Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Onderdelen uit Japan kopen

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Onderdelen uit Japan kopen

Post by qaped »

Hee members, hebben jullie toevallig ervaring met supra-onderdelen uit Japan kopen? Als je op Yahoo Japan kijkt http://auctions.yahoo.co.jp/" onclick="window.open(this.href);return false; kom je mooie performance onderdelen tegen voor bodemprijzen. Er zit ook geen rotzooi tussen net als op Ebay, maar het zijn allemaal spullen van a kwaliteit *O* Het is alleen zo dat 99% van de verkopers niet internationaal pakketjes willen versturen, je hebt dus een middleman nodig. Nou zijn er wel bedrijven die deze service aanbieden, bijvoorbeeld http://www.fromjapan.co.jp/" onclick="window.open(this.href);return false;, alleen ik heb geen idee hoe die procedure verloopt en wat de risico's zijn? Misschien kunnen jullie hier meer over vertellen??
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Onderdelen uit Japan kopen

Post by toyota87 »

er staan allemaal leuke spullen te koop maar versturen kost je meer dan de aanschaf zelf.
soms zelfs het 3 of 4 voudige -O-
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

Gallecgun
Shoarma kruider eerste klas
Posts: 711
Joined: Monday 21 October 2013 13:33
Location: oldenzaal

Re: Onderdelen uit Japan kopen

Post by Gallecgun »

is ht dan versturen met gewonen normale pakker service?

je hebt meerder mogelijkheden.
pakket luchtvracht enz enz.

je hebt zelf bedrijven die alles doen.
in mijn eigen werk kom ik het ook tegen.

als het op redelijk wat gewicht gaat kun je beter een transporteur of expediteur benaderen.
kleinere lichtere pakketten dus weer beter met DHL enz.

prijzen via transportbedrijven en expediteurs zijn vaak wel EX BTW!

weet niet of het wat helpt voor iemand anders hoor ik het graag :)

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: Onderdelen uit Japan kopen

Post by qaped »

Gallecgun, Ik heb geen idee wat de mogelijkheden allemaal zijn. Bij Driftmotion neem ik altijd maar de goedkoopste (B) ... Maar even een voorbeeld: http://page23.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/o85095568" onclick="window.open(this.href);return false;. Dit verlicht jz/r154 vliegwiel van 5,6kg kost je in Nederland 320,00 tot 400,00 euro. Als je de prijs in Japanse yen omrekent naar euro's kom je op iets meer dan 120 euro *O* . Het zou dus een goed alternatief voor NL kunnen zijn als de verzendkosten niet te hoog liggen. Ik weet niet hoe hoog die zijn vergelijking met US priority mail, maar voor z'on pakketje betaal je ongeveer 70 dollar als het uit de VS moet komen + je fee dan. Als de verzendkosten voor Japan niet veel hoger liggen heb je echt een koopje.. vooral als je bedankt dat precies hetzelfde vliegwiel voor 250,00 dollar op ebay staat http://www.ebay.com/itm/LIGHT-WEIGHT-FL ... f5&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: Onderdelen uit Japan kopen

Post by qaped »

toyota87, We zullen zien :p. Vanavond ga ik even met die middleman site aan de slag. Misschien liggen de verzendkosten maar iets hoger dan wanneer je een pakje besteld uit de USA. Ik heb er echt nog geen idee van...
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

RastaMc
Sla blaadje
Posts: 21
Joined: Tuesday 24 May 2011 09:25
Location: Amsterdam

Re: Onderdelen uit Japan kopen

Post by RastaMc »

qaped wrote:toyota87, We zullen zien :p. Vanavond ga ik even met die middleman site aan de slag. Misschien liggen de verzendkosten maar iets hoger dan wanneer je een pakje besteld uit de USA. Ik heb er echt nog geen idee van...

Ik kwam laatst ook deze site tegen en er zijn echt top spullen voor weinig geld. Heb je al wat meer informatie over " een middleman"?
Het leven is zoooo voorbij....Drive a Supra to make the best of it!!!

RastaMc
Sla blaadje
Posts: 21
Joined: Tuesday 24 May 2011 09:25
Location: Amsterdam

Re: Onderdelen uit Japan kopen

Post by RastaMc »

qaped wrote:toyota87, We zullen zien :p. Vanavond ga ik even met die middleman site aan de slag. Misschien liggen de verzendkosten maar iets hoger dan wanneer je een pakje besteld uit de USA. Ik heb er echt nog geen idee van...

Ik kwam laatst ook deze site tegen en er zijn echt top spullen voor weinig geld. Heb je al wat meer informatie over " een middleman"?
Het leven is zoooo voorbij....Drive a Supra to make the best of it!!!

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: Onderdelen uit Japan kopen

Post by qaped »

Uiteindelijk een jz/r154 vliegwiel gekocht in NL voor niet al te veel geld :9 Binnenkort moet ik achter een koppelingshuis voor een jz naar r154 op zoek dus dan probeer ik het nog eens
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

Post Reply