Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
WTA intercooler en tech info.
- Dude
- Shoarma eter
- Posts: 3865
- kuchnie na wymiar
- Joined: Monday 01 January 2007 19:55
WTA intercooler en tech info.
Iemand een idee of het mogelijk is om een betere intercooler te plaatsen zonder de active front spoiler te verwijderen?
Ik wil deze graag houden omdat het enorm bijdraagt aan de stabiliteit/downforce bij hogere snelheden.
Nou hebben alleen EU spec supra's (en een paar UK spec) deze active voorspoiler.
Bijna iedereen verwijderd deze spoiler om een een grote intercooler te kunnen plaatsen.
Als er een andere manier is om bijv een water/air intercooler te plaatsen, en de active spoiler te behouden, post het dan hier. Eigenlijk, post alle goede ideën hier!
Ik vond hier trws nog een mooi stukje over de stock intercooler, deze schijnt nog niet zo slecht te zijn.
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/in ... 2JZGTE.htm
En de active spoiler: HpdG7PY1j6A&feature=related
Ik wil deze graag houden omdat het enorm bijdraagt aan de stabiliteit/downforce bij hogere snelheden.
Nou hebben alleen EU spec supra's (en een paar UK spec) deze active voorspoiler.
Bijna iedereen verwijderd deze spoiler om een een grote intercooler te kunnen plaatsen.
Als er een andere manier is om bijv een water/air intercooler te plaatsen, en de active spoiler te behouden, post het dan hier. Eigenlijk, post alle goede ideën hier!
Ik vond hier trws nog een mooi stukje over de stock intercooler, deze schijnt nog niet zo slecht te zijn.
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/in ... 2JZGTE.htm
En de active spoiler: HpdG7PY1j6A&feature=related
Last edited by Dude on Tuesday 31 July 2012 18:02, edited 1 time in total.
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
De smic van Cris Wilson wordt veel gebruik in de UK. Vermogens van 500+ pk al mee gezien.
Een andere manier is om de spoiler naar beneden te houden en het motortje ervan te verwijderen etc. maar dan is het idee van ''active'' wel weg.
Edit: zie net het linkje. > cw smic
Een andere manier is om de spoiler naar beneden te houden en het motortje ervan te verwijderen etc. maar dan is het idee van ''active'' wel weg.
Edit: zie net het linkje. > cw smic
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
Ik zag eens van John Lunsford (JBLMKIII voor de oldskool supra gasten onder ons) dat hij op zijn MKIII turbo twee stock intercoolers achter elkaar plaatste. Iedereen noemde hem een cheap owner totdat hij wel behoorlijk indrukwekkende nummers neerzette.
Ik weet niet hoe het exact zit met de SMIC van de MKIV, maar kan je daar twee stock SMICs (of kleine FMIC + smic) in-line plaatsen met wat extra piping?
Ik weet niet hoe het exact zit met de SMIC van de MKIV, maar kan je daar twee stock SMICs (of kleine FMIC + smic) in-line plaatsen met wat extra piping?
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
Veel teveel geknutsel vind ik, heb ook rondgekeken voor een fmic die de spoiler niet in de weg zit.
Volgens mij gaat het niet.
Spoiler naar beneden laten gaat bij de mijne niet, te laag
Volgens mij gaat het niet.
Spoiler naar beneden laten gaat bij de mijne niet, te laag
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
What about een chargecooler i.c.m. SMIC?
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
Die active spoiler wil ik hoe dan ook houden. De voornaamlijkste reden is dus downforce. Motortje verwijderen vindt ik ook geen optie, het moet wel werkend blijven.mmarkk wrote:Veel teveel geknutsel vind ik, heb ook rondgekeken voor een fmic die de spoiler niet in de weg zit.
Volgens mij gaat het niet.
Spoiler naar beneden laten gaat bij de mijne niet, te laag
Is een watergekoelde intercooler niet wat? Ik heb me daar nooit echt in verdiept.
Rijhoogte is goed zo, ik wil hem toch niet lager hebben. Hij heeft nu een TRD setje, lekker stug maar niet te laag.
