Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Remmen upgrades
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- kuchnie na wymiar
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Remmen upgrades
^yup.
vanwege dat gezeik heb ik besloten een BBK te kopen die gewoon in 1x past met echt alles er bij.
Remsysteem wil ik niet mee liggen klooien namelijk. Daarvoor heb ik te weinig verstand van auto's.
Maar het kost inderdaad big money. Ik kan begrijpen waarom iemand niet voor een BBK gaat. Ik doe ook al 8 jaar over sommige upgrades en nóg is het niet altijd goed.
Hopelijk krijg je een bracket die goed past
vanwege dat gezeik heb ik besloten een BBK te kopen die gewoon in 1x past met echt alles er bij.
Remsysteem wil ik niet mee liggen klooien namelijk. Daarvoor heb ik te weinig verstand van auto's.
Maar het kost inderdaad big money. Ik kan begrijpen waarom iemand niet voor een BBK gaat. Ik doe ook al 8 jaar over sommige upgrades en nóg is het niet altijd goed.
Hopelijk krijg je een bracket die goed past
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Remmen upgrades
Lol Nissan, Brembo, Sumitomo, idd waarom niet iets wat in 1x past
Hi-tech compressor v2 gespot!
Hi-tech compressor v2 gespot!
Re: Remmen upgrades
Ik heb ook een tijdje lopen kloten met de night pager kit, heb ook nog een setje alu 300zx remklauwen liggen hier. Je hebt dan een bracket, vulring en een 3mm spacer nodig om alles te monteren met een mk4 schijf. Nadeel is dat de klauw niet helemaal lekker over de schijf valt. Ik ben er toen mee gestopt.
Daarna heb ik nog een remsetje gemaakt met gebruikt brembo spul, dit was werkend, maar ik had geen vertouwen in deze set.
Toen heb ik de brembo F40 klauwen gekocht en 350Z schijven van DBA, daar brackets op ge-engineerd en laten maken. De klauwen heb ik voor een goede prijs kunnen kopen anders word dit ook alweer een dure kit. Voordeel van deze kit is dat de schijven en blokken overal te krijgen zijn.
Geleerde les is wel dat je beter in 1 keer geld kan uitgeven en het in 1 keer goed doen, dat is goedkoper.........
Hoop voor je dat je de kit werkend krijgt Rob, scheelt centjes!
Daarna heb ik nog een remsetje gemaakt met gebruikt brembo spul, dit was werkend, maar ik had geen vertouwen in deze set.
Toen heb ik de brembo F40 klauwen gekocht en 350Z schijven van DBA, daar brackets op ge-engineerd en laten maken. De klauwen heb ik voor een goede prijs kunnen kopen anders word dit ook alweer een dure kit. Voordeel van deze kit is dat de schijven en blokken overal te krijgen zijn.
Geleerde les is wel dat je beter in 1 keer geld kan uitgeven en het in 1 keer goed doen, dat is goedkoper.........
Hoop voor je dat je de kit werkend krijgt Rob, scheelt centjes!
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
De post was om te laten zien welke problemen de Night Pager set oplevert zodra je andere remklauwen kiest dan de originele Z32 TT / R32 GTS-t klauwen. Het verhaal dat ze op een MK3 met 17" velgen passen is te ongenuanceerd en frustrerend wanneer je er, net als ik, van uit bent gegaan dat het voor alle GTS-t klauwen geldt.
Wanneer je dat wel weet is de keuze voor een kit van Arizona Performance of een Wilwood snel gemaakt.
Voordat ik verder ga met het rebuilden van deZ32tt klauwen, heb ik een vraag:
Zou de ruimte tussen de remklauw en de schijf wel voldoende zijn? Het is aan beide kanten 1-2 mm tops.
Wanneer je dat wel weet is de keuze voor een kit van Arizona Performance of een Wilwood snel gemaakt.
