Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

7mgte rebuild

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Locked
1991supra
Shoarma haler eerste klas
Posts: 322
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 10 March 2013 14:43

7mgte rebuild

Post by 1991supra »

hallo ik heb vorige week een Toyota supra mk3 gekocht met een 7mgte motor.
ik ben deze opnieuw aan het op bouwen.
hebben jullie nog goede sites voor onderdelen
het motorblok is pas gereviseerd maar ze hadden een drijfstanglager niet goed aangetrokken en deze is losgegaan, en heeft vervolgens de zuiger tegen de kop geslagen. dat is eigenlijk het enige wat er aan de motor scheelt wat raden jullie aan om alsnog te vervangen, de krukas wordt nog nagemeten.
ik denk aan ,1 zuiger. zuiger veren voor alle 6 , krukas lagers , drijfstang lagers

groeten juul

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 7mgte rebuild

Post by Tjabbo »

De beste site voor (2ehands) onderdelen is deze site denk ik. :) ook supramania.com is een goede, maar zit in usa.
nieuwe onderdelen bij de dealer, performance onderdelen even googlen, anders misschien suprasport haarlem,

veel dingen hebben leden van hier wel liggen dus voor je zomaar iets koopt gewoon even hier je vraag stellen.
werkplaatshandboek staat ook online op http://www.cygnusx1.net/Supra/techtips.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; :)

zijn de kleppen niet krom? anders moet je ook wat kleppen vervangen.
Was de motor al ingelopen? of was je nog met de inrij procedure bezig? was de motor al ingelopen dan alle zuigerveren/schraapveren even vervangen
krukas nameten idd.

is er slijpsel van je lager af gekomen? in de krukas zitten twee nippels die je eruit kan draaien om de krukas door de spoelen.
mss voor de zekerheid alle lagers vernieuwen, kost echt de wereld niet.

Welkom op het forum trouwens. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

1991supra
Shoarma haler eerste klas
Posts: 322
Joined: Sunday 10 March 2013 14:43

Re: 7mgte rebuild

Post by 1991supra »

bedankt voor de reactie

ik heb al een nieuwe cilinderkop gevonden die afgevlakt en afgeperst is want bij mij was deze beschadigd,
de vorige revisie was door iemand anders gedaan , ben nog altijd aan het wachten op de mail van een revisie bedrijf van wat het zou kosten om de krukas na te laten meten.
wil alle lagers gaan vervangen en de zuigerveren zodat alles zo goed als nieuw is .
heeft iemand nog een ct 26 turbo de mijne heeft speling en er zijn schoepen beschadigd.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 7mgte rebuild

Post by Tjabbo »

ik heb nog een ct26 voor je liggen
wat wil je, een geupgrade 57 trim of een stocker?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

rondentrucker
Sla blaadje
Posts: 44
Joined: Monday 18 April 2011 23:07

Re: 7mgte rebuild

Post by rondentrucker »

meerdere onderdelen liggen van koppen turbos uitzoeken altijd 3 tot 4 slopers aanwezig
ook komplete blokken hamersscania@msn.com
verzamelaar van supras mk3
zit wel in het diepe zuiden hihihi
http://img89.imageshack.us/img89/1594/20130220050.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img6.imageshack.us/img6/9748/20130220051.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
mvg ron

1991supra
Shoarma haler eerste klas
Posts: 322
Joined: Sunday 10 March 2013 14:43

Re: 7mgte rebuild

Post by 1991supra »

mag gesloten worden heb een 1jz vvti gekocht

Locked