Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Remmen upgrades

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
kuchnie na wymiar
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Op het skyline forum ( http://www.skylineclub.nl/showthread.ph ... %28voor%29" onclick="window.open(this.href);return false; ) wordt een setje R33 Brembo's aangeboden voor 450 euries. Misschien een tip voor iemand hier? *) Of moet deze op advertentie gespot?
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Remmen upgrades

Post by toyota87 »

ik heb nog eens effe gekeken naar de voorste remklauwen van een mkiv maar die zij ook weer gebaseerd op de mkiv non turbo auto op minder vermogen dan de mijn supra mk3 met 1jz motor.
plus de doorsnee van de schijf is ook kleiner.supra mk3 302 mm en die van de mkiv non turbo 284 mm.

D2 kan een big brake kit leveren voor 16 inch zelfs 15 inch velgen.

http://www.d2racingsports.nl/details.ph ... setlang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
DeSchouten
Shoarma vreter
Posts: 4562
Joined: Monday 13 November 2006 22:27

Re: Remmen upgrades

Post by DeSchouten »

D2 is/was troep (ik weet niet of ze inmiddels verbetert zijn?)
"The Ultimate 7M"
Greddy T88, 1000cc inj, E85, to be continued....

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Remmen upgrades

Post by antigram »

d2/ksport remmen vallen op zich wel mee. de schroefsets kopen als je iets anders wilt doen als driften zou ik gewoon niet doen.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Remmen upgrades

Post by toyota87 »

het is ook fijn om te weten welke klauwen je welke minimale velgmaat bij kan gebruiken.
mitsubishi Evo lancer klauwen?nissan 300zx/350zx?
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Beide 17" front, voor zover ik kan nagaan.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Remmen upgrades

Post by antigram »

jep 17 inch

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Om on topic te blijven hier maar even het laatste nieuws over de Evo front caliper brackets:
"We found plenty of things, Steven will be releasing all of it soon. Hopefully by the end of January, he will have 3 different kits: 12.x", 13.x", 14.x" " ( http://www.supramania.com/forums/showth ... one/page15" onclick="window.open(this.href);return false; )
12" remschijven? Mmm, dan passen ze misschien zelfs op stock velgen. Ik zal het blijven volgen, dus jullie kunnen een update hierover verwachten, eind januari :)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Remmen upgrades

Post by toyota87 »

klauwen van een porshe 996 passen ook kosten 350 euro :7
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

toyota87 wrote:klauwen van een porshe 996 passen ook kosten 350 euro :7
Per stuk of per paar? Inclusief pads? Zijn er brackets beschikbaar of zijn het DIY brackets?

Even een update: http://www.supramania.com/forums/showth ... one/page15" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze passen de standaard 16" Mk3 Sawblade velgen. De brackets zijn er, nu afwachten hoeveel ze gaan kosten
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

Alleen moeten de klauwen ook gemachineerd worden, beetje jammer!

Ik heb de 993 `big red` klauwen, deze werden ook onder de RS2 gebruikt en ook worden ook de F40 klauwen genoemd. Volgens SF zou mijn kit als hot cakes moeten verkopen hahahha!

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Remmen upgrades

Post by toyota87 »

STRNPCP wrote:
toyota87 wrote:klauwen van een porshe 996 passen ook kosten 350 euro :7
Per stuk of per paar? Inclusief pads? Zijn er brackets beschikbaar of zijn het DIY brackets?

Even een update: http://www.supramania.com/forums/showth ... one/page15" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze passen de standaard 16" Mk3 Sawblade velgen. De brackets zijn er, nu afwachten hoeveel ze gaan kosten
prijs voor de voorkant 2 dus.zonder pads.brakets van dave passen daar ook op.
geen kant en klare brackets vor te kopen dus.
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Remmen upgrades

Post by toyota87 »

ik heb net mijn set brembo's binnen yeah! 8-)
het zijn junior brembo klauwen.als het goed is kan ik deze gebruiken met 16 inch velgen.
ik heb er nieuwe pads bij en zijn gereviseerd en jawel verchroomed 8-) 8-)
ik kan geen pic's maken ben de oplader van de camera kwijt -O-
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by Tjabbo »

ik heb deze besteld vandaag
Image

Wilwood 4 Piston MKIII 13 in Front Brake Kit MKIII 13in Wilwood Big Brake Kit. (4 PISTON FRONT) Our best seller

13in 4 Piston Big Brake Kit for the MKIII Supra. This kit includes everything (except brake fluid) to make this a bolt on kit. This consists of 13.06 x 1.38 thick Wilwood rotors, Pads, and Wilwood 4 Piston Forged Superlight Calipers. This kit features the AZP designed aluminum Rotor Hat, and MKIII specific Caliper Brackets, All plated hardware, and Braided Stainless Steel Brake Lines. Everything you need to complete the install except tools and brake fluid.