Voordat ik verder ga met het rebuilden van deZ32tt klauwen, heb ik een vraag:
Zou de ruimte tussen de remklauw en de schijf wel voldoende zijn? Het is aan beide kanten 1-2 mm tops.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Remmen upgrades
2mm is prima hoor, is geen probleem!
FF een kleine edit! Normaal vallen nieuwe remblokken gelijk met de remklauw als de zuigers helemaal in zitten. De opening voor de schijf is dus normaal gesproken vol te benutten. Het is natuurlijk wel handig om te weten of nieuwe blokken passen [:D]
Bijvorbeeld voor de brembo klauwen zijn er weer 2 diktes te verkrijgen., iets van 15 en 17mm, dat heeft te maken of er een 28mm of 32mm schijf wordt gebruikt
FF een kleine edit! Normaal vallen nieuwe remblokken gelijk met de remklauw als de zuigers helemaal in zitten. De opening voor de schijf is dus normaal gesproken vol te benutten. Het is natuurlijk wel handig om te weten of nieuwe blokken passen [:D]
Bijvorbeeld voor de brembo klauwen zijn er weer 2 diktes te verkrijgen., iets van 15 en 17mm, dat heeft te maken of er een 28mm of 32mm schijf wordt gebruikt
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Okay, "let the rebuilds begin!"
1 pot wilde er maar niet uit, wat een geëmmer zeg. Uiteindelijk de rem maar weer in elkaar gezet en toen alsnog met perslucht die laatste pot eruit gedrukt
Morgen even zandstralen en de kleine onderdeeltjes meteen ontroesten, daarna in de rode lak. Kunnen ze volgende week in de projectsuup.
De reden waarom de R33/34 GTS-t remklauw niet past is omdat de buiten helft niet schuin afloopt, maar met een boogje. De boutgaten en vloeistofkanalen lopen echter precies gelijk met de Z32 TT rem.
'k Zal eens kijken of ze passen wanneer dat boogje eraf geveild is. Ik kom erop terug.
1 pot wilde er maar niet uit, wat een geëmmer zeg. Uiteindelijk de rem maar weer in elkaar gezet en toen alsnog met perslucht die laatste pot eruit gedrukt
Morgen even zandstralen en de kleine onderdeeltjes meteen ontroesten, daarna in de rode lak. Kunnen ze volgende week in de projectsuup.
De reden waarom de R33/34 GTS-t remklauw niet past is omdat de buiten helft niet schuin afloopt, maar met een boogje. De boutgaten en vloeistofkanalen lopen echter precies gelijk met de Z32 TT rem.
'k Zal eens kijken of ze passen wanneer dat boogje eraf geveild is. Ik kom erop terug.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Okay, de volgende stappen:
Beetje schoonmaken
Zo dus:
Nixxan eraf. Tijd voor een beetje kleur, van buiten naar binnen:
Klaar:
Nu de "cupjes" :
Voor:
Na:
Naast elkaar:
De potjes gepolijst en de overige onderdeeltjes even "gekuist", met dit als resultaat:
Morgen de klauwen weer compleet in elkaar en dan in de projectsuup :
Beetje schoonmaken
Zo dus:
Nixxan eraf. Tijd voor een beetje kleur, van buiten naar binnen:
Klaar:
Nu de "cupjes" :
Voor:
Na:
Naast elkaar:
De potjes gepolijst en de overige onderdeeltjes even "gekuist", met dit als resultaat:
Morgen de klauwen weer compleet in elkaar en dan in de projectsuup :
Last edited by STRNPCP on Monday 21 May 2012 21:49, edited 1 time in total.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Remmen upgrades
Lekker bezig! Zo te zien vloeit die lak wel goed, best een aardig resultaat!
Re: Remmen upgrades
Mij hebben ze altijd gezegd NOOIT een remklauw open doen.
Maar dat zal vast een broekschijter geweest zijn.
