Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Meeste kwaaltje's
-
- Assistent shoarma haler
- Posts: 137
- kuchnie na wymiar
- Joined: Friday 26 November 2010 10:49
Meeste kwaaltje's
Hey het is mij niet helemaal duidelijk nog
mk4 heeft vast wel bekende kwaaltje's geloof niet dat hij nergens last van heeft
weet dat bij achterraam nog wel eens roest plekje ontstaat
maar verder?
had iets gelezen over kop pakking of kleppendeksel pakking?
wie kan me meer over vertellen of moet ik kijken op andere fora?
mk4 heeft vast wel bekende kwaaltje's geloof niet dat hij nergens last van heeft
weet dat bij achterraam nog wel eens roest plekje ontstaat
maar verder?
had iets gelezen over kop pakking of kleppendeksel pakking?
wie kan me meer over vertellen of moet ik kijken op andere fora?
Re: Meeste kwaaltje's
Achterstallig onderhoud is de grootste kwaal bij een mkiv. ;)
Koppakking en kleppendeksel pakking is no problem. Motorisch zijn de zwakke plekken van de 2jz de hoofdpulley; de rubber verbinding begeeft het na zo'n 10 jaar en verder wil de front main seal nog wel eens lekken.
Body is bij een goed onderhouden exemplaar ook geen probleem, echter bij slecht onderhouden exemplaren kan er hier en daar roest ontstaan zoals idd bij 't achterraam en andere bekende plekjes waar vuil en water zich kunnen ophopen, net als bij andere niet verzinkte auto's eigenlijk.
Koppakking en kleppendeksel pakking is no problem. Motorisch zijn de zwakke plekken van de 2jz de hoofdpulley; de rubber verbinding begeeft het na zo'n 10 jaar en verder wil de front main seal nog wel eens lekken.
Body is bij een goed onderhouden exemplaar ook geen probleem, echter bij slecht onderhouden exemplaren kan er hier en daar roest ontstaan zoals idd bij 't achterraam en andere bekende plekjes waar vuil en water zich kunnen ophopen, net als bij andere niet verzinkte auto's eigenlijk.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Meeste kwaaltje's
En de koplampen willen nog wel eens slecht worden.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Meeste kwaaltje's
lees net ook dat vanaf 97'een stallen pakking hebben? en daarvoor niet die willen nog wel eens kapot gaan
nooit van gehoord eigenlijk
snap wel van dat onderhoud gebeuren hoor haha
maar weet dan bijvoorbeeld dat 200sx van nissan veel problemen hebben met dorpels en bij de veerpoot roest
en dat bigends nog wel een kapot gaan
en zoals bij sub impreza gt tweede blok dat de maf heel vaak kapot gaat
dus vandaar dat ik het vraag
nooit van gehoord eigenlijk
snap wel van dat onderhoud gebeuren hoor haha
maar weet dan bijvoorbeeld dat 200sx van nissan veel problemen hebben met dorpels en bij de veerpoot roest
en dat bigends nog wel een kapot gaan
en zoals bij sub impreza gt tweede blok dat de maf heel vaak kapot gaat
dus vandaar dat ik het vraag
Re: Meeste kwaaltje's
Grootste kwaal van de MK4 is de portemonnee van de eigenaar ;)
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Meeste kwaaltje's
Lennert alle 2JZ's hebben een stalen koppakking.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Meeste kwaaltje's
tjabbo
ok duidelijk haha
zal ik dat meteen tegen hem zeggen
digital
hoe zo dat dan? heb het over non turbo in dit geval trouwens niet over tt
ok duidelijk haha
zal ik dat meteen tegen hem zeggen
digital
hoe zo dat dan? heb het over non turbo in dit geval trouwens niet over tt
Re: Meeste kwaaltje's
En barstende achterlichten?Tjabbo wrote:En de koplampen willen nog wel eens slecht worden.
(klein barstje aan slot ofzo dacht ik)
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Meeste kwaaltje's
Op de motor en aandrijving en wat kleine dingen na zijn het praktisch dezelfde autos.
Neem bijvoorbeeld de rubbers van de achterste draagarmen bovenzijde, stel deze zijn verrot. Ze zijn niet los te vervangen dus je moet een andere(nieuwe) draagarm kopen: nieuw bij de stealer 410 euro ex. Tuurlijk zijn er wel andere opties of misschien krijg je ergens korting, maar toch..
Remleidingen heb ik ook vaak zien gaan trouwens, maar niet gek, meeste van die wagens zijn alweer +/- 15 jaar oud.
Neem bijvoorbeeld de rubbers van de achterste draagarmen bovenzijde, stel deze zijn verrot. Ze zijn niet los te vervangen dus je moet een andere(nieuwe) draagarm kopen: nieuw bij de stealer 410 euro ex. Tuurlijk zijn er wel andere opties of misschien krijg je ergens korting, maar toch..
Remleidingen heb ik ook vaak zien gaan trouwens, maar niet gek, meeste van die wagens zijn alweer +/- 15 jaar oud.
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Meeste kwaaltje's
ja ok dat is eigenlijk gewoon onderhoud natuurlijk he ;)
en ben qua kosten ook wel wat gewend met de skyline's
supra zijn denk ik makelijk onderdelen te krijgen en goedkoper maar goed misschien ook niet
en ben qua kosten ook wel wat gewend met de skyline's
supra zijn denk ik makelijk onderdelen te krijgen en goedkoper maar goed misschien ook niet
Re: Meeste kwaaltje's
denk dat hij bedoelt dat ze gelig worden op den duurkefke wrote:En barstende achterlichten?Tjabbo wrote:En de koplampen willen nog wel eens slecht worden.
