Cookiewet mededeling:

Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.

Remmen upgrades

De MKIII supra, het bestaansrecht van shoarmateam.nl heeft hier zijn thuis.

Moderators: Jos, mmarkk

User avatar
Tjabbo
ShoarmaTeam Admin
Posts: 24489
kuchnie na wymiar
Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
Location: Vroomshoop
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by Tjabbo »

^yup.
vanwege dat gezeik heb ik besloten een BBK te kopen die gewoon in 1x past met echt alles er bij.
Remsysteem wil ik niet mee liggen klooien namelijk. Daarvoor heb ik te weinig verstand van auto's.

Maar het kost inderdaad big money. Ik kan begrijpen waarom iemand niet voor een BBK gaat. Ik doe ook al 8 jaar over sommige upgrades en nóg is het niet altijd goed.
Hopelijk krijg je een bracket die goed past :)
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.

mmarkk
ShoarmaTeam Member
Posts: 8081
Joined: Wednesday 22 February 2006 22:24

Re: Remmen upgrades

Post by mmarkk »

Lol Nissan, Brembo, Sumitomo, idd waarom niet iets wat in 1x past :)
Hi-tech compressor v2 gespot!
Image Image Image
http://WWW.SYSTEEMPLAFONDSBAARN.NL
Mk3 Supra 415 bhp
Mk4 Supra 400+ bhp
MB Vito 204 bhp
Eco-hippie!

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

Ik heb ook een tijdje lopen kloten met de night pager kit, heb ook nog een setje alu 300zx remklauwen liggen hier. Je hebt dan een bracket, vulring en een 3mm spacer nodig om alles te monteren met een mk4 schijf. Nadeel is dat de klauw niet helemaal lekker over de schijf valt. Ik ben er toen mee gestopt.

Daarna heb ik nog een remsetje gemaakt met gebruikt brembo spul, dit was werkend, maar ik had geen vertouwen in deze set.

Toen heb ik de brembo F40 klauwen gekocht en 350Z schijven van DBA, daar brackets op ge-engineerd en laten maken. De klauwen heb ik voor een goede prijs kunnen kopen anders word dit ook alweer een dure kit. Voordeel van deze kit is dat de schijven en blokken overal te krijgen zijn.

Geleerde les is wel dat je beter in 1 keer geld kan uitgeven en het in 1 keer goed doen, dat is goedkoper.........

Hoop voor je dat je de kit werkend krijgt Rob, scheelt centjes!

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

De post was om te laten zien welke problemen de Night Pager set oplevert zodra je andere remklauwen kiest dan de originele Z32 TT / R32 GTS-t klauwen. Het verhaal dat ze op een MK3 met 17" velgen passen is te ongenuanceerd en frustrerend wanneer je er, net als ik, van uit bent gegaan dat het voor alle GTS-t klauwen geldt.
Wanneer je dat wel weet is de keuze voor een kit van Arizona Performance of een Wilwood snel gemaakt.

Voordat ik verder ga met het rebuilden van deZ32tt klauwen, heb ik een vraag:
Zou de ruimte tussen de remklauw en de schijf wel voldoende zijn? Het is aan beide kanten 1-2 mm tops.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

2mm is prima hoor, is geen probleem!

FF een kleine edit! Normaal vallen nieuwe remblokken gelijk met de remklauw als de zuigers helemaal in zitten. De opening voor de schijf is dus normaal gesproken vol te benutten. Het is natuurlijk wel handig om te weten of nieuwe blokken passen [:D]

Bijvorbeeld voor de brembo klauwen zijn er weer 2 diktes te verkrijgen., iets van 15 en 17mm, dat heeft te maken of er een 28mm of 32mm schijf wordt gebruikt

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Okay, "let the rebuilds begin!"
1 pot wilde er maar niet uit, wat een geëmmer zeg. Uiteindelijk de rem maar weer in elkaar gezet en toen alsnog met perslucht die laatste pot eruit gedrukt

ImageImage

Morgen even zandstralen en de kleine onderdeeltjes meteen ontroesten, daarna in de rode lak. Kunnen ze volgende week in de projectsuup.
De reden waarom de R33/34 GTS-t remklauw niet past is omdat de buiten helft niet schuin afloopt, maar met een boogje. De boutgaten en vloeistofkanalen lopen echter precies gelijk met de Z32 TT rem.
'k Zal eens kijken of ze passen wanneer dat boogje eraf geveild is. Ik kom erop terug.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Okay, de volgende stappen:

ImageImage Beetje schoonmaken :)

