Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Oliedruk en turbodruk
- kmartinu
- Shoarma haler
- Posts: 238
- kuchnie na wymiar
- Joined: Thursday 01 January 2015 20:14
Oliedruk en turbodruk
Hallo ,
Mijn oliedruk en turbo druk metertje werken alletwee niet in mijn supra 7mgte . Kan iemand mij vertellen hoe ze aangesloten zijn ? Ik kan dr zelf niet veel over vinden .
Bedankt
Mijn oliedruk en turbo druk metertje werken alletwee niet in mijn supra 7mgte . Kan iemand mij vertellen hoe ze aangesloten zijn ? Ik kan dr zelf niet veel over vinden .
Bedankt
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Oliedruk en turbodruk
beide zijn electronisch.
Je oliedruk sensor zit aan de uitlaatkant op het blok, net vóór de turbo en onder je stuurbekrachtigingsreservoir. Er zit een dikke rubber afdichtkap over heen
het draadje kan stuk zijn.
Wel raar dat de beide klokjes naast elkaar stuk zijn. misschien is je tellerhuis niet goed meer.
turbodruk signaal zit vlakbij de cruise control motor. ook ff kijken of dat wel allemaal goed vast zit.
Je oliedruk sensor zit aan de uitlaatkant op het blok, net vóór de turbo en onder je stuurbekrachtigingsreservoir. Er zit een dikke rubber afdichtkap over heen
het draadje kan stuk zijn.
Wel raar dat de beide klokjes naast elkaar stuk zijn. misschien is je tellerhuis niet goed meer.
turbodruk signaal zit vlakbij de cruise control motor. ook ff kijken of dat wel allemaal goed vast zit.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
-
- Shoarma kruider eerste klas
- Posts: 711
- Joined: Monday 21 October 2013 13:33
- Location: oldenzaal
Re: Oliedruk en turbodruk
ze hebben het bij mij nog altijd gedaan zonder problemen.
dus verwacht niet dat ze daar last van hebben.
en voor turbo druk kun je beter een andere in zetten die het duidelijke aangeeft.
volgens mij had je toch nog 1 gat over in de A-stijl?
dus verwacht niet dat ze daar last van hebben.
en voor turbo druk kun je beter een andere in zetten die het duidelijke aangeeft.
volgens mij had je toch nog 1 gat over in de A-stijl?
Re: Oliedruk en turbodruk
Oke bedankt , ja ik heb me al een aftermarket boost metertje gehaald die niet elektronisch is . Welke leiding kan ik het beste gebruiken voor het T stuk ertussen te zetten ? De oliedruk meter moet ik dan nog even nakijken maar ik weet al welke kabel je bedoelt.
Bedankt!
Bedankt!
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Oliedruk en turbodruk
beste is een vacuum source rechtstreeks op het inlaatspruitstuk.kmartinu wrote:Oke bedankt , ja ik heb me al een aftermarket boost metertje gehaald die niet elektronisch is . Welke leiding kan ik het beste gebruiken voor het T stuk ertussen te zetten ? De oliedruk meter moet ik dan nog even nakijken maar ik weet al welke kabel je bedoelt.
Bedankt!
uiteindelijk is het belangrijkst dat je de vacuum aftapt ACHTER de gasklep en niet ervoor.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Oliedruk en turbodruk
Oke bedankt, ik had nu hem in de vacuumleiding van de blow off afgetapt . Maar na een logisch nadeken werkt dit volgens mij niet ? Want hij stond bij stationeer op -0,6 en als ik gas gaf sprong die naar 0 dit is precies hetzelvde als mijn vacuum metertje in de A stijl aan geeft .
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Oliedruk en turbodruk
jawel dat klopt.als je hem bij de BOV op zet zou het moeten werken.
Alleen hoort hij niet direct naar de 0 te springen met een stock turbo.
misschien eerst even alles goed nakijken ?
Alleen hoort hij niet direct naar de 0 te springen met een stock turbo.
misschien eerst even alles goed nakijken ?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Oliedruk en turbodruk
Oke
Ik ga vanmiddag nog eens alles goed na lopen.
Bedankt!
Ik ga vanmiddag nog eens alles goed na lopen.
Bedankt!
Re: Oliedruk en turbodruk
Oliedruk metertje werkt weer , kabeltje onder de rubber dop was gewoon niet aangesloten .
De aansluiting van het orginele turbodruk metertje kan ik niet vinden , ik heb wel een klein grijs stekkertje gevonden wat door de firewal naar binnen komt . Maar ik kan nergens vinden waar het stekkertje op aangesloten moet worden. Dacht dat het misschien van het metertje was .
De aansluiting van het orginele turbodruk metertje kan ik niet vinden , ik heb wel een klein grijs stekkertje gevonden wat door de firewal naar binnen komt . Maar ik kan nergens vinden waar het stekkertje op aangesloten moet worden. Dacht dat het misschien van het metertje was .