Page 1 of 1

Supra MK3 Project

Posted: Monday 04 January 2016 23:42
by SupraBram
hallo, ik heb een tijd geleden mijn supra tekoop gezet hier, hier ben ik van af gezien.
mn eigenlijke droom ga ik proberen waar te maken
mijn supra weer opknappen

hiervoor ben ik opzoek naar diverse dingen/ mensen met info

de bedoeling is om de 7M-GTE te swappe voor een 2JZ-GE en achteraf een turbo op te bouwen
de automaatbak wil ik vervangen voor een handbak ( R154 )
hiervoor zoek ik dus alle onderdelen, met betrekking tot de ombouw.

ik ben verder opzoek naar eigenlijk alle spare parts wat betreft de MK3. heb je nog wat spul liggen, groot of klein , laat het me weten, meschien kun je mij ermee helpen :)

wat ik nog heel graag een wil is de kentekenplaat houder voor achter met de kleine uitsparing (18:2)

Graag hoor ik van jullie

mvg

bram van schaijk

Re: Supra MK3 Project

Posted: Tuesday 05 January 2016 08:02
by toyota87
Welkom leuk project 8-)

Re: Supra MK3 Project

Posted: Tuesday 05 January 2016 18:28
by Casper
SupraBram wrote:h
de bedoeling is om de 7M-GTE te swappe voor een 2JZ-GE en achteraf een turbo op te bouwen

Hi Bram welkom!

2jz-ge(t) is niet bepaald kostenefficiƫnt, ga gelijk gte of niet.

Casper

Re: Supra MK3 Project

Posted: Tuesday 05 January 2016 22:00
by reaper
Casper wrote:
SupraBram wrote:h
de bedoeling is om de 7M-GTE te swappe voor een 2JZ-GE en achteraf een turbo op te bouwen

Hi Bram welkom!

2jz-ge(t) is niet bepaald kostenefficiƫnt, ga gelijk gte of niet.

Casper
klopt, je koopt een volledige front clip met een 2jzgte erin voor 2800 in nl...

Re: Supra MK3 Project

Posted: Tuesday 05 January 2016 23:18
by SupraBram
hmm oke . hoor heel verschillende dingen.
wil vooral eerst naar de GE omdat ik dan al tijdig kan rijden,
moet hem ook van automaat naar handbak omswappen,
en zoals ik begreep was dit de goedkoopste manier

Re: Supra MK3 Project

Posted: Wednesday 06 January 2016 09:29
by Tjabbo
SupraBram wrote:hmm oke . hoor heel verschillende dingen.
wil vooral eerst naar de GE omdat ik dan al tijdig kan rijden,
moet hem ook van automaat naar handbak omswappen,
en zoals ik begreep was dit de goedkoopste manier
2x swappen is altijd duurder dan in 1x goed doen. altijd.

voor een GE en GTE zijn de motorsteunen etc gelijk, de aansluiting op de bak ook (bellhouse). alleen de bedrading is anders.
ik zie niet waarom een GE swappen zoveel sneller is dan een GTE swappen.

Re: Supra MK3 Project

Posted: Thursday 07 January 2016 00:00
by stefanm1
Leuk project ! Vooral het na-t verhaal ..
Ik denk dat ge motor wel goedkoper is ..

Re: Supra MK3 Project

Posted: Thursday 07 January 2016 00:26
by Gallecgun
altijd mooi om te horen dat er nog nieuwe projecten zijn hier.
ik zou ook voor de GTE gaan, liever wat meer door sparen en in 1x goed dan achter de feiten aanlopen.

maar als je iets "meer" speciaals wilt als de GE-T kan ik dat ook weer begrijpen.
zet voor jezelf gewoon lekker alles op een rijtje en doe gewoon waar je goed bij voelt O-)

Re: Supra MK3 Project

Posted: Thursday 07 January 2016 14:00
by Tjabbo
stefanm1 wrote:Leuk project ! Vooral het na-t verhaal ..
Ik denk dat ge motor wel goedkoper is ..
Niet als je daarna nog een gte moet kopen of ombouwen

Re: Supra MK3 Project

Posted: Thursday 07 January 2016 14:20
by qaped
Hee bram welkom! Tof project heb je daar!

Als je toch gelijk voor veel power gaat of single wil is een ge motor echt wel een goed alternatief :) Als je een holset turbo neemt kun je veel geld besparen (komen van dodge cummins motoren). Een holset hx35 heb je al voor 300 euro en is veel betrouwbaarder dan een vergelijkbare turbo van Garrett of Precision. Daar tik je de 500 pk wel mee aan. Het verschil tussen de aanschafprijs van een ge/gte kun je mooi uitgeven aan een gte koppakking/arp bouten, intercoolergebeuren en een net log spruitstuk van Whifbitz http://www.garagewhifbitz.co.uk/garage- ... -2371.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Op het spruitstuk moet je zeker geen geld gaan besparen. Je kunt gte injectoren installeren en een gte ecu gebruiken voor je engine management. Je elimineert dan ook meteen de verdelerkap van de ge als je die route neemt.

Ik zat er eerst ook aan te denken om deze weg te volgen voor mn eigen suup, maar het leek me toch beter om een gte gewoon bpu te gaan rijden. Misschien toch iets betrouwbaarder en een na-t conversion kost meer werk dan je denkt.