Zo dus:Image

Nixxan eraf. Tijd voor een beetje kleur, van buiten naar binnen:

ImageImage

Klaar:

ImageImage

Nu de "cupjes" O-) :

Voor: Image

Na: Image

Naast elkaar: Image

De potjes gepolijst en de overige onderdeeltjes even "gekuist", met dit als resultaat:

Image

Morgen de klauwen weer compleet in elkaar en dan in de projectsuup :Y :
Image
Last edited by STRNPCP on Monday 21 May 2012 21:49, edited 1 time in total.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

Lekker bezig! Zo te zien vloeit die lak wel goed, best een aardig resultaat!

kefke
Shoarma machine
Posts: 5830
Joined: Monday 20 August 2007 20:14
Location: Tongeren(België)

Re: Remmen upgrades

Post by kefke »

Mij hebben ze altijd gezegd NOOIT een remklauw open doen.
Maar dat zal vast een broekschijter geweest zijn.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

kefke wrote:Mij hebben ze altijd gezegd NOOIT een remklauw open doen.
Maar dat zal vast een broekschijter geweest zijn.
Lol, deze waren nog redelijk schoon. Je zou eens moeten zien hoe die dingen er soms uit zien. Een klein wonder dat ze dan nog werken, met al die oude remvloeistof, drab en prut die er af en toe uit komt.
Ik zal de volgende keer eens een foto maken van echt vieze remklauwen, om over de krassen op de cups en pots nog maar te zwijgen.
Maar hoe kan je een remklauw anders weer functioneel maken zonder 'em te openen, wanneer deze vast slaat; remvloeistof spoelen? Lol, dat werkt even, maar is geen oplossing.
En met remklauwen van eBay en consorten weet je nooit hoelang die al stil hebben gestaan met oude remvloeistof erin.
Daarom liever zeker weten en rebuilden, dan er maar op vertrouwen dat het wel goed zal gaan.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

User avatar
dave
Shoarma voorproever
Posts: 1056
Joined: Sunday 18 April 2010 18:39
Location: ppd
Contact:

Re: Remmen upgrades

Post by dave »

Open maken word idd afgeraden. het kan wel natuurlijk, maar dan moet je wel nieuwe O-ringen hebben en je moet het aanhaalmoment van de bouten weten!!! Brembo geeft dit niet prijs, vandaar dat het weinig gedaan word.

User avatar
antigram
Shoarma voorproever
Posts: 1058
Joined: Sunday 30 May 2010 15:34

Re: Remmen upgrades

Post by antigram »

so dat ziet er goed uit (B)

User avatar
toyota87
Meat-team Member
Posts: 4299
Joined: Sunday 09 November 2008 22:17

Re: Remmen upgrades

Post by toyota87 »

ziet er goed man ^O^
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

Tnx, ik hoop dat ze net zo goed werken als ze er nu uitzien. En daarbij dank aan Mark, die me erop wees dat ik de cups en pots circulair moest polijsten toen ik met de R34 GTS-t klauwen bezig was.

Over dat remklauwen open maken gesproken. Brembo remmen zijn anders van vorm/opzet. Ik zou zo niet weten hoe ik die stofkapjes er bij een Brembo klauw af moest halen. Ze lijken wat beter afgewerkt dan de Sumitomo's. De cups roesten bijv. niet. Morgen zal ik een plaatje posten van mijn 2e set Brembo Evo achterremklauwen. Een van de remblokken is zelfs wat krom.....

(Ter info: http://club4g.org/board/suspension/9687 ... kdown.html" onclick="window.open(this.href);return false; resp. http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=2103876" onclick="window.open(this.href);return false; )
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

STRNPCP
Shoarma voorproever eerste klas
Posts: 1674
Joined: Sunday 18 June 2006 23:51
Location: Zwolle

Re: Remmen upgrades

Post by STRNPCP »

TADA: Image
nu alleen nog de TRD stickers erop.....


Dit is andere koek:

Image

De modder - remstof prut zat er zo dik op dat ik het er niet afgewassen kreeg (in een bak, met borstel, schuurmiddel en schuurspons).
Zal moeten schuren en/of stralen en de remblokken waren zo uitgezet door de roest dat ze klem zaten in de klauwen en ik ze eruit moest kloppen.
Het ophangpunt rechtsboven staat al naar achter gebogen, voordat ik eraan begonnen ben.
"Simplicity is a prerequisite voor reliability"

"Lag is that short period of time when 'the cars' next to you think they are going to win".

(Originally by buckshotglass:)

Post Reply