Heb ik ook aan zitten denken, maar dan krijg je weer te veel piping en er is weinig plek voor een andere. Of die zou je aan de andere kant kwijt moeten kunnen. Moet ik nog even in duiken.Tjabbo wrote:Ik zag eens van John Lunsford (JBLMKIII voor de oldskool supra gasten onder ons) dat hij op zijn MKIII turbo twee stock intercoolers achter elkaar plaatste. Iedereen noemde hem een cheap owner totdat hij wel behoorlijk indrukwekkende nummers neerzette.
Ik weet niet hoe het exact zit met de SMIC van de MKIV, maar kan je daar twee stock SMICs (of kleine FMIC + smic) in-line plaatsen met wat extra piping?
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
Ik denk dat het toch water to air intercooler wordt. Lees er goede verhalen over.
De setjes die worden aangeboden gaan gelijk ook over de 1000 Pk heen. Je kunt ze zelfs met een radiator krijgen.
http://www.chargecooler.co.uk/index.php ... x&cPath=72" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stores.ebay.com/Votion-Inc/_i.ht ... =155842011" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stores.ebay.com/TD-Autowerkes/Pr ... ub=8216802" onclick="window.open(this.href);return false;
En OEM SL65 mercedes kwaliteit! [url]http://auto_diversen.marktplaza.nl/onderdelen_mercedes/Originele-SL65-S65AMG-watergekoelde-intercooler-chargecooler-12633565.htm[/url]
De setjes die worden aangeboden gaan gelijk ook over de 1000 Pk heen. Je kunt ze zelfs met een radiator krijgen.
http://www.chargecooler.co.uk/index.php ... x&cPath=72" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stores.ebay.com/Votion-Inc/_i.ht ... =155842011" onclick="window.open(this.href);return false;
http://stores.ebay.com/TD-Autowerkes/Pr ... ub=8216802" onclick="window.open(this.href);return false;
En OEM SL65 mercedes kwaliteit! [url]http://auto_diversen.marktplaza.nl/onderdelen_mercedes/Originele-SL65-S65AMG-watergekoelde-intercooler-chargecooler-12633565.htm[/url]
- Jeffryst182
- ShoarmaTeam Member
- Posts: 1658
- Joined: Thursday 23 February 2006 14:29
- Location: Riessen!!!
- Contact:
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
Kijk is bij Wevers. Volgens mij heb ik daar wel is chargecoolers zien liggen. Ik bedoel niet van die WTA dingen die normaal op een GT4 zitten maar meer van die ronde warmtewisselaars zoals in je link.
269.3 WhP / 302 CrankHP @ 1.05 Bar
Original licenceplate number PMB 839
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
Arnout heeft toch wel eens een WTA koeler gebruikt? was dat op Spewie's celica?
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
mescien kun je proberen meer flow te krijgen richting je ic.
ik vind die actieve spoiler wel wat voor onder mijn supra
ik vind die actieve spoiler wel wat voor onder mijn supra
sleutelen is pure noodzaak doel is rijden.
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
ja.mmarkk wrote:Arnout heeft toch wel eens een WTA koeler gebruikt? was dat op Spewie's celica?
maar die dingen hebben stock ook al zo een he.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
De stock plek schijnt goed geëngineerd te zijn door toyota, dus maximale koeling.toyota87 wrote:mescien kun je proberen meer flow te krijgen richting je ic.
ik vind die actieve spoiler wel wat voor onder mijn supra
In amerika zijn ze gek op die active spoilers, je zult er niet snel 1 tegenkomen. En nieuw bij de stealert gewoon €3000.
Aangezien er redelijk wat auto's rond rijden met stock al een WTA intercooler, kan het geen slechte oplossing zijn. Er komt alleen iets meer bij kijken met montage etc. Maar wel veel minder inbouw ruimte. Dragracers gebruiken ze bijna allemaal, maar dan met ijsbak ipv. een radiator. Zo kunnen ze zelfs een inlaat temperatuur van onder de nul graden bereiken
Re: Aftermarket intercooler, maar dan met active front spoil
Ff een update mbt dit topic.
Ik ben van plan om 2 WTA intercoolers in serie te plaatsen. Dit omdat ik te weinig ruimte heb om 1 grotere ergens kwijt te kunnen.