En zwart geanodiseerd zodat het nooit gaat roesten :)

http://arizonaperformance.com/parts.html" onclick="window.open(this.href);return false;
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

Op zich wel een mooie kit, de klauwen vind ik persoonlijk wat minder omdat er geen dustseals op zitten. Periodiek goed schoonmaken is dan belangrijk!

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Remmen upgrades

Post by toyota87 »

zoo mooie set 8-)
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

User avatar
Renev
Shoarma haler eerste klas
Posts: 327
Joined: Saturday 21 July 2007 22:51

Re: Remmen upgrades

Post by Renev »

Mooie set, ik ben altijd een beetje angstig met die losse schijven en "naafplaten" (waarschijnlijk geheel ongegrond maar toch)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by Tjabbo »

Ja ik was op zoek naar een set die gewoon in 1x goed is en zich bewezen heeft in de supra wereld.
En ik ga absoluut niet met een zelf samengesteld kitje werken simpelweg omdat ik er te weinig verstand van heb en omdat ik niet de mogelijkheid heb om zelf simpel adapters te maken of aan te passen.
Dan koop ik liever iets dat al jaren werkt. Deze kit is al 4 jaar op de markt. :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Tjabbo wrote:Ja ik was op zoek naar een set die gewoon in 1x goed is en zich bewezen heeft in de supra wereld.
En ik ga absoluut niet met een zelf samengesteld kitje werken simpelweg omdat ik er te weinig verstand van heb en omdat ik niet de mogelijkheid heb om zelf simpel adapters te maken of aan te passen.
Dan koop ik liever iets dat al jaren werkt. Deze kit is al 4 jaar op de markt. :)
Mooi set dat is zeker :9~
Overigens de Mk3 Night Pager kit, is al meer dan 10 jaar op de markt en ik heb er nog nooit 1 kwaad bericht over kunnen vinden, maar dat tussendoor.
Hoeveel heeft je dat set nu gekost, incl verzending, invoerrechten en douanekosten? In de richting van € 1300 - 1500?
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by Tjabbo »

Rond de 1300 euro.

Night pager kit is lastig aan te komen, en je moet dan nog andere remklauwen+schijven etc scoren + reviseren.
Als je dan alles hebt, heb je een mindere kit dan deze is. Misschien wat goedkoper uit, maar zoals gezegd dit is in 1x alles bij elkaar, en past allemaal. erg goede stopping power, met goede support van de leverancier/fabrikant.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Blijft een mooie BBK, en de Wilwood rotors zijn mooi licht. Die kun je ook los kopen.
Ehh, trouwens niet om lullig te doen, maar misschien was dit een goed adresje geweest... http://www.ebay.com/itm/Big-Brake-Kit-a ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Je zou voor de gein eens de Night Pager front kit moeten monteren en wat remtesten doen daarna hetzelfde met je Wilwood kit.
Dan heb je de 100-0 tijd en remweg bij 80km/h van één setup/auto. Goeie info lijkt me. Voor zover ik weet nog nooit gedaan met een Supra.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by Tjabbo »

STRNPCP wrote:Blijft een mooie BBK, en de Wilwood rotors zijn mooi licht. Die kun je ook los kopen.
Ehh, trouwens niet om lullig te doen, maar misschien was dit een goed adresje geweest... http://www.ebay.com/itm/Big-Brake-Kit-a ... es&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Je zou voor de gein eens de Night Pager front kit moeten monteren en wat remtesten doen daarna hetzelfde met je Wilwood kit.
Dan heb je de 100-0 tijd en remweg bij 80km/h van één setup/auto. Goeie info lijkt me. Voor zover ik weet nog nooit gedaan met een Supra.
dat is een set voor een mk4 supra.
en geen ondersteuning.
en ik kan mijn geld maar 1x uitgeven. dus ook 'voor de gein' heb ik geen geld voor een nightpager kitje en ik ben niet gecharmeerd van andermans ouwe afgetrapte shit (nissan klauwen) dus dat moet allemaal eerst gereviseerd. tenminste dat zou ik doen. Mark zegt dat mijn nieuwe turbo serieus pk's gaat maken vanwege het geclipte uitlaatwiel. als ik op het gas stamp moet ik ook op de remmen vertrouwen dus dan ga ik liever voor dit spul. Ik ben nu eenmaal niet enorm thuis in de remmen wereld, en ik heb geen zin om het allemaal uit te zoeken.

