Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Ztepjuh
Sla blaadje
Posts: 28
kuchnie na wymiar
Joined: Friday 19 April 2013 09:32

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Post by Ztepjuh »

Resultaten van de AFM-test:

Eerst doorgemeten aan de hand van: http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... ?S=FI&P=96
Met zo'n 19 graden was de weerstand zo'n 2,6kOhm. Prima dus.

Daarnaast ook op basis van, jaja, een ander roulerend TSRM: http://www.turboninjas.com/mk3supra/198 ... System.pdf
Met daarin meer mogelijke meetwaardes, echter bij de temperatuur weerstanden op THA-E2 hetzelfde, deze was dus ook goed.
Echter metingen op KS -> E1, E1 -> KS, VC -> E1, E1 -> VC gaven ALLEMAAL volledig max weerstand/oneindig, terwijl die volgens de handleiding enkel maar deze waarde zou mogen geven bij KS-> E1. Echter de rest dus ook allemaal max-resist.

Daarnaast nog even de tip van Tjabbo gevolgd, en gepoogd te starten zonder AFM-sensor ingeplugd:

[BBvideo 560,340]http://www.youtube.com/watch?v=ZvA4p449Syw[/BBvideo]

Krijg hem dus niet eens aan de loop. Ja, in het laatst een fractie maar resulteerde ook gelijk in uitval.

Ztepjuh
Sla blaadje
Posts: 28
Joined: Friday 19 April 2013 09:32

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Post by Ztepjuh »

Ook even de ISC aansluitingen doorgemeten, deze zijn allemaal zo'n 22 ohm, waar deze tussen de 10 en 30 mogen zijn volgens TSRM.

Ik kwam bij het inspecteren van de vacuum lines wel een opening tegen... Vanaf die zwarte ronde doos achterin aan passagierskant (volgens mij een "charcoal canister"?) gaat de achterste (dichtste bij de passagier dus) achter het blok langs via lange vacuum line maar eindigt open...??
Als dat niet correct is, zou deze afgedopt moeten zijn of ergens anders op aangesloten moeten zijn? Kan dat niet goed vinden in de diagrammen....

Ztepjuh
Sla blaadje
Posts: 28
Joined: Friday 19 April 2013 09:32

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Post by Ztepjuh »

Tevens onder de VSV zijn onafdeopte plekjes (de auto heeft geen EGR meer), echter als hij stationair loopt voel ik er niets aan vacuum.. Dus ogenschijnlijk lekt ie niet.. mogelijk toch nog even met carb spray proberen ofzo?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Post by Tjabbo »

Ik had al ooit eens uitgetekend, gebruik makend van de tekening van toyota waarop het origineel aangegeven staat.

In dit topic: viewtopic.php?f=7&t=1219&p=50683#p50683" onclick="window.open(this.href);return false; staat precies wat je kan verwijderen en/of afdoppen.
Dan ben je de EGR kwijt en ook je charcoal canister.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Ztepjuh
Sla blaadje
Posts: 28
Joined: Friday 19 April 2013 09:32

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Post by Ztepjuh »

Ik ga dit in ieder geval eens helemaal netjes afwerken zoals door jou getekend. Let enkel op, ik heb nog 1 vraagje omtrent een hose-je die je ogenschijnlijk openlaat, zie genoemde topic..

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Post by Tjabbo »

Welke wil je weten ? :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Ztepjuh
Sla blaadje
Posts: 28
Joined: Friday 19 April 2013 09:32

Re: Slechtlopend blok 7M-GTE / Hydraulische fan?

Post by Ztepjuh »

Re: Info:Verwijderen van EGR en Charcoal Canister vacuum sla

Berichtdoor Ztepjuh » dinsdag 03 september 2013 14:29
De rode line die van throttle body naar metalen stuk (waar ook BOV-line op zit) gaat, moet die niet op het metalen stuk worden gecapt of iets dergelijks?

Post Reply