Nu hebben beide intercoolers een 3" aansluiting dus dat is groot genoeg en WTA intecoolers hebben een veel lagere pressure drop dan Air/Air intercoolers.
De eerste intercooler is geschikt tot 700 CFM en de 2e tot 550 CFM koelcapaciteit/flow rate?(1 CFM is 28,3 Liter per minuut)
Theoretisch gaat mijn 1JZ nooit meer dan 800-1000 CFM vragen (hoog aangenomen)
Nu vraag ik mij af of ik niet teveel hinder van de 2e (550 CFM) intercooler ga krijgen, omdat deze een lagere flow rate/koel capaciteit heeft.
Het is bijna alleen te zien op de dyno, maar misschien dat er hier iemand is die dit zo zou kunnen meten? Of zou het niet veel uitmaken voor de pressure drop. Dit zegt de verkoper er over:
Ik ben van plan om 2 WTA intercoolers in serie te plaatsen. Dit omdat ik te weinig ruimte heb om 1 grotere ergens kwijt te kunnen.
Nu hebben beide intercoolers een 3" aansluiting dus dat is groot genoeg en WTA intecoolers hebben een veel lagere pressure drop dan Air/Air intercoolers.
De eerste intercooler is geschikt tot 700 CFM en de 2e tot 550 CFM koelcapaciteit/flow rate?(1 CFM is 28,3 Liter per minuut)
Theoretisch gaat mijn 1JZ nooit meer dan 800-1000 CFM vragen (hoog aangenomen)
Nu vraag ik mij af of ik niet teveel hinder van de 2e (550 CFM) intercooler ga krijgen, omdat deze een lagere flow rate/koel capaciteit heeft.
Het is bijna alleen te zien op de dyno, maar misschien dat er hier iemand is die dit zo zou kunnen meten? Of zou het niet veel uitmaken voor de pressure drop. Dit zegt de verkoper er over:
Thank you for your inquiry. The flow rating for our intercoolers is related to cooling capacity and has no bearing on their pressure drop. There will be an inherent pressure drop due to the loss of heat in the system but otherwise it should be negligible and not significant. The set-up you described should function without issue in your system and provide the cooling capacity you need.
- dubversion
- Meat-team Member
- Posts: 839
- Joined: Thursday 29 July 2010 16:13
- Contact:
Re: WTA intercooler en tech info.
Hi dude, voor intercoolers geldt volgens mij dat het verlies in druk door koeling meer dan goed gemaakt wordt door de hoeveelheid extra zuurstuf per liter lucht; dus er komt dan toch meer zuurstof per minuute je motor in, en daar gaat het uiteindelijk om.
Hier nog een leek-linkje:
http://www.torquecars.com/tuning/afterm ... cooler.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier nog wat pics:
http://www.alltrac.net/phpBB2/viewtopic.php?t=35922" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel succes !
groetjes,
Jeroen
Hier nog een leek-linkje:
http://www.torquecars.com/tuning/afterm ... cooler.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier nog wat pics:
http://www.alltrac.net/phpBB2/viewtopic.php?t=35922" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel succes !
groetjes,
Jeroen
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: WTA intercooler en tech info.
mischien een rare vraag, maarre weet iemand toevallig de diameters van de slangaansluitingen van een orginele mk4 intercooler?
of als iemand zo'n ding heeft liggen en er toevallig langsloopt met een schuifmaat.. [:D]
of als iemand zo'n ding heeft liggen en er toevallig langsloopt met een schuifmaat.. [:D]
Re: WTA intercooler en tech info.
De originele intercooler van een mkiv heeft 10 klemmen.
9 met de maat van 2.75 inch en 1 van 3.25 inch bij de gasklep.
Casper
9 met de maat van 2.75 inch en 1 van 3.25 inch bij de gasklep.
Casper
1996 Toyota Supra Turbo - BPU / HKS HM4 / Superpro / WORK wheels
- Gtech
- Elite shoarma kruider
- Posts: 813
- Joined: Tuesday 09 February 2010 20:02
- Location: Zuid holland
Re: WTA intercooler en tech info.
top thnx!