Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Stationair toerental 7M
- KX250
- Meat-team Member
- Posts: 1541
- kuchnie na wymiar
- Joined: Thursday 24 December 2009 21:57
- Location: Nijverdal
Stationair toerental 7M
Eigenlijk al zolang ik mij kan herinneren heeft mijn 7M problemen met het regelen van het stationair toerental.
Hij blijft namelijk continu op 1200 a 1300 toeren draaien ook al is de motor al lang warm.
Pas als hij warm is (de tempmeter niet meer stijgt) en ik ga 5 seconden echt helemaal stilstaan merk je pas dat hij terug gaat regelen, eerst naar 1000 en dan naar 700 toeren.
Als ik dus 25 km rijd (woon/werk) kan het dus maar zo zijn dat hij thuis nog 1200rpm draait
Ook houd hij duidelijk in als hij nog koud is. het is dan net of hij zich een moment verslikt in het mengsel.
Help!
Hij blijft namelijk continu op 1200 a 1300 toeren draaien ook al is de motor al lang warm.
Pas als hij warm is (de tempmeter niet meer stijgt) en ik ga 5 seconden echt helemaal stilstaan merk je pas dat hij terug gaat regelen, eerst naar 1000 en dan naar 700 toeren.
Als ik dus 25 km rijd (woon/werk) kan het dus maar zo zijn dat hij thuis nog 1200rpm draait
Ook houd hij duidelijk in als hij nog koud is. het is dan net of hij zich een moment verslikt in het mengsel.
Help!
Republica bananna
- reaper
- Assistent shoarma kruider
- Posts: 559
- Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
- Location: Vilvoorde (België)
Re: Stationair toerental 7M
calibreer je gaskleppositiesensor eens, kan volledig verkeerd zijn maar kan nooit kwaadKX250 wrote:Eigenlijk al zolang ik mij kan herinneren heeft mijn 7M problemen met het regelen van het stationair toerental.
Hij blijft namelijk continu op 1200 a 1300 toeren draaien ook al is de motor al lang warm.
Pas als hij warm is (de tempmeter niet meer stijgt) en ik ga 5 seconden echt helemaal stilstaan merk je pas dat hij terug gaat regelen, eerst naar 1000 en dan naar 700 toeren.
Als ik dus 25 km rijd (woon/werk) kan het dus maar zo zijn dat hij thuis nog 1200rpm draait
Ook houd hij duidelijk in als hij nog koud is. het is dan net of hij zich een moment verslikt in het mengsel.
Help!
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Stationair toerental 7M
Wat peter beschrijft is volkomen normaal. Elke 7M doet dat ding met het stationaire toerental.
Die gaat pas zakken als hij warm is én een poos idle gedraaid heeft. Als dat idle draaien pas gebeurt als je al op je bestemming bent, tja dat vind de ecu niet erg
Dat inhouden, waar uit zich dat in ?
Ik had het ook toen mijn supra nog automaat was, en ik had het idee dat dat in de bak zat. die schakelde wat laat bij koud weer. (koude olie)
Die gaat pas zakken als hij warm is én een poos idle gedraaid heeft. Als dat idle draaien pas gebeurt als je al op je bestemming bent, tja dat vind de ecu niet erg
Dat inhouden, waar uit zich dat in ?
Ik had het ook toen mijn supra nog automaat was, en ik had het idee dat dat in de bak zat. die schakelde wat laat bij koud weer. (koude olie)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Stationair toerental 7M
Ik heb exact dezelfde verschijnselen met mijn 7M en ik dacht dat dit gewoon hoorde bij dit type
Dat inhouden doet hij bij ongeveer 3000rpm en alleen als hij echt koud is het lijkt wel een soort van beveiliging dat je niet teveel gas kan geven als hij nog koud is.
De meeste oudere auto`s met tweetraps carburateurs hadden dat vroeger ook, je kon dan met een koude motor de 2e trap niet openkrijgen omdat die geblokkeerd werd door de choke.
Het stationair lopen is ook hetzelfde, met dien verstande dat als hij echt goed warm is en ik heb gewoon normaal gereden dan doet hij het niet maar heb ik bijv. een flink stuk goed doorgereden en ik ga stil staan dan blijft hij ook eerst op 1100-1200 hangen en dan langzaam terug naar ongeveer 700-800.
Dat inhouden doet hij bij ongeveer 3000rpm en alleen als hij echt koud is het lijkt wel een soort van beveiliging dat je niet teveel gas kan geven als hij nog koud is.
De meeste oudere auto`s met tweetraps carburateurs hadden dat vroeger ook, je kon dan met een koude motor de 2e trap niet openkrijgen omdat die geblokkeerd werd door de choke.
Het stationair lopen is ook hetzelfde, met dien verstande dat als hij echt goed warm is en ik heb gewoon normaal gereden dan doet hij het niet maar heb ik bijv. een flink stuk goed doorgereden en ik ga stil staan dan blijft hij ook eerst op 1100-1200 hangen en dan langzaam terug naar ongeveer 700-800.
Re: Stationair toerental 7M
Dat inhouden heeft niet te maken met de olie in de automaatbak en ook niet bij 3000 toerenhij doet het al als je rustig weg rijd bij de stoplichten als hij koud is.
Republica bananna