Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Grote remmen MK3

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
jurrian
Assistent shoarma haler
Posts: 169
kuchnie na wymiar
Joined: Wednesday 10 November 2010 19:02

Grote remmen MK3

Post by jurrian »

Goeiemiddag allemaal,

Komend voorjaar ben ik van plan om een grotere set remmen op mijn supra te gaan zetten, nu zat ik rond te kijken op het internet en kwam het volgende tegen:
https://www.youtube.com/watch?v=Bdjc4qh ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Hierin maken ze gebruik van Mercedes S500 klauwen en schijven van een 350z.
het lijkt allemaal aardig te passen maar ze moeten helaas nog een stukje van de klauw afslijpen. Aangezien ik niet zeker weet of dat verstandig is zou ik graag aan jullie willen vragen of jullie nog tips hebben? Is zoiets vaker gedaan door andere supra eigenaren? is er een betere optie? en waar moet je op letten?.

Groeten,
Jurrian

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: Grote remmen MK3

Post by qaped »

viewtopic.php?f=36&t=2512&hilit=reaper&start=325" onclick="window.open(this.href);return false; Kijk eens aan ;)
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

User avatar
jurrian
Assistent shoarma haler
Posts: 169
Joined: Wednesday 10 November 2010 19:02

Re: Grote remmen MK3

Post by jurrian »

waar heb je de onderdelen gehaald?

Remklauw bij een sloper? en moest je die nog aanpassen?
en verder de remslangen en centreerring? :)

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: Grote remmen MK3

Post by qaped »

jurrian, Geen idee hoe het verder zit. Ik heb hier wel s500 remmen liggen, maar ik heb er verder nog niks mee gedaan. Ik zie ze trouwens best vaak op speurders of marktplaats voorbijkomen. Daar heb ik ze ook vandaan. ''Reaper'' kan je trouwens wel verder helpen. Misschien moet je hem even een pb sturen dat hij zich hier kan melden :Y
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

User avatar
jurrian
Assistent shoarma haler
Posts: 169
Joined: Wednesday 10 November 2010 19:02

Re: Grote remmen MK3

Post by jurrian »

ik zal dat even doen, thanks voor de tip!

User avatar
jurrian
Assistent shoarma haler
Posts: 169
Joined: Wednesday 10 November 2010 19:02

Re: Grote remmen MK3

Post by jurrian »

hmm. Reaper reageert niet echt..

Misschien iemand anders die mij kan voorzien van meer info?
wat ik ook niet goed terug kon vinden is of ik nog mijn 16inch sawblades kan blijven gebruiken als wintervelg?

User avatar
hanze
2e Assistent shoarma haler
Posts: 65
Joined: Wednesday 08 January 2014 22:50
Location: Bree (België)

Re: Grote remmen MK3

Post by hanze »

Ik wil die remmen upgrade ook gaan doen.
Op internet vind je wel het meeste en anders kun je best even aan reaper info vragen idd.
Hier een linkje waar veel info in staat:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... &_k=cxxyl9" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Grote remmen MK3

Post by reaper »

jurrian wrote:hmm. Reaper reageert niet echt..

Misschien iemand anders die mij kan voorzien van meer info?
wat ik ook niet goed terug kon vinden is of ik nog mijn 16inch sawblades kan blijven gebruiken als wintervelg?
ik zal binnenkort eens proberen een sawblade te passen, maar betwijel het :)

Emiel
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Sunday 25 July 2010 22:41

Re: Grote remmen MK3

Post by Emiel »

De sawblades zullen niet passen met S500 remmen. Je hebt minimaal 17inch velgen nodig met spacers.

Zie: Bolt-on-4-Piston-front-MB-brakes & 2-Piston-rear-Evo-brakes

en: Mercedes Brembo Brake mod

Mercedes S320 remklauwen passen direct op de originele voorste remschijven. Mogelijk passen dan de sawblades wel.

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Grote remmen MK3

Post by reaper »

Emiel wrote:De sawblades zullen niet passen met S500 remmen. Je hebt minimaal 17inch velgen nodig met spacers.

