Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

7M-GTE & 7M-GE onderdelen wisselbaar?

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
kennyvg
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 12 July 2014 11:48

7M-GTE & 7M-GE onderdelen wisselbaar?

Post by kennyvg »

Beste,

ik heb een Toyota Supra Mk3 met een 7M-GTE motor.. nu missen hier wat onderdelen van.
Nu is het zo dat ik een Supra MK3 met een 7M-GE motor op te kop kan tikken en zou deze dan willen gebruiken voor onderdelen.

Nu is mijn vraag of ik enkele onderdelen kan gebruiken van de 7M-GE motor voor de 7M-GTE motor??
het gaat eigelijk gewoon om de : Radiator, condensor,luchtfilterbak (lmm), tubes van radiator, ETC..
Mijn MK3 is een automaat en zou deze willen aanpassen aan een Handgeschakelde 5 bak.. is dit mogelijk?

De eenheid motor kan ik niet overzetten dat weet ik :) en is ook niet de bedoeling omdat er misschien met verloop van tijd een Stand alone computer in komt.

Mvg kenny

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: 7M-GTE & 7M-GE onderdelen wisselbaar?

Post by qaped »

Waarom zou je een standalone willen? Ben je van plan om 400+pk uit je 7mgte te halen?
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 7M-GTE & 7M-GE onderdelen wisselbaar?

Post by Tjabbo »

radiator wel.
condensor wel
luchtmassameter niet, bak ook niet
radiator slangen wel

er worden veel supras aangepast van automaat naar handbak. heb ik zelf ook gedaan

je moet het volgende hebben:

versnellingsbak
rempedaal
koppelingpedaal
handbak vliegwiel
koppelingset (drukgroep + plaat)
koppelinghoofcilinder + slave cilinder + leiding

je moet 2 draadjes bij de bak stekkers doorverbinden om te kunnen starten want je ecu 'denkt' dat je versnelling in de "drive" staat en dan kan je niet starten.
en je moet 2 draadjes bij de bak solderen om achteruit rij verlichting werkend te hebben (geen verplichting voor apk)

de handleiding staat wel op het forum hier.
en op http://www.shoarmateam.nl/upload" onclick="window.open(this.href);return false;
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kennyvg
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Saturday 12 July 2014 11:48

Re: 7M-GTE & 7M-GE onderdelen wisselbaar?

Post by kennyvg »

Het is niet de bedoeling om het blok 400PK te geven :) het is enkel zo dat de vorige eigenaar heel de draadbundel van de ecu's heeft doorgeknipt omdat hij hier een stand alone op wou plaatsen. dat is er dus nooit niet van gekomen en nu kan ik alle draadjes gaan zoeken :) kan ik ook e.v.t de kabelboom van het interieur vervangen door die van een 7m-ge? ik heb al wel gezien dat het metertje van de turbo druk anders is als bij een 7m-ge deze heeft in de plaats een voltage metertje. maar dit kan wel aangepast worden denk ik??

Ja, het was ook de bedoeling om van de automaat een hand geschakelde te maken gewoon kwestie van leuker rijden en hem beter aan te voelen. maar past hier dan de bak van een 7m-ge op? of is die vertanding anders?

bedankt al wel voor de informatie! hier heb ik veel aan!

Mvg Kenny

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 7M-GTE & 7M-GE onderdelen wisselbaar?

Post by Tjabbo »

De non turbo bak past ook ja. Maar is niet aan te raden als je een turboblok hebt. Die zgn. W58 bak is echt slapper.

Je kan de draadboom van een non turbo monteren als je wilt. Dat boost klokje is sowieso waardeloos en onnauwkeurig. Beter zet je er een 12v klokje in en koop je een aparte hhoese boost meter.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Post Reply