Dus mooie test voor iemand met genoeg tijd, geld en verstand van dit soort dingen ;)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Ik ken je standpunt over de Night Pager kit en wil geen discussie beginnen.
Misschien kunnen we de Night Pager set op Marks MkIII uitproberen, naast zijn Wilwood setup. :Y
Ik heb 2 setjes Brembo's liggen, en ook een setje Sumitomo (Nissan) klauwen met Ferodo pads. Dus als hij van de zomer die Mk3 nog heeft, met de Wilwood kit....
Of, nog simpeler, ik rijd van de zomer in mijn Mk3 met Night Pager kit en jij in jouw Mk3 met Wilwood kit en dan vergelijken we de remprestaties eens! Want ik ben erg benieuwd.
http://www.supramania.com/forums/showth ... ight+Pager" onclick="window.open(this.href);return false; (laatste post van HamsMKIII).

Over de Night Pager kits (origineel en repro) zijn voor zover mijn bekend nooit klachten gerapporteerd, het lijkt me dus onterecht om deze kit als minderwaardig of 2e hands/afgetrapt af te schilderen. Er zijn wel mensen die de set inuilen voor een BBK (zoals de 6 piston Wilwood kit) omdat ze voor "track use" tekort zouden schieten. Kijk maar naar de setup van Alexander Strik.
Over de Wilwood setjes is (terecht of niet) nogal wat te vinden, wat niet wegneemt dat de Wilwood set een prima BBK is, ook voor street use.

Zoals we allemaal weten is het niet moeilijk om de stock remklauwen te overtreffen, maar als het gaat om verschillen tussen de verschillende "street use" kits is het overgrote deel van het verbeterde remeffect een gevolg van de grotere remschijven. Lees deze link maar eens nav een group buy. http://www.3gwrx.com/forum/index.php?topic=20440.180" onclick="window.open(this.href);return false;
Klein puntje: de montage van de Night Pager kit is eenvoudiger dan van de Wilwood set en de Night pager kit is goedkoper dan een Wilwood kit. :Y)
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
Andre
Elite shoarma voorproever
Posts: 2163
Joined: Tuesday 07 March 2006 20:08
Location: Hoofddorp

Re: Remmen upgrades

Post by Andre »

Rob denkt echt dat Mk3 owners met hun ... lopen te spelen de hele dag :)

I zou zeggen

Rob doe de test cross post de data :)
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"

ImageImage

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Om maar met de deur in huis te vallen: => to all the haters: YOU WERE RIGHT

Nadat ik vandaag de voorwielen van de projectsuup had verwijderd en stond te dubben om de voortrein er wel of niet af te halen, bedacht ik mij ineens, omdat ik me herinnerde wat Reuben had geschreven over zijn ervaring met de te grote Skyline Brembo voorremmen.
Dus naar de achtertuin, de trampoline opzij en een vooras op een tafeltje gelegd (die andere draai ik morgen uit elkaar):

ImageImage


Bovenkant van de stofkap afgeslepen, Night Pager bracket erop en remklauwen passen met de 17" Azev en toen kwam het, wat een deceptie zeg.

1. De mooi opgepoetste Skyline Brembo's? Pasten niet, en ook niet in de nieuwe 18" die ik nog heb liggen, al lopen die taps toe om op het laatst weer wat uit te lopen. Zonder die vernauwing was er een kans. trouwens ook de NP bracket moest wat bijgewerkt worden om deze remmen te kunnen plaatsen.
2. De Sumitomo's uit de Skyline R33 en/of 34 Gts-t? Pasten OOK niet :o :o dat had ik niet verwacht! Wat nu?
De stockers dan maar laten zitten voor? Een BBK, tsja, als ik de lotto zou winnen misschien of het schip met dubbeltjes arriveerde... Oh wacht, had ik niet nog ergens een paar R32 GTS-t /Z32 TT liggen? Of waren dat die smalle, die ik toen verkeerd gekocht had? Even zoeken....

ImageImage

FXCK A DUCK, die past! Maar ja, hoe zit dat met de schijven? Mmm, even zoeken, die 2e handse maar eerst:

ImageImage

Hij draait, zonder aan te lopen, maar ja, er zitten nog geen pads in de klauwen..., ik zal eens kijken hoe dat uitpakt.

Image

Het sluit allemaal erg nauw op het moment, maar ja, het lijkt te passen, dus een klein lichtpuntje.

Conclusie: Als je iets groters wilt dan een Z32 TT/ R32 GTS-t remklauw. maar je hebt geen 18" wielen of groter? GEEN Night Pager kit kopen, maar beter je geld stoppen in een echte BBK, van Arizona of Wilwood!.
Maar dat wisten de meesten natuurlijk allang... -O-
Last edited by STRNPCP on Tuesday 22 May 2012 16:19, edited 1 time in total.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

Post Reply