Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Celica Supra MK2 waarde/info

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
jonasve
Sla blaadje
Posts: 8
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 19 July 2014 21:45
Location: Puurs
Contact:

Celica Supra MK2 waarde/info

Post by jonasve »

Beste leden :)

Ik weet ergens een Celica Supra staan, die van de eerste eigenaar afkomstig is. Deze heeft wel al minstens 12 jaar stilgestaan, heeft wel regelmatig gedraaid en een stukje gereden om alles wat rollende te houden.
Nu, mijn zorgen bij deze wagen zijn: deze staat nu al een hele tijd op het gras geparkeerd, en dat heeft zijn gevolgen natuurlijk.. De dorpels zijn naar ik kan zien nog keihard, misschien zijn deze ooit eens gelast geweest ofzo, want hier kon ik echt geen roest vinden, wielkassen waren ook hard.
De twee deuren daarentegen, die vallen bijna uit elkaar van rottigheid!! Verder zit er een gat onder 1 van de zijramen achteraan, het kofferdeksel is ook in niet al te goede staat meer, en daaronder, bij het openen van der koffer zit ook al een gaatje van de roest, boven de achterlichten dan..
De koppelingspedaal blijft beneden hangen, maar werkt wel na enkele keren oppompen.
Gaatje in de uitlaat ook..
En ik weet niet of het standaard was toen, maar deze heeft geen oem fender flares, maar gewoon de naakte body dus.. Wss moeilijk aan te geraken?

Wat nog spijtig is: dit was origineel een witte wagen, maar ooit in haar leven is deze blauw gespoten, wel zeer mooi gedaan toen en alles is mooi meegedaan, behalve de motorruimte dan, maar ja origineel is het niet meer natuurlijk..

En dan nog de pluspuntjes natuurlijk: eerste eigenaar op papier, 130.000km en laatste keuring blanco, dorpels zijn nog keihard volgens mij.., en ze startte echt direct ^O^ , ik draaide de sleutel om, en de 5m-ge draaide direct :)

Nu een klein vraagje: zijn de deuren van een celica supra gewoon uitwisselbaar met een gewone celica?
En wat is zo'n supra waard, met andere woorden, wat mag/kan ik er aan geven mits deze gebreken?

Mvg Jonas

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Celica Supra MK2 waarde/info

Post by Casper »

Welkom Jonas,

Naar mijn weten zijn de deuren uitwisselbaar met die van de celica. Echter een goede set deuren vinden kan moeilijk zijn.
Waarde erg lastig, foto's zeggen meer dan duizend woorden. Roest is het grootste probleem bij deze auto's en het loont om geduldig te zijn met je zoektocht. Afgaande op je verhaal zou ik €500-€1000 zeggen. Een goede (met relatief weinig roest) €1500-€6000.

Welk bouwjaar is de MKII? Facelifts zijn populairder net als de P-type flares over de wielkasten.

Checklist:
viewtopic.php?f=48&t=2179" onclick="window.open(this.href);return false;

overige:
viewtopic.php?f=48&t=2364" onclick="window.open(this.href);return false;
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

jonasve
Sla blaadje
Posts: 8
Joined: Saturday 19 July 2014 21:45
Location: Puurs
Contact:

Re: Celica Supra MK2 waarde/info

Post by jonasve »

Bouwjaar weet ik niet vanbuiten..en de vraagprijs weet ik ook nog niet.
Ik ben eigelijk via een collega van mijn neef op deze wagen gestoten, deze staat ook nog niet te koop op internet ofzo, ik heb zelf net een MR2 gekocht van 1985, maar ben toch gaan kijken uit niewsgierigheid, ik vond het een stukje geschiedenis dat daar stond, en ik vind het als Toyota-liefhebber wat spijtig dat die er maar staat te verkommeren.
Dus moest de vraagprijs nog redelijk zijn, zou ik hem nog wel willen overnemen, ook al is er werk aan..al mag ik er natuurlijk niet teveel aan uitgeven wegens sentimentele waarde dan :)
Als ik er nog is geraak, dan zal ik proberen wat foto's te nemen en te posten, dan wordt het inderdaad wat duidelijker.

Nu heb ik toch ongeveer een gedacht van de waarde, aangezien ik er nog geen enkele te koop heb gezien op de Belgische zoekertjessites en nu ik er zo over denk, heb ik er nog nooit eentje gezien in het wild hier..

Mvg Jonas

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Celica Supra MK2 waarde/info

Post by Tjabbo »

de waarde bij zo'n auto is WDGEVG.

(Wat de gek er voor geeft)

Alles tussen de 500 euro en de 1200 is een redelijk bod denk ik, afhankelijk van hoe graag je de auto hebben wilt.
net wat Casper zegt :)

Maar misschien is de waarde van auto's in belgië wel heel anders? ik denk echter dat het wel vergelijkbaar is.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Casper
Shoarma voorproever
Posts: 1143
Joined: Sunday 12 September 2010 17:59

Re: Celica Supra MK2 waarde/info

Post by Casper »

Mijn ervaring (aantal jaar geleden) is dat je het beste in Duitsland kan zoeken ivm aanbod. Prijzen in Europa liggen vrijwel gelijk.
Ironisch genoeg zijn de RHD exemplaren (die je dus niet wilt in BE/NL) vaak duurder dan de LHD. Tenminste, dit was een aantal jaar geleden zo.
De markt kan best veranderd zijn.
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels

Post Reply