Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Differentieel rebuild door Jos. (56K no-go)

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Locked
User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Differentieel rebuild door Jos. (56K no-go)

Post by Tjabbo »

Originally posted by j_veneberg
[br]Het vermoeden bestond dat er nog wel aardig wat olie in het
differentieel zou zitten. Eerst maar eens geprobeerd de aftapplug los
te krijgen. Die zat muurvast en ook de bijvul plug zat onmogenlijk
vast. Na wat gemartel met de slaghamer en lange pijp op de dopsleutel
gaf hij mee. Er zat nog ongeveer een liter stinkende olie in.

Toen maar meteen de "achterkap" eraf gehaald en de bouten hiervan
zaten opmerkelijk los. Na even tikken met een schroevendraaier ging de
kap los en kon ik in de smurrie kijken.

Image
Lekker vies

Image

Image
Het lijkt wel alsof er gekrast is in de oude pakking. (Eerder open geweest?)

Image
Lekker soppen :Y)
Originally posted by j_veneberg
[br]Verder slopen dan maar, volgens de TSRM allerlei special service tools
nodig, maar goeg, die hebben we niet, brute kracht hebben we echter
wel.[}:)]

Alles in een viezak zut bak
Image

Image
Dikke smeerbende
Image

Image
Pinion wheel
Image
Het gereedschap
Image
Leeg laten lekken
Image
De onderdelen tot nu toe
Image
Tekening van hoe het weer in elkaar moet
Image
Idem
Image
Originally posted by j_veneberg
[br]Als alles los is en het TSRM volg wat betreft non-reusable parts, dan kom ik op:

1x Oil seal differential carrier -> 41201C -> $10,02
2x Snap ring axle shaft -> 41334 -> $1,49
2x Oil seal rear shaft -> 41334B -> $10,02
1x Spacer -> 41231 -> $11,18
1x Lock Plate -> 41222 -> $2,06

Totaal: $46,28

Deze onderdelen:
Image
Originally posted by j_veneberg
[br]Vandaag na mijn eerste tentamen maar eens uitgeleefd op het
differentieel. De volgende stap was de lagers verwijderen. Dit wilde
echt totaal niet lukken. Ik had een poelietrekker nodig. Daarom zelf
een soort van haak gemaakt die om het lager heen paste. Vervolgens met
de krik en een masieve staaf ijzer het ding eraf 'gekrikt'. :Y)

Hierna ging alles vrij snel. De volgende foto's zijn op volgorde en je
kan precies zien wat er het eerst en het laats is afgekomen. Dit
gedaan om het ook ooit weer in elkaar te krijgen.


Het lager, ringgear en diff case eraf, je ziet de viscose koppelingsplaten (natte koppeling)
Image

Idem
Image

Hier zijn de satelieten te zien
Image

De veer onder het 'plaatje' dat je al zag
Image

De satelieten op de huizing
Image

Wederom koppelingsplaten (andere kant)
Image

Idem, met 'plaatje' eraf
Image

De diff case met het pakje koppelingsplaten ernaast
Image

Diff case
Image

Diff case met laatste koppelingsplaat. Deze verschilt van de anderen, hier is een groter ruitjes motief voor smering.
Image

Overzicht
Image

Idem
Image

Reeds schoongemaakte delen, waaronder het verwijderde lager
Image

Overzicht
Image

Tekening en gebruikte krik op de achtergrond :P
Image

En kosten voor Tjabbo, onze bankschroef was na de operatie een las beurt nodig. :W
Image

En mijn zelf gemaakte poulietrekker 8-)
Image



Misschien wat uitgebreid allemaal, maar dat is voor mezelf straks
makkelijker met in elkaar zetten. *O*
Originally posted by j_veneberg
[br]top:) +LSD olie he

Vanmiddag ook alles schoongemaakt:

Image

Image

Image

Image

Alles glimt nog wat na van de petroleum :Y)
Originally posted by j_veneberg
[br]Voobereidingen voor spuiten (stoof nogal)

Image

Image

Image

Image
Originally posted by j_veneberg
[br]Nieuwe onderdelen + de olie.

Image

Image

Image
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Locked