Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

olie in intercoolerbuizen

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
kuchnie na wymiar
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

olie in intercoolerbuizen

Post by qaped »

Hee members,
Ik zie aan de buitenkant van de intercoolerbuizen dat er zo nu en dan olie langs loopt. Ik heb het gevoel dat er te veel olie langs de keerringen gaat naar mijn intercoolerbuizen. Zou het kunnen zijn dat er te weinig ''flow'' is in de retourleiding, zodat er druk opgebouwd wordt waardoor de olie in het inlaattraject komt? De diameter is sowieso goed, alleen misschien zijn de bochten net iets te scherp. Zo hebben we t in elkaar gezet:

Image

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat mijn keerringen gewoon versleten zijn, maar dat lijkt me wel sterk aangezien de 2jz nog maar iets meer dan 100k heeft gelopen.
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

Twan
Sla blaadje
Posts: 49
Joined: Friday 19 August 2016 21:46

Re: olie in intercoolerbuizen

Post by Twan »

Die retour ziet er naar mijn mening wel goed uit , daar loopt alleen de olie van de turbo (smering) terug in de carter , eventuele olie in de intercoolerbuizen is naar mijn mening een slechte dichting in de turbo zodat er olie lekt van de turbo naar de inlaat komt dus in de intercoolerbuizen .

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: olie in intercoolerbuizen

Post by qaped »

hmm ik had ook nog even contact opgenomen met Ad van Groundspeed/Hulskes trading. Die was er niet al te enthousiast over.. Ik zit wel een beetje in een lastige situatie nu. Het is ook vrij moeilijk om even een andere routerleiding te maken nu de motor in de wagen ligt, zodat ik kan zien waar de oorzaak in zit. Misschien maar op zoek naar een log spruitstukje + niet al te grote single turbo en benodigdheden zodat ik van al het gezeik af ben. Kan ik mooi nog laten lopen op de standaard ecu/injectoren en een afc.
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

User avatar
Mark
Shoarma haler
Posts: 255
Joined: Sunday 14 August 2011 19:19

Re: olie in intercoolerbuizen

Post by Mark »

Even het inlaattraject losmaken en kijken hoeveel olie er voor- en na de turbo zit. T zou ook nog via carterontluchting kunnen komen namelijk.
De retour is qua flow niet optimaal maar de diameter lijkt me voldoende dus zou dat geen problemen op moeten leveren.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: olie in intercoolerbuizen

Post by Tjabbo »

Olie in je intercooler buizen is meestal van de carterontluchting. die moet je wel goed aansluiten.

Op de foto zie ik geen slangklemmen om de olieslangen zitten. Ik neem aan dat dat bij de uiteindelijke montage wel gedaan is?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
qaped
Elite shoarma haler
Posts: 455
Joined: Monday 17 March 2014 00:56
Location: Uden

Re: olie in intercoolerbuizen

Post by qaped »

thx voor de reactie guys! Even het inlaattraject nagekeken voor de turbo's. Ziet er allemaal heel schoon uit! Het zit dus toch wel goed met de carterontluchting waarschijnlijk. Toch maar even een nieuwe pcv klep besteld voor de zekerheid bij Oostendorp. Verder lijkt het wel alsof de motor toch bijna geen olie verbruikt. Ik heb er onderhand al 700km op zitten, maar kan met het oog nog geen verschil waarnemen bij de oliepijlstok, dus misschien valt het allemaal wel mee. Er loopt toch altijd wel een beetje olie het intercoolertraject in na de turbo?
En ja Marco de buizen zijn gewoon goed aangesloten :Y Eerst de moeite nemen om dan zo'n ding in elkaar te knutselen om daarna klemmen te vergeten, no way haha
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154

Post Reply