Zie: Bolt-on-4-Piston-front-MB-brakes & 2-Piston-rear-Evo-brakes

en: Mercedes Brembo Brake mod

Mercedes S320 remklauwen passen direct op de originele voorste remschijven. Mogelijk passen dan de sawblades wel.
spacers zijn relatief, alles hangt af van de ET/J waarde van de velgen af. De mijne passen zonder spacers.
Zonet even getest en de s500 + 16inc is onmogelijk, ik had niets anders verwacht maar was toch nieuwschierig hoeveel het zou schelen.

User avatar
kmartinu
Shoarma haler
Posts: 238
Joined: Thursday 01 January 2015 20:14

Re: Grote remmen MK3

Post by kmartinu »

Beste mensen , ik ben ook met deze remmenupgrade bezig. De remklauwen heb ik maar ik zit een beetje in de knoop met remschijven . Welke kan ik nu het beste nemen ? 350z schijven en welke ? De meeste mensen zeggen dat je het beste 330mm mercedes r350 remschijven kunt nemen . Ik lees nergens dat dit niet past aangezien het 5x112 steek is en de supra 5x114.3 ? Beetje vreemd ? Ik weet niet of iemand van jullie hier meer vanaf weet . Alvast bedankt!

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Grote remmen MK3

Post by reaper »

De bouten van de Mercedes zijn een pak dikker dan die van de Supra. Waardoor deze vlot passen in de 5x112 van de Mercedes schijf. Gewoon een goede centreerring gebruiken. Bij mij paste de 350z schijven alvast niet!

User avatar
kmartinu
Shoarma haler
Posts: 238
Joined: Thursday 01 January 2015 20:14

Re: Grote remmen MK3

Post by kmartinu »

Aahzo duidelijk dan begrijp ik het . Weet je eventueel ook nog waar ik de centreerringen kan krijgen?

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Grote remmen MK3

Post by dave »

reaper wrote: Monday 08 May 2017 23:30 De bouten van de Mercedes zijn een pak dikker dan die van de Supra. Waardoor deze vlot passen in de 5x112 van de Mercedes schijf. Gewoon een goede centreerring gebruiken. Bij mij paste de 350z schijven alvast niet!
Deze paste niet lekker in de remklauwen?

User avatar
kmartinu
Shoarma haler
Posts: 238
Joined: Thursday 01 January 2015 20:14

Re: Grote remmen MK3

Post by kmartinu »

Ik heb de mercedes schijven gekocht dus ik zal binnekort wat foto's posten hoe het allemaal in elkaar zit

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Grote remmen MK3

Post by reaper »

dave wrote: Wednesday 10 May 2017 11:32
reaper wrote: Monday 08 May 2017 23:30 De bouten van de Mercedes zijn een pak dikker dan die van de Supra. Waardoor deze vlot passen in de 5x112 van de Mercedes schijf. Gewoon een goede centreerring gebruiken. Bij mij paste de 350z schijven alvast niet!
Deze paste niet lekker in de remklauwen?
offset was verkeerd, of hoe moet ik het uitleggen, de schijf kwam te ver naar buiten toe

Emiel
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Sunday 25 July 2010 22:41

Re: Grote remmen MK3

Post by Emiel »

Dat offset probleem laten ze in de PMM video ook zien en dat losten ze op door de nokjes van de klauwen af te slijpen. Niet mijn voorkeur. Dus als ik het goed begrijp hoeven de klauwen met MB schijven niet te worden aangepast?

User avatar
reaper
Assistent shoarma kruider
Posts: 559
Joined: Tuesday 01 June 2010 20:33
Location: Vilvoorde (België)

Re: Grote remmen MK3

Post by reaper »

Emiel wrote: Saturday 13 May 2017 11:01 Dat offset probleem laten ze in de PMM video ook zien en dat losten ze op door de nokjes van de klauwen af te slijpen. Niet mijn voorkeur. Dus als ik het goed begrijp hoeven de klauwen met MB schijven niet te worden aangepast?
Had ik ook gedaan, maar paste nog steeds van geen kanten

Post Reply