Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

7m-gte revisie

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
kennyvg
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
kuchnie na wymiar
Joined: Saturday 12 July 2014 11:48

7m-gte revisie

Post by kennyvg »

Nu de motor uit de supra is wil ik mijn gte motor gaan reviseren maar wat raden jullie mij aan van welke onderdelen te gebruiken?

Ik zou hem ook graag wat opvoeren.. Zodus race onderdelen zijn ook van toepassing ;-) en hebben jullie enkele site's waar je onderdelen op kan bestellen?

Grtjs kenny

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: 7m-gte revisie

Post by qaped »

Misschien moet je even aangeven wat precies je doelen zijn, voor hogere doelstellingen heb je natuurlijk ook sterkere/duurdere onderdelen nodig. Voor 300/350pk op de krukas ben je met een normale revisie met mhg en arp kopbouten al een heel eind op weg. Waarschijnlijk is het verstandig om drijfstangbouten en lagerkapbouten ook van arp te kopen. Voor 400/500pk heb je waarschijnlijk andere zuigers nodig, en moet je je oliesysteem na gaan kijken. Dat is niet al te best standaard :9 Op suprasport.nl kun je supra-onderdelen bestellen in NL. Verder wordt er veel besteld op ebay en driftmotion.com. Ook wordt hier heel wat te koop aangeboden. Als je doorgeeft wat je zoekt zijn er vast wel wat mensen die je kunnen helpen of nog iets hebben liggen. Ik heb nog een air flow meter van een 1uz die je voor een paar tientjes kan overnemen. Die heb je nodig als je je turbo upgrade, bijv naar een 57 trim, in combinatie met 550cc injectoren.
Last edited by qaped on Tuesday 03 February 2015 17:27, edited 2 times in total.
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 7m-gte revisie

Post by Tjabbo »

kijk eens bij driftmotion.com

verder:

arp kopbouten
clevite77 lagers, hoewel deze niet altijd meer leverbaar zijn. ACL is geloof ik ook redelijk goed.
cometing MLS koppakking (titan HG is cometic met een titan stickertje er op)
lexus afm
550cc injectoren
grotere turbo. 57 trim max.


maar je bent hiermee net zoveel geld kwijt als met een 1JZ swap. misschien verstandig om eens de voor en tegen punten tegen elkaar af te wegen.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kennyvg
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Saturday 12 July 2014 11:48

Re: 7m-gte revisie

Post by kennyvg »

Ja ik had de 1jz ook al in gedachten maar het is hier Belgische keuring he.. En die doen graag moeilijk dus ik denk als ze zien dat er een andere motor inzit dat ik hem nooit gekeurd ga krijgen :( en het probleem is ook dat ze de oldtimers ook elk jaar opnieuw willen laten keuren.. Dus kan ni eerst met de gte gaan en dan de jz er in leggen :-(. Wat voor pistons raden jullie me aan? Lager schalen ga ik ook ineens vervangen dan

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 7m-gte revisie

Post by Tjabbo »

ah ja België, daar krijg je geen attest voor de 1JZ.

Een 7M kan je flink opvoeren en toch stock laten lijken dat scheelt wel.
de standaard zuigers zijn goed tot 500 wielpk. dat lijkt me meer dan genoeg voor de meeste toepassingen.
zelf beslissen of je van plan bent er meer uit te trekken dan dat.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kennyvg
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Saturday 12 July 2014 11:48

Re: 7m-gte revisie

Post by kennyvg »

How joh, 500pk zou leuk zijn maar dan moet ik er al heel wat geld insteken :-) dus jij zou de originele zuigers laten zitten maar enkel de lagerschalen van de krukas vervangen? Ik heb nu ook een automaat maar ik heb ook een 7m met manuele versnellingen ik veronderstel dat ik de boite en koppeling zo kan overzetten op de GTE? Of moet er nog aangepast worden?

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: 7m-gte revisie

Post by qaped »

Ja, je kunt je vliegwiel gewoon achter je automaat 7mgte monteren als je het startwiel eraf haalt :9 Het koppelingshuis past natuurlijk ook meteen. Welk type handbak heb je dan nog liggen? Een handbak van een turbomodel is wel een stuk sterker. Als je nog wilt upgraden in de toekomst kun je maar beter de turbobak hebben.
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: 7m-gte revisie

Post by Tjabbo »

De starterkrans (vliegwiel) van een automaat is anders dan die van een handbak bij de 7M.
dus goed kijken welke je nodig hebt. onderblokken van een 7M zijn qua afmetingen gelijk dus alles is uitwisselbaar.

als je de w58 versnellingsbak hebt (van een nonturbo) dan kan je misschien beter automaat blijven rijden. die bak is slap en houdt max 300 pk dan is het echt wel op.

ik zou inderdaad geen geld uitgeven aan andere zuigers als je toch nooit aan dat getal gaat komen.
nieuwe zuigerveren en schraapveren wel. lagers ook. en zéker nieuwe kleprubbers in de kop.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

kennyvg
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Saturday 12 July 2014 11:48

Re: 7m-gte revisie

Post by kennyvg »

Het is de originele handbak van een 7m zonder turbo.. Dus best andere versnellingsbak gaan zoeken :-) ik ga de supra met de jaren opknappen aangezien ik nog 3 jaar moet wachten tot hij een oldtimer is :-) dus wil het wel in 1x goed doen.. Ik had in gedachten om hem op z'n 350pk te hebben.. Meer is natuurlijk beter he ;-)

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: 7m-gte revisie

Post by qaped »

Je kunt er beter voor zorgen dat hij een tijd heel blijft nadat je je blok hebt gereviseerd, dan is 350 pk op de achterwielen wel de max denk ik :p
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

Post Reply