Maar dat zal vast een broekschijter geweest zijn.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Lol, deze waren nog redelijk schoon. Je zou eens moeten zien hoe die dingen er soms uit zien. Een klein wonder dat ze dan nog werken, met al die oude remvloeistof, drab en prut die er af en toe uit komt.kefke wrote:Mij hebben ze altijd gezegd NOOIT een remklauw open doen.
Maar dat zal vast een broekschijter geweest zijn.
Ik zal de volgende keer eens een foto maken van echt vieze remklauwen, om over de krassen op de cups en pots nog maar te zwijgen.
Maar hoe kan je een remklauw anders weer functioneel maken zonder 'em te openen, wanneer deze vast slaat; remvloeistof spoelen? Lol, dat werkt even, maar is geen oplossing.
En met remklauwen van eBay en consorten weet je nooit hoelang die al stil hebben gestaan met oude remvloeistof erin.
Daarom liever zeker weten en rebuilden, dan er maar op vertrouwen dat het wel goed zal gaan.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
Re: Remmen upgrades
Open maken word idd afgeraden. het kan wel natuurlijk, maar dan moet je wel nieuwe O-ringen hebben en je moet het aanhaalmoment van de bouten weten!!! Brembo geeft dit niet prijs, vandaar dat het weinig gedaan word.
Re: Remmen upgrades
so dat ziet er goed uit
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
Tnx, ik hoop dat ze net zo goed werken als ze er nu uitzien. En daarbij dank aan Mark, die me erop wees dat ik de cups en pots circulair moest polijsten toen ik met de R34 GTS-t klauwen bezig was.
Over dat remklauwen open maken gesproken. Brembo remmen zijn anders van vorm/opzet. Ik zou zo niet weten hoe ik die stofkapjes er bij een Brembo klauw af moest halen. Ze lijken wat beter afgewerkt dan de Sumitomo's. De cups roesten bijv. niet. Morgen zal ik een plaatje posten van mijn 2e set Brembo Evo achterremklauwen. Een van de remblokken is zelfs wat krom.....
(Ter info: http://club4g.org/board/suspension/9687 ... kdown.html" onclick="window.open(this.href);return false; resp. http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2103876" onclick="window.open(this.href);return false; )
Over dat remklauwen open maken gesproken. Brembo remmen zijn anders van vorm/opzet. Ik zou zo niet weten hoe ik die stofkapjes er bij een Brembo klauw af moest halen. Ze lijken wat beter afgewerkt dan de Sumitomo's. De cups roesten bijv. niet. Morgen zal ik een plaatje posten van mijn 2e set Brembo Evo achterremklauwen. Een van de remblokken is zelfs wat krom.....
(Ter info: http://club4g.org/board/suspension/9687 ... kdown.html" onclick="window.open(this.href);return false; resp. http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2103876" onclick="window.open(this.href);return false; )
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
-
- Shoarma voorproever eerste klas
- Posts: 1674
- Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
- Location: Zwolle
Re: Remmen upgrades
TADA:
nu alleen nog de TRD stickers erop.....
Dit is andere koek:
De modder - remstof prut zat er zo dik op dat ik het er niet afgewassen kreeg (in een bak, met borstel, schuurmiddel en schuurspons).
Zal moeten schuren en/of stralen en de remblokken waren zo uitgezet door de roest dat ze klem zaten in de klauwen en ik ze eruit moest kloppen.
Het ophangpunt rechtsboven staat al naar achter gebogen, voordat ik eraan begonnen ben.
nu alleen nog de TRD stickers erop.....
Dit is andere koek:
De modder - remstof prut zat er zo dik op dat ik het er niet afgewassen kreeg (in een bak, met borstel, schuurmiddel en schuurspons).
Zal moeten schuren en/of stralen en de remblokken waren zo uitgezet door de roest dat ze klem zaten in de klauwen en ik ze eruit moest kloppen.
Het ophangpunt rechtsboven staat al naar achter gebogen, voordat ik eraan begonnen ben.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)
"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".
(Originally by buckshotglass:)