Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

bij gasgeven slaat hij af

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
suprat
Sla blaadje
Posts: 44
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 26 February 2013 16:16

bij gasgeven slaat hij af

Post by suprat »

Hoi,

ik heb een probleem met mijn meisje.
Het maakt niet uit of die warm of koud is, als ik start en gas geef dan slaat hij af.
Als ik volgas intrap dan pruttelt hij wat en slaat af.
Tijdens het rijden heeft hij weinig kracht, alleen bij hele hoge toeren wil deze goed rijden.

Ik heb een goede schoongemaakte luchtfilter en alles is goed dicht.
Nieuwe oliefilter
Nieuwe bougies en kabels
Nieuwe inlaat en uitlaat pakking
alleen heb ik geen nieuwe benzinefilter, zijn de leidingen zijn erg verroest en ben ik bang deze los te draaien.
Kan het aan de brandstoffilter liggen? Of is er nog iets wat ik kan controleren?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by Tjabbo »

Loopt Ze stationair nog wel goed?

Al even je foutcodes gechecked?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

suprat
Sla blaadje
Posts: 44
Joined: Tuesday 26 February 2013 16:16

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by suprat »

ja stationair loopt hij goed, soms zakt hij af maar als hij eenmaal wat warmer is dan loopt hij goed

Ik heb een hardtop, manueel bak, non turbo, Canada 1987, ik heb bij mij geen aansluiting denk ik voor de foutcodes, het is een van de eerste MK2 supras.

suprat
Sla blaadje
Posts: 44
Joined: Tuesday 26 February 2013 16:16

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by suprat »

sorry MK3 supra

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by Tjabbo »

Codes checken Onder de motorkap. Bij de diagnose stekker, aan de bestuurderskant. Even een paperclip buigen zodat je die er in kan doen.

Zo moet het :
http://www.cygnusx1.net/Supra/TechTips/ ... codes.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

suprat
Sla blaadje
Posts: 44
Joined: Tuesday 26 February 2013 16:16

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by suprat »

ik heb ergens gezelen dat het misschien een kapotte bougie is.
Ik kan mijn auto nergens aansluiten aan een computer waar ik zit.
Dus voorlopig maar prutsen en testen

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by Gallecgun »

als de bougie kapot is zou hij denk ik ook op 5 poten ( 5 cilinders ) moeten lopen.
makkelijk manier is 1 voor 1 de bougie kabel er af trekken gaat hij niet anders lopen dan weet je dat er daar een fout zit,
dan is het een kwestie van kijken wat bougie kabel of dat apparaat waar het uit kom waar ik naam niet van kan onthouden.
misschien ook iets met de timing ?

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by Tjabbo »

Codes checken Onder de motorkap. NIET met een laptop dat kan niet.
Bij de diagnose stekker, aan de bestuurderskant. Even een paperclip buigen zodat je die er in kan doen.
Je doet de ene kant van het draadje in de TE1 en de andere in E1
Auto op contact en tellen maar.

Zo moet het :
http://www.cygnusx1.net/Supra/TechTips/ ... codes.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by Tjabbo »

Gallecgun wrote:als de bougie kapot is zou hij denk ik ook op 5 poten ( 5 cilinders ) moeten lopen.
makkelijk manier is 1 voor 1 de bougie kabel er af trekken gaat hij niet anders lopen dan weet je dat er daar een fout zit,
dan is het een kwestie van kijken wat bougie kabel of dat apparaat waar het uit kom waar ik naam niet van kan onthouden.
misschien ook iets met de timing ?
Als het porselein stuk is gaat hij alleen bij veel load stotteren als een machinegeweer, dus het hoeft niet dat hij op 5 poten loopt.
wel goed om het even na te gaan natuurlijk :)

kleine tip bij bovenstaande: Als je de bougiekabels er een voor een vanaf trekt doe dat met een tang zodat je geen oplawaai krijgt.Doet pijn. [:D]
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by Gallecgun »

is het dan niet zo als je een oplawaai krijg dat de kabel doorslaat en ook niet goed is :)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by Tjabbo »

Gallecgun wrote:is het dan niet zo als je een oplawaai krijg dat de kabel doorslaat en ook niet goed is :)
De kapjes gaan er soms lasig van af. Als je dan met je vinger bij het clipje zit wanneer hij eraf schiet is je vinger het eerst geleidende punt.
don't ask me how I know. :X
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by Gallecgun »

mag ik lachen [8)]

suprat
Sla blaadje
Posts: 44
Joined: Tuesday 26 February 2013 16:16

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by suprat »

Image

ik had een aantal bougies vervangen en hij deed het heel goed twee dagen lang en nu is de blok bijna dood. Hij loopt slechter en slechter.

eerder reed hij gewoon, maar toen de auto warmer en warmer werd verloor hij kracht, even goed gas geven en die ging hij weer een paar kilometer en daarna weer slecht alsof hij verstopt zit.

De blok is op denk ik, je hoort de drijstanglagers al ratelen.
Ga de auto verkopen denk ik, heb er al meer dan 2500 euro ingestopt en ik heb nog andere auto's staan, dus deze gaat weg denk ik.

Emiel
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Sunday 25 July 2010 22:41

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by Emiel »

Mogelijk een slecht werkende sensor of lambdasonde. AFM zou ook nog kunnen. Heb je de codes al uitgelezen op de diagnose aansluiting?

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by qaped »

Als je de drijfstanglagers hoort zal het wel intern zijn ja :N Ik zou toch nog even je codes nachecken voor de zekerheid. Die van mij had ook dezelfde symptomen, en het bleek de TPS te zijn. Toen ik hem had vervangen liep hij weer perfect.
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: bij gasgeven slaat hij af

Post by Gallecgun »

last van de lagers gewoon nieuwe olie en een banaa er bij lost alle problemen op _O-
als het idd aan de tps ligt ben je in ieder geval al weer wat op weg en beter voor de verkoop als hij ( redelijk ) loopt

Post Reply