Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Bedrading ECU Supra MA61

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

Post Reply
User avatar
RoelBolt
Sla blaadje
Posts: 7
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 08 December 2020 21:32

Bedrading ECU Supra MA61

Post by RoelBolt »

Ik heb momenteel problemen met het starten van deze motor op benzine. Heb de 5MGE in een oude camper gebouwd en rij al geruime tijd op LPG. Het starten doe ik op benzine, maar nu wil hij al 2 weken niet starten op benzine. Slaat even aan voor 1 seconde en slaat dan af. Heb van alles al gedaan, Andere ECU, ander AFM, nieuwe benzinepomp geplaatst. Connectors nagelopen, Injector voorschakel weerstanden gemeten, Relais gecontroleerd, maar tot op heden niets gevonden wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ben nu op zoek naar de pinout van de ECU die erin zit. Het is er een met 2 gele connectors ( 9 pins en een 13 pins connector) Typenr. ECU is 89561-14110.
Kan iemand mij aan een schema van de aansluitingen van deze EFI computer helpen en de bezetting van de pinnen, zodat ik eea. kan meten. zie foto
Bij voorbaat dank
Attachments
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg (204.81 KiB) Viewed 1344 times

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Bedrading ECU Supra MA61

Post by Tjabbo »

http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/T ... fault.aspx
en
http://www.cygnusx1.net/Supra/Library/TEWD/MK3/

heb je een diagnose stekker zodat je knippercodes kan uitlezen?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Bedrading ECU Supra MA61

Post by Tjabbo »

2-plug 5m-ge pinout.gif
2-plug 5m-ge pinout.gif (6.71 KiB) Viewed 1310 times
Image
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

Emiel
2e Assistent shoarma haler
Posts: 52
Joined: Sunday 25 July 2010 22:41

Re: Bedrading ECU Supra MA61

Post by Emiel »

Als de motor na inbouw in de camper eerst wel goed liep op benzine en je lang op LPG hebt gereden dan zou het zomaar kunnen dat de injectors vast zitten. Koude start gaat dan wel op koude start injector en daarna moeten de injectoren het overnemen. Beste is om de injectoren een voor een eruit te halen en te testen/reinigen. Volgens mij heeft Tjabbo een goede injector reiniger.

Post Reply