(klein barstje aan slot ofzo dacht ik)
poetsten werkt super hoor ;)
Re: Meeste kwaaltje's
Ik weet dat ze geel worden.lennert wrote:denk dat hij bedoelt dat ze gelig worden op den duurkefke wrote:En barstende achterlichten?Tjabbo wrote:En de koplampen willen nog wel eens slecht worden.
(klein barstje aan slot ofzo dacht ik)
poetsten werkt super hoor ;)
Maar ik dacht dat het een gekend probleem was dat er een barst in de achterlichtunits kwamen.
Mijn thuis is waar mijn Rina staat!
emveha wrote:Oude liefde roest dat het verrekt.
Re: Meeste kwaaltje's
Lees Rich zijn post
Maar wel is het zo dat 2JZ motoren eigenlijk alle JZ motoren dat de kleppendeksel pakking vaak gaan lekken bij een bepaade kilometerstand die je niet zou verwachten
Heb ik vaak gezien met name aan de achterkant van de blok en dan loopt de olie mooi op de belhousing van je bak maar een kleppemdeksel pakimng zijn dekosten niet en ook makelijk te vervangen
Maar wel is het zo dat 2JZ motoren eigenlijk alle JZ motoren dat de kleppendeksel pakking vaak gaan lekken bij een bepaade kilometerstand die je niet zou verwachten
Heb ik vaak gezien met name aan de achterkant van de blok en dan loopt de olie mooi op de belhousing van je bak maar een kleppemdeksel pakimng zijn dekosten niet en ook makelijk te vervangen
"It's not about what car you have,it's about what you can do to it..........yourself !!!"
Re: Meeste kwaaltje's
Pffffff, nou das best lastig...
Roest bij het achterraam
Klopt. Ik heb de klep moeten vervangen door carbon. Had iets te lang gewacht met reparatie.
Voorkomen: Goed invetten van de betreffende plaatsen onder de rubbers werkt prima.
Kop- kleppendeskselpakking
Is mij niets van bekend!
Sequentiele Twin Tubbies
Door de complexiteit en/of slecht onderhoud/kennis wil er wel het wel eens gebeuren dat een VSV de geest geeft die de kleppen aansturen. Of ze zijn/worden verkeerd aangesloten...
Oplossing: Onderhoud alleen door mensen met kennis van het seq systeem.
Wastegate
Zeker op veel gebruikte MKIV is de wastegate veer vaak niet meer in optimale staat. Dit resulteert in drukverlies zeker icm een boostcontroller. 1.2 bar boost wordt niet gehaald of slechts kortstondig. Nieuwe of extra veer doet wonderen.
Ik heb zelf wel een hoop kosten gehad, maar dat had veel te maken met achterstallig onderhoud en mijn keuze van vervangende onderdelen. Het diff was "op" en ik heb gekozen voor een TRD diff. Dat hoeft natuurlijk niet er zijn ook goede gebruikte stock diffs te koop.
Onderhoud op een MKIV geen goedkope hobby! Als je zelf onderhoud kunt doen scheelt dat natuurlijk in de kosten...
Dennis
Roest bij het achterraam
Klopt. Ik heb de klep moeten vervangen door carbon. Had iets te lang gewacht met reparatie.
Voorkomen: Goed invetten van de betreffende plaatsen onder de rubbers werkt prima.
Kop- kleppendeskselpakking
Is mij niets van bekend!
Sequentiele Twin Tubbies
Door de complexiteit en/of slecht onderhoud/kennis wil er wel het wel eens gebeuren dat een VSV de geest geeft die de kleppen aansturen. Of ze zijn/worden verkeerd aangesloten...
Oplossing: Onderhoud alleen door mensen met kennis van het seq systeem.
Wastegate
Zeker op veel gebruikte MKIV is de wastegate veer vaak niet meer in optimale staat. Dit resulteert in drukverlies zeker icm een boostcontroller. 1.2 bar boost wordt niet gehaald of slechts kortstondig. Nieuwe of extra veer doet wonderen.
Ik heb zelf wel een hoop kosten gehad, maar dat had veel te maken met achterstallig onderhoud en mijn keuze van vervangende onderdelen. Het diff was "op" en ik heb gekozen voor een TRD diff. Dat hoeft natuurlijk niet er zijn ook goede gebruikte stock diffs te koop.
Onderhoud op een MKIV geen goedkope hobby! Als je zelf onderhoud kunt doen scheelt dat natuurlijk in de kosten...
Dennis
PS3 + PS4 ------- PSN: DutchSupra
“Joinnnn ussssss!”
“Joinnnn ussssss!”
Re: Meeste kwaaltje's
Beetje leven in de MK4-sectie blazen anders
Wat Andre zegt, kleppendeksel-pakkingen. Maar ook voorste en achterste krukas-seals.
MK4's die direct uit Japan zijn gekomen, of maar kort in de UK hebben gereden zijn meestal wel goed hard, vooral aan de onderkant.
Wat Andre zegt, kleppendeksel-pakkingen. Maar ook voorste en achterste krukas-seals.
MK4's die direct uit Japan zijn gekomen, of maar kort in de UK hebben gereden zijn meestal wel goed hard, vooral aan de onderkant.
http://www.rhdsupra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;