in orde dus eerst de remmen zelf deftig nakijken lijkt me.
En kunnen stoppen is toch wel een pak belangrijker dan snel kunnen vertrekken dacht ik zo :)
Dus ik dacht om de remklauwen (of hoe noemde da) te reviseren. Daar zouden revisiesetjes voor bestaan?
Nieuwe remblokken heb ik al.

Enig idee waar dit te krijgen is voor een schappelijke prijs?

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: Remmen reviseren

Post by PimmeTjaaH »

Bij de dealer kosten ze voor de voorkant 40 euro, en achterzijde 60 euro.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Remmen reviseren

Post by toyota87 »

gewoon bij de dealer kopen wat pim zegt [^]
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

Frodo
Sla blaadje
Posts: 25
Joined: Friday 26 August 2011 19:09

Re: Remmen reviseren

Post by Frodo »

Ok dan ga ik dat deze week een keer doen. moet toch langs men dealer met men auris voor onderhoud ook.
Deze vakantie wordt sleutelvakantie denk ik :) kan ik vanaf dat lente is terug lekker rijden :p

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: Remmen reviseren

Post by PimmeTjaaH »

Als je een beetje doorwerk kan je het ook in 1 dag doen hoor :P

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen reviseren

Post by STRNPCP »

Frodo wrote:Hey,
Ik vertrouw dit niet zo echt. ze zijn ondertussen wel los maar volgens mij niet 100%. De auto remt ook wel maar ik moet redelijk drukken op de pedaal.
Remmen zijn al ontlucht. hoofdremcylinder is denk ik wel in orde dus eerst de remmen zelf deftig nakijken lijkt me.
Weet je heel zeker dat het probleem niet IN de remklauw zelf zit? Ik herken dit probleem nl. want mijn oudste Supra (1987) heeft daar ook last van. De laatste keer op de weg terug vanuit Zuid-Frankrijk, op zondagmiddag, met vrouw en 3 kinderen en spit... De remklauw was in de 3-4 jaren daarvoor al 2x eerder vastgelopen/blijven hangen en al moet ik bekennen dat ik hem niet heb gereviseerd, hij is wel bij herhaling doorgespoeld. Het probleem kwam echter terug, met tussenpozen waarin de remklauw prima functioneerde. En daar ik maar weinig met mijn Supra's rijd, verwacht ik dat het door het lange stilstaan op gegeven moment wel weer zal optreden. Ik ga die remklauwen er (in 2013, als de auto wegenbelastingvrij is) af gooien, want ik vertrouw ze niet meer. Op mijn projectsuup en mijn JZA70 zet ik een Night Pager set, daar komen dus 2 paar vervangende remklauwen van af.
Frodo wrote:Dus ik dacht om de remklauwen (of hoe noemde da) te reviseren. Daar zouden revisiesetjes voor bestaan?
Als je ze reviseert, let dan goed op dat de cilinder- en de zuigerwand geen krassen van het langs elkaar schuren vertonen en zeker geen roest . Mocht je die wel zien, kun je de remklauw m.i. beter vervangen.
Of je kunt ze laten reviseren, waarna je er garantie op hebt ;) .
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
PimmeTjaaH
Elite shoarma voorproever
Posts: 2604
Joined: Sunday 13 April 2008 21:03
Location: Heemskerk

Re: Remmen reviseren

Post by PimmeTjaaH »

Even een update voor je STRNPCP, eind dit jaar word de vrijstelling van wegenbelasting afgeschaft. Autos vanaf 01-01-1987 worden dus niet meer wegenbelastingvrij.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen reviseren

Post by STRNPCP »

Lol, je hebt even het laatste nieuws hierover gemist denk ik. Ook op dit forum zijn er 2 topics over te vinden.
De regeling wordt niet afgeschaft maar aangepast. Dus mijn 87 Suup is in 2013 een oldtimer.. (ipv in 2012)
(Ik heb op de bewuste donderdag 17 november jl. zelfs het kamerdebat daarover live gevolgd)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

Frodo
Sla blaadje
Posts: 25
Joined: Friday 26 August 2011 19:09

Re: Remmen reviseren

Post by Frodo »

PimmeTjaaH wrote:Als je een beetje doorwerk kan je het ook in 1 dag doen hoor :P
Dat is waar maar der moeten nog wat zaken gebeuren.
Leiding voor de servo vervangen.
En zoals het er naar uit ziet ook een motorswap maar dan moet ik zien dat de garage een beetje voorzien is (plaats etc..) maar dat is inorde aant komen.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Remmen reviseren

Post by Tjabbo »

PimmeTjaaH wrote:Even een update voor je STRNPCP, eind dit jaar word de vrijstelling van wegenbelasting afgeschaft. Autos vanaf 01-01-1987 worden dus niet meer wegenbelastingvrij.
hello and welcome to....LAST YEAR! _O-
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply