Cookiewet mededeling:
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
Dit forum gebruikt cookies. Klik op het kruisje aan de rechterkant om akkoord te gaan met het gebruik van cookies.
This forum uses cookies. Click the X icon on the right to agree using cookies.
1jz
- kmartinu
- Shoarma haler
- Posts: 238
- kuchnie na wymiar
- Joined: Thursday 01 January 2015 20:14
1jz
Beste mensen ,
Zoals jullie misschien weten ben ik op zoek naar een 1jz voor in mijn mk3 supra . nu ligt mijn twijfel tussen de 1jz single turbo vvti of de twin turbo non vvti . Ik
Heb me door groundspeed laten vertellen dat het singleturbo blok onderin veel krachtiger is en dat deze blokken makelijker te vinden zijn omdat ze minder oud zijn. Wat is jullie mening?
Met vriendelijke groet Ken
Zoals jullie misschien weten ben ik op zoek naar een 1jz voor in mijn mk3 supra . nu ligt mijn twijfel tussen de 1jz single turbo vvti of de twin turbo non vvti . Ik
Heb me door groundspeed laten vertellen dat het singleturbo blok onderin veel krachtiger is en dat deze blokken makelijker te vinden zijn omdat ze minder oud zijn. Wat is jullie mening?
Met vriendelijke groet Ken
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: 1jz
De vvt-i is technisch een beter blok dan de non-vvti. mechanisch niet, ze zijn beide oersterk en het onderblok is gelijk.
als je performance-gewijs echt wat wilt, maakt het niet veel uit welke je neemt. je moet sowieso de turbo (of turbo's) eraf sabelen en een ander spruitstuk erop zetten voor een grote turbo.
een vvti helpt spool erg goed. verder zijn ze technisch niet echt heel anders.
veel mensen zijn bang voor het variabele timing deel, maar dat is pas echt iets om over na te denken als je naar een standalone ecu gaat. en dan nog zijn er zat tuners die dat kunnen.
ik had zelf liever een vvt-i gehad dan wat ik nu heb, maar ik had het geld er domweg niet voor liggen.
wat ik wel zag, is dat het prijsverschil tussen een 1jz-vvti en een 2jz-gte niet heel groot is. dan had ik liever die laatste.
als je performance-gewijs echt wat wilt, maakt het niet veel uit welke je neemt. je moet sowieso de turbo (of turbo's) eraf sabelen en een ander spruitstuk erop zetten voor een grote turbo.
een vvti helpt spool erg goed. verder zijn ze technisch niet echt heel anders.
veel mensen zijn bang voor het variabele timing deel, maar dat is pas echt iets om over na te denken als je naar een standalone ecu gaat. en dan nog zijn er zat tuners die dat kunnen.
ik had zelf liever een vvt-i gehad dan wat ik nu heb, maar ik had het geld er domweg niet voor liggen.
wat ik wel zag, is dat het prijsverschil tussen een 1jz-vvti en een 2jz-gte niet heel groot is. dan had ik liever die laatste.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: 1jz
Oke dit is duidelijk , bedankt . Ik ga nog niet echt voor perfomance . In het begin blijf ik gewoon stock rijden dus dat maakt niks uit . Ik kon een vvti blok voor 1800€ krijgen bij ad , wat ik zelf niet te duur vond met opstart garantie erbij etc ...
Groetjes
Groetjes
Re: 1jz
Ga voor de vvti versie. Non vvti is alleen beter als je insane veel power wil. Non vvti heeft namelijk grotere in-en uitlaatpoorten. Maar een 1jzvvti is standaard een koppelmonster en nieuwer dan de non vvti versie wat ook zijn voordelen heeft. Ook wel een voordeel dat hij maar 1 turbo heeft. Die kun je trouwens voor niet al te veel geld laten upgraden (opboren en een ander wiel) voor tegen de 450pk.
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154
Re: 1jz
Meestal heb je een front sump (het olie carter zit vooraan). Bij een supra (mk3 en mk4) heb je een rear sump nodig.
Koop er dus 1 die van bijv een Soarer JZZ31 af komt, die zijn standaard al rear sump.
Je bent al snel €600 kwijt voor een ombouwpakket http://www.driftmotion.com/1JZ-2JZ-Rear ... /dm750.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou ook voor een VVTi versie gaan, er is ontzettend veel vermogens winst te halen als je het blok gaat tunen. Het enige risico is dat er blokken verkocht worden die weinig tot nooit onderhoudt gehad hebben en waarbij het vvti gebeuren als eerste schade van ondervindt.
Maar voor een paar 100 is dat ook allemaal voor nieuw te vervangen :
http://www.driftmotion.com/Oil-Control- ... dm2357.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driftmotion.com/product-p/dm3058.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Koop er dus 1 die van bijv een Soarer JZZ31 af komt, die zijn standaard al rear sump.
Je bent al snel €600 kwijt voor een ombouwpakket http://www.driftmotion.com/1JZ-2JZ-Rear ... /dm750.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou ook voor een VVTi versie gaan, er is ontzettend veel vermogens winst te halen als je het blok gaat tunen. Het enige risico is dat er blokken verkocht worden die weinig tot nooit onderhoudt gehad hebben en waarbij het vvti gebeuren als eerste schade van ondervindt.
Maar voor een paar 100 is dat ook allemaal voor nieuw te vervangen :
http://www.driftmotion.com/Oil-Control- ... dm2357.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driftmotion.com/product-p/dm3058.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 1jz
Dan ga ik op zoek naar een rear sump , ik heb geen zin om dalijk een duur blok te kopen en dan ook nog n carterpan van 600€ te kopen , de swap is al duur genoeg haha . Ik moet me zelf ook nog wat meer verdiepen in het blok . Gelukkig is het vvti gebeuren niet zo heel duur als het kapot zou gaan .
Bedankt alweer voor jullie info !!!
Bedankt alweer voor jullie info !!!
Re: 1jz
Ik geloof dat een front sump ongeveer even veel waard is. Hebben al die s13/s14 gasten geen front sump nodig voor hun jz motoren. Ik denk dat vraag/aanbod wel een beetje gelijk is
Supra mk3 targa
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154
1986
040 Super white II, burgundy interieur
2jzgte (vvti) / r154
Re: 1jz
ik heb de 1jz gte vvti in mijn supra gelegd , rijd super enorm veel koppel leuk om dwars te gooien.
ik heb de motor ook bij ad gekocht
je moet inderdaad een andere carterpan erbij kopen.
ook moet je een nieuw vliegwiel , deze heb ik er een verlicht vliegwiel van arp op gezet
ook moet je een andere bellhousing hebben om de versnellingsbak te gebruiken.
intercooler set
uitlaat
motorsteunen
al met al zit je al snel op de 5000 euro aan onderdelen
ik heb de motor ook bij ad gekocht
je moet inderdaad een andere carterpan erbij kopen.
ook moet je een nieuw vliegwiel , deze heb ik er een verlicht vliegwiel van arp op gezet
ook moet je een andere bellhousing hebben om de versnellingsbak te gebruiken.
intercooler set
uitlaat
motorsteunen
al met al zit je al snel op de 5000 euro aan onderdelen
Re: 1jz
Halloww ,
aah dat is al fijn om te horen dat er genoeg mensen zijn die de spullen hebben en dat er mensen hier zijn die ook al een vvti swap gedaan hebben . Ik moet nog met ad bellen om eens een afspraak bij hem te maken . Als ik de motor heb kan ik natuurlijk de andere spulletjes beginnen te verzamelen , het kost allemaal wat maar als die af is heb je denk ik ook wat ! Ik zie echt naar de swap uit en kan niet wachten totdat ik alles bij elkaar heb . Bedankt voor jullie hulp en aanbiedingen ik heb jullie nog wel vaker nodig
groetjesss
aah dat is al fijn om te horen dat er genoeg mensen zijn die de spullen hebben en dat er mensen hier zijn die ook al een vvti swap gedaan hebben . Ik moet nog met ad bellen om eens een afspraak bij hem te maken . Als ik de motor heb kan ik natuurlijk de andere spulletjes beginnen te verzamelen , het kost allemaal wat maar als die af is heb je denk ik ook wat ! Ik zie echt naar de swap uit en kan niet wachten totdat ik alles bij elkaar heb . Bedankt voor jullie hulp en aanbiedingen ik heb jullie nog wel vaker nodig
groetjesss
Re: 1jz
Hallo mensen ,
Als het goed is ga ik na volgende week voor een vvti blok kijken bij ad ( hij is nu nog met vakantie ).
Ik ben dus nu ook al flink het speuren naar onderdelen en nu kwam ik deze stage 3 koppeling incl vliegwiel tegen maar vinden jullie hem niet ook een beetje goedkoop ? Ik ken het merk ervan niet misschien jullie wel . Eigenlijk koop ik ook niet graag iets op ebay maar wat is jullie mening ? hier de link : http://www.ebay.com/itm/QSC-Toyota-Supr ... 16&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Ken
Als het goed is ga ik na volgende week voor een vvti blok kijken bij ad ( hij is nu nog met vakantie ).
Ik ben dus nu ook al flink het speuren naar onderdelen en nu kwam ik deze stage 3 koppeling incl vliegwiel tegen maar vinden jullie hem niet ook een beetje goedkoop ? Ik ken het merk ervan niet misschien jullie wel . Eigenlijk koop ik ook niet graag iets op ebay maar wat is jullie mening ? hier de link : http://www.ebay.com/itm/QSC-Toyota-Supr ... 16&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Ken
- Tjabbo
- ShoarmaTeam Admin
- Posts: 24489
- Joined: Tuesday 21 February 2006 17:31
- Location: Vroomshoop
- Contact:
Re: 1jz
dat is wel heel cheap ja
ik denk niet dat ik dat zelf zou durven
mijn chromoly vliegwiel kostte veel meer dan dat
ik heb deze: http://www.driftworks.com/driftworks-1j ... 40527.html" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien heeft iemand anders er nog een mening over, maar ik zou het niet durven.
ik denk niet dat ik dat zelf zou durven
mijn chromoly vliegwiel kostte veel meer dan dat
ik heb deze: http://www.driftworks.com/driftworks-1j ... 40527.html" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien heeft iemand anders er nog een mening over, maar ik zou het niet durven.
My blue manual 1989 1JZ Supra twin turbo
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
My grey automatic 1991 Supra turbo
Whenever a bird shits on my car I eat a plate of scrambled eggs on my front porch, just to show them what I'm capable of.
Re: 1jz
Ik zou ze wel een kunnen bellen , dit is de site van hun :http://stores.ebay.com/Aimco-